close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Rekord: ontluchten opel rekord e1

Bouwjaar: 1978, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0n

Hallo,

Omdat mijn kachel het niet deed heb ik de koelvloeistof afgetapt en de kachelradiateur een flink doorgespoten.
Daarna heb ik de radiateur weer gevuld met nieuwe koelvloeistof en motor laten lopen.
Na een aantal minuten zakte dit zeer snel waarschijnlijk doordat de thermostaat open ging?? Direct bij gevuld natuurlijk.
De kachel doet het nu perfect!

Nu mijn vraag hoe weet ik of hij goed ontlucht is ik heb hem goed warm laten draaien zonder dop op de radiateur en in de slangen geknepen.
Was het niet zo dat de ven moest aanslaan? Maar na hoe lang gebeurd dit want heb de motor lang laten draaien.
Er zit op het thermostaathuis een maat 7 inbusbout om te ontluchten echter is deze niet bruikbaar meer.


Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

puchgraz (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je twijfelt ,ontluchten via de temp.sensor. Doe wel voorzichtig het is een messing buisje!
Verder kan de kachelradiateur wat gorgelend geluid geven ! Ik heb monteurs de raarste capriolen uit zien halen ,maar bij warme motor even flink gas geven en de lucht is uit de kachel !

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik zal van de week kijken of ik hem via de temp. sensor kan ontluchten.
Van een gorgelend geluid is geen sprake, ik ken dit geluid wel van een auto die ik eerder heb gehad.
Met een warme motor flink gas geven heb ik ook gedaan komt geen lucht vrij.

Vandaag heb ik zo'n 100 km gereden en motor temp. bleef netjes kachel deed het goed.
Die twijfel heb ik omdat ik wel eens gehoord heb dat er bij de achterste cilinder een luchtbel kan blijven zitten.

puchgraz 0

11 jaar

Als je 100 km hebt gereden is het wel goed hoor.

paulmichiel 0
badge

11 jaar

Ok dus ontluchten via temp sensor laat ik dan maar..

puchgraz 0

11 jaar

Vandaag een klein stukje gereden, helaas hoorde ik dit keer wel wat geborrel bij de kachelrad.
Dop van de rad. afgehaald en flink gas gegeven beetje bijgevuld maar nog niet helemaal weg wel iets minder leek het.
Probleem is dat je bij zo'n radiateur niet goed kan zien of er lucht vrijkomt in vergelijking met een expansievat.

puchgraz 0

11 jaar

Schoonheidsfoutje... Lukt het niet goed de kachel te ontluchten..? Neem dan even de bovenste kachelslang los tot er uit beide kanten vloeistof uit loopt ,Dan weer monteren en de klem vast.!
Maak er geen drama van . Vroeg of laat is het gereutel weg.
Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Ok, bedankt!

puchgraz 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.