Ik heb al eerder een posting gedaan op deze site over het afslaan van de motor en het niet meer aanslaan. Er is geen vonk op dat moment. Op computer is en blijft niks uit te lezen bij garage. Mototmanagement lampje gaat echter wel steeds aan. Heb verdelerkap eraf gehaald. De contactpuntjes zijn ver weggesleten. Maar auto start werkelijk perfect. Nooit problemen. Kan dit er toch iets mee temaken hebben ?
Wat is het verschil tussen de verdelerkap plus rotor vervangen (paar tientjes ) en de complete ontsteking vervangen ? Dit zou honderden pleuro's gaan kosten. Wat wordt er dan "extra" vervangen ? Bougiekabels zijn overigens allemaal perfect. Ook stekker van ontstekingsmodule onder bobine.
Gr.
Remco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en hoe is het met de stekker op de onsteking zelf???? die willen ook nog wel eens wegrotten. het verschil tussen het vervangen van de verdelerkap en rotor of de gehele onsteking is dan als je de complete onsteking vervangt de electronica die in deze onsteking zit ook vervangt. en dat doe je dus niet als je voor een verdelerkap/rotor gaat.
zie ook: http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
overigens als het lampjer gaat branden is er echt iets aan de hand. mogelijk is zelfs de motorcomputer in de war/defect. dit denk ik na aanleiding van je andere posting. want daar geeft de motorcomputer mogelijk ook al een verkeerde temperatuur aan.
Ik heb het ontstekingshuis vervangen. Moet nu even afwachten wat het resultaat is. Maar vooralsnog loopt ie prima. Kan iemand vertellen welke electronica er nu precies in dat huis zit ? Heb hem vervange, maar kan geen enkele electronica vinden. Behalve misschien een hele kleine spoel om het kernasje heen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar