close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Op G3 niet lekker stationair draaien

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 zexel 16v

Hallo,

Mijn auto een Astra van 2000 met een 1.6 16v ecotec motor.
Loop niet lekker op gas...

Om een en ander uit te sluiten en de 20.000 voorbij waren, de auto een grote beurd gegeven.
Nieuwe bougies olie en filters.
Hierbij ook gelijk de inlaat gedemonteerd en volledig gereinigd was nog al zwart aangeslagen (240.000km)
De gasverdeler schoongemaakt ook de kleine sleufjes met voelermaatjes.
Gasklephuis schoongemaakt, en de injectoren van de gas ingespoten met carburateur reiniger.

Op benzine loopt de auto lekker en ook rustig stationair. en trekt ie ook goed op.
Dus aan het benzine gedeelte is niks meer te merken, omdat de injectoren eventueel vuil konden zijn, een halve tank met reiniger erin gereden en wat hogere toeren gemaakt.

Nu op gas is het net alsof ie op 3 cilinders loopt bij stationair draaien.
Na een korte stationair gedraaid te hebben op gas zie je ook langzaam blauwedamp uit de uitlaat komen welke veranderd in een pluim als ik wegrij.
Auto reageerd bij hoger toerental goed op gas.
Bij afremmen op de motor schokt ie nogal en vaste snelheid met laag toerental geeft ook schokken.
gaat de airco aan dan valt voelbaar vermogen weg en nemen klachten toe.
Bij koude start, schakelt ie vrijsnel 30-60 sec naar gas, maar bij ff belasten weer direct naar benzine om dikke minuut later weer op gas te rijden.
Dit doet zich alleen voor bij koude start.

Info gas installatie.
Koltec VG392
90 ltr tank
Zelfde brandstofmeter als benzine

Nu zat ik zelf te denken aan een kapotte gas injector, en sowieso revisie van de gas verdamper. (zwarte aanslag filter gas verdeler en bruine vloeistof in gas verdeler )
Hoe kan ik er nu makkelijk achter komen welke injector niet meer goed werkt.
En welke type injectoren worden bij deze motor gebruikt.

Hoop dat ik genoeg info verstrekt heb, zo niet lezen we het wel.

gr jeroen

Geplaatst door

jeroen2674 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blauwe damp duid op olie in de uitlaatgassen.
Dat ongewenst overschakelen naar benzine en dan weer terug naar LPG kan veroorzaakt worden door een niet goed werkende temperatuursensor
van de LPG installatie.
Laat de LPG installatie eens uitlezen, dan kunnen ze de waardes van die sensor ook bekijken.

richard9712 0

11 jaar

Dat van de temp sensor kan idd kloppen...
Vermoedelijke oorzaak, kapotte thermostaat die open blijft staan.

Het uitlezen van de lpg installatie kan dat met standaard uitlees apparatuur gebeuren ?

gr jeroen

jeroen2674 0

11 jaar

Stationeer laten draaien en 1 voor 1 de gasslangen naar de gasinjectoren dichtknijpen om te ontdekken welke cilinder niet meedoet.
Om uit te lezen heb een interface nodig om uit te lezen, de eerdere types kun door knippercode uitlezen.

Gr Ron

R_Bakker 0
badge

11 jaar

Het kan alleen aan de thermostaat liggen als hij op benzine niet warm genoeg word.

richard9712 0

11 jaar

Laat de gasinstallatie checken bij een lpg boer,deze kan drukken aflezen,verdamper kan ook zijn eind zijn.

primera p11 0

11 jaar

Dankje Ron voor de nuttige tip.
Best simpel je moet er maar net op komen.
Idd 1 injector kapot. Want als ik de andere 3 dichtknijp merk ik verschil en bij een slang niet.
Maandag worden nieuwe besteld.

@primera
Verdamper is sowieso aan revisie toe. Bij schoonmaken van de verdeler zat er op het filter nogal zwarte troep (membraam)

Gr jeroen

jeroen2674 0

11 jaar

Hier een update over het stationair draaien van de motor...

Heb nieuwe injector gehaald voor op de motor... hierna was het probleem minder.
Dus nogmaals de test gedaan en weer dezelfde cilinder...
Hierop besloten om de gasaansluitingen op de verdeler te wisselen en probleem opgelost.

Dit vond ik heel vreemd aangezien de verdeler pas gereinigd was.
Nu blijkt dat ie gewoon ingespoten was met remmenreiniger en meer niet.

Inmiddels is de auto alweer aan een beurtje toe, en ben ik aan het overwegen om de gasverdeler ultrasoon te gaan reinigen.
Dan weet ik dat het goed gebeurd...

Oorzaak oplossing:
Oorzaak vervuilde gasverdeler.
Oplossing schoonkamen of andere aansluiting kiezen...
Klacht niet lekker stationair draaien van de motor (schommelen)

jeroen2674 0

10 jaar

Gasverdeler goed schoonmaken zal de oplossing zijn.
Onderstaand de handleiding hiervoor.
http://www.maxperience.com/materials/pos...

richard9712 0

10 jaar

Klacht is inmiddels opgelost, en bij de grote beurt wordt de gasverdeler ultrasoon gereinigd om zeker van een schone verdeler te zijn.
Stationair toerental is nu weer normaal en schommelt niet meer.

jeroen2674 0

10 jaar

Zie bovenstaand berichy

jeroen2674 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.