opel kadett 16i (denk e16nz geen kat.co potmeter en drie draden aan de oliedrukschakelaar overneemcontact van brandstofpomprelais)
auto start goed. loopt goed stationair.als de gasklep van 11.45 tot 12.00 kan dan geeft de verstuiver op plus/minus 5 voor 12 geen benziene meer verstuiver krijgt geen pulzen meer.
ontstekingblijft vonken altans de stroboscoop blijft flitsen
op benzienepomprelais blijf ook spanning op staan.
als ik de blauwe draad van de verstuiver aan de min tik loopt de motor door(heb geen skoop)
de computer uit lezen levert geen fout melding op
wie kan mij helpen
waar moet ik gaan zoeken ? heb een stroboscoop lamp en een fluke 77 universeelmeter
bijvb dank Ton.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de gasklep potentiometer niet defect.
Willem
Dag willem alvast bedankt voor de reaktie ik heb mijn huiswek gemaakt kijk maar of je er iets mee kan
hier komt de gasklep potentiometer
A-zwart/wit
B-bruin
C-blauw
stekker los
A-B =6.30 K.ohm
A-C =7.18 K.ohm
C-B =2130 ohm
stekker los en gasklep langzaam open sturen
geen onderbrekingen gevonden
tussen A en C =7.18 K.ohm naar 2420 ohm
C en B =2147 ohm naar 7.18 K.ohm
stekker los contact aan spanning tussen A en B (bedrading) =5.2 volt
stekker vast contact aan meter tussen C en de massa van 0.52 volt naar3.95 volt dit is het zelfde bij lopende motor
persoonlijk vind ik deze spanning vrij laag
ik heb een cd van olyslager die zegt beginspanning 0.3 tot 0.6 volt naar 4.3 tot 4.7 volt
vraagje mag ik A en C in de steker door verbinden dan komt er 5.2 volt op sinaaldraad blauw of gaat dan de E.C.U Kapot
graag je reaktie .
grt ton
19 jaar
Ik zou daar wel mee uitkijken, maar dat gelijk de comp. daar defect van geraakt zal wel meevallen. maar als de waarde lager liggen dan zou de comp. kunnen denken dat je minder gas geeft dan werkelijk.
Dit kan te maken hebben met slijtage in de potentiometer (meer weerstand) kun je geen ander proberen. wie niet waagt die niet wint.
Willem
Dan gaat steeds het mm contr.lampje branden omdat de ECU die waarde niet herkent.
Hans
de potentiometer kost dacht ik zo`n 55 euri bij de dealer.
ik heb hem namelijk ook vervangen.
Maar kan je injector misschien niet verstopt zitten met vuil? of klets ik maar wat.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
sorrie heren ik heb vanmorgen een nieuwe potmeter gehaalt bij een garage gemonteert maar het maakte geen bal uit zelfde lage spanning op de blauwe draad.
toen de meterop zwart/wit en bruin belast gemeten was 5 volt bij stationair, maar bij gas klep open zakte die spanning .
dus toch iets aan de hand met de voeding van 5.2 volt die uit c14 van de ecu komt
ben naar de sloop gereden ecu gehaalt met de zelde nummers geheugen over gezet tip van de sloper waarom snap ik niet maar toch maar gedaan (is dit een fabel of waar wie weet dit??)
ecu gemonteerd en alles wat ik zoal los had gepeutert
gestart en loopt als een zonnetje
groetjes
Ton
19 jaar
Als ik mij goed herinner zit er tov de signaaldraad een referentieweerstand in de ECU waarschijnlijk is deze kapot.
Hans
Effe over dat MM lampje, die ging bij mijn astra c2.0ne ,93 ook niet branden maar was wel stuk (verkeerde weerstand.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar