Opel Kadett: Slecht starten

Bouwjaar: 1989

Ook ik heb helaas problemen met het starten. Niet alleen met deze kou maar nu wel erg veel problemen. Het probleem lijkt te zijn dat de bobine geen vonk geeft.

Het rare is dat als ik de rotor wat opschuur, alsmede de tegenoverliggende punten in de verdelerkap, de motor vaak wel weer tot leven komt. Het is dus net alsof er een te zwakke vonk van de bobine komt, kan dat?

Dus de accu, 44Ah, maar eens bekeken, zowel op de polen als de klemmen:
- in rust 12.5V
- met lampen aan 11.5V
- tijdens starten 10.5 - 11V
Dus dat leek me goed. Ook tussen de accu en de massa (motor, aardepunt) dezelfde voltages, dus contacten lijken goed.

Verdelerkap, rotor en kabels zijn vrij nieuw. Maar omdat de bobine niet lijkt te vonken zouden deze ook geen invloed moeten hebben?

Nu is het zo dat er iets olie lekt langs de nokkenas de verdelerkap in. Dit zou het vonken in de kap kunnen benadelen, maar waarom vonkt de bobine zelf niet? Omdat de olie de hallsensor daar verstoort?
Of toch maar eens die nokkenas eruit, keerring vervangen, en op de sloop een olievrij ontstekingshuis zoeken?

Kadett89

Geplaatst door Kadett89 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Om de keerring te vervangen hoeft vogens mij de nokkenas er niet uit hoor!
Ik zou het ontstekingshuis eerst eens proberen schoon te maken

tijne (0), 19 jaar geleden

en als je het ontstekings huis er uit heb voorzichtig met een kleine schroevendraaier de keering er uit trekken en de nieuwe er voor zichtig in tikken maar voor je hem er in tik moet alles goed schoon zijn en de as een kleinbeetje invetten dat de kiring niet beschadigt.

gr tijne

Kadett89 (0), 19 jaar geleden

Ik heb de complete ontsteking er al eens afgehad om het zaakje schoon te maken. Het leek echter niet volledig uit elkaar te kunnen maar ik zal nog eens proberen. Dan nog eens goed schoonmaken, vooral de stekkertjes naar de ontstekingsmodule en kijken of het starten beter gaat.

Dan kan ik gelijk kijken hoe en of de keerring er makkelijk uit en in kan. Haynes is daar niet echt duidelijk in.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.