Beste mensen,
Bij deze wil ik graag even mijn probleem voorleggen, ik heb reeds het forum doorzocht maar ik kon niet echt hetzelfde probleem vinden.
Ik heb een opel astra 1.6 8 kleppen bouwjaar 1999.
Het volgende probleem blijft nu al een aantal maanden terug komen:
De toerenteller naald schiet elke keer omhoog, wanneer ik rond de 2000/2500 kom. De motor maakt voor de rest geen extra geluid, motormanagment lampje brand wanneer dit gebeurd en tegelijkertijd houd de auto in (net alsof er flink op de rem word getrapt), het in houden duurt maar een fractie van een seconde.
Het is al 3 keer voorgekomen nadat ik deze klachten heb gehad dat de auto niet opstart, ik heb ook elke keer de anwb gebeld en die hebben elke keer gezegd dat startmotor niet goed is.
De startmotor is inmiddels vervangen door de opel dealer (gereviseerde startmotor). Maar toch is het nu een maand verder en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Graag zou ik jullie mening hierover willen aangezien niemand mij iets kan vertellen wat de link nou is tussen de toerenteller en de startmotor die elke keer kapot gaat.
Groetjes fjchedi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Omdat de toerenteller beweegt en dan inhouden en motorlampje erbij komt, heb ik een sterk vermoeden dat de toerental sensor (krukassensor) slecht of vuil is.
deze hangt tegen de multi-V krukaspoelie aan.
Willem
Bedankt voor je snelle reactie, ik zal dit maandag even na laten kijken bij de opel dealer.
Maar het is wel vreemd dat wanneer het probleem van de toerenteller voorkomt inclusief het inhouden etc, dat de auto soms niet meer start en dat de startmotor het begeeft, waar zou dit aan kunnen liggen.
Groetjes fjchedi
16 jaar
Lijkt op een probleem met de stroomvoorziening. Een slechte massastip aan het motorblok zou bij mij verdachte nummer 1 zijn. Beredenering: rond de 2000/2500 toeren trilt de strip iets los, waardoor de spanning op je motorblok omhoog vliegt, geen vermogen meer en rare telleraanduidingen. Je motorblok kantelt doordat hij inhoudt en je strip maakt weer wat contact. Echter, niet genoeg om de volgende startpoging de kunnen doorstaan. In mijn optiek zul je ergens een massaverbinding vinden, die eruitziet alsof eraan gelast is.
Groeten Marcel
Is inderdaad ook een goede Marcel.
Willem
Bedankt voor jullie reacties ik zal dit maandag even aangeven bij de opel dealer kijken wat er uit komt, ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes fjchedi
16 jaar
Even een update, heb net even de motorkap geopend en de zekeringen even aangedrukt (zat wat speling in). De motor daarna gestart en zonder probleem, klein stukje gereden en deed voor de rest niet raar meer.
Alleen vreemd dat gisteravond de anwb de startmotor moest aantikken....
Ik ga even kijken hoe lang dit goed gaat aangezien het probleem zich toch elke keer weer voordoet.
Bedankt voor alle reacties, en mocht er weer wat voor doen weet ik jullie te vinden :D
Groetjes fjchedi
16 jaar
Helaas toch weer last gehad van het probleem, ben van de week naar vleuten gereden alles was ok tot ik van de snelweg af ging, wanneer ik gas gaf en de toerenteller kwam bij de 2000 toeren begon de toerentellernaald in ene keer omhoog te schieten en hield flink in (net als of er op de rem wordt getrapt) tegelijkertijd wanneer dit gebeurde brande het motormanagment lampje en ging weer uit. Dit dus in de 1 t/m 4 versnelling.
Na een paar min uit te hebben gestaan deed de auto niet raar en ben teruggereden naar huis, daar de auto weer uit gezet na paar min weer geprobeerd te starten maar lukte niet, heb dit keer de anwb maar niet gebeld aangezien ze de laatste keer niet veel hadden gedaan :D, dus heb met me hand ergens bij de startmotor gefriemeld (niet specifiek iets gedaan) en de bougie kabels aangedrukt en opeens starte de auto weer.
Ik heb wel 1 ding gemerkt wanneer de brandstof meter op het laatste witte streepje komt krijg ik meestal problemen daarnaast doet de tempratuur meter ook een beetje vreemd gaat soms naar helemaal nul terwijl ik in de binnestad rij.
Ik heb de auto laten uitlezen een maand terug er werd alleen een fout in startonderbreking (weet niet precies welke foutcode) gevonden maar die is gewist daarna nog steeds problemen.
Opel dealer heeft gezegd dat het zoeken van een storing zoals dit, soms veel tijd in beslag kan nemen en dat er soms ook niks gevonden wordt(dus het uurloon moet betaald worden), vandaar dat ik toch weer even terug keer hier om zelf wat meningen te horen van de experts
Dus heeft iemand nog ideen wat het zou kunnen zijn.
Type: x16szr
Groetjes fjchedi
16 jaar
als je motor manegment lampje gebrand heeft staat de storing in het geheugen van de auto .Misschien kunnen ze hem nu wel goed uitlezen .maar zoals je zelf aangeeft hebben ze de storing gewist terwijl die aan gaf dat er een fout in de start onderbreker zit. Zul je daar toch naar moeten laten kijken cq oplossen groet willem2
16 jaar
ik blijf bij een massaprobleem
Groeten Marcel
Bedankt voor jullie reactie,
Paar uur terug weer even een stukje gereden tijdens het parkeren (achteruit rijden) viel ie uit, en kreeg hem niet meer gestart. Motorkap weer geopend in eerste instantie van alles en nog wat aangedrukt ect... kreeg hem niet aan, 10 min verder starte hij weer.
Dit keer deed de toerenteller niet raar, maar het is vaker voorgekomen tijdens het achteruit rijden dat de auto uitvalt en dat ik hem daarna niet meer gestart krijg.
Ik zal van het weekend de massapunten nakijken, en hou jullie hiervan op de hoogte.
Zou dit alles misschien door de startonderbreking kunnen komen???
Groetjes fjchedi
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar