Opel Astra: Olie in water

Bouwjaar: 2001, Motorcode: Y17DT

Als er olie in het water zit is de oorzaak meestal de warmtewisselaar , maar heeft iemand ervaring met het feit dat de er olie in het water komt via de afdichtingen van de hulzen van de injectoren ?
Hoe kunnen we dit testen wat de oorzaak is van de olie in het water ?

opc8275

Geplaatst door opc8275 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Komt weinig voor, maar kan je dat niet ruiken dan zou koelwater naar dieselolie moeten ruiken.

Willem

opc8275 (0) PRO, 15 jaar geleden

ik bedoel de o- ringen die op de hulzen zitten waar de injector inzit ; als die lekken komt er olie bij het water ,en dus geen mazout

iemand nog ervaring mee ?

badman (0) PRO, 15 jaar geleden

komt regelatig voor, enkel te weten door te vervangen, bijloshalen kan je schade van water zien aan de hulzen waar ze de olie doorlaten, bij warme stilstaande motor, geen oliedruk, lanzaam water in de olie, enkel te zien aan de sporen op de hulzen niet in de olie zelf.

opc8275 (0) PRO, 15 jaar geleden

badman , kan je ze eigenlijk demonteren zonder de cilinderkop te demonteren ?

badman (0) PRO, 15 jaar geleden

ja maar niet op de manier die opel voorschrijft,

normaal moet je het cilinderkop demonteren maar wij doen dat anders,

2 manieren: nokkenashuis demonteren en dan kan je de hulzen er met draadstang (waaraan je aan het uiteinde een kleine afschuining gemaakt hebt zodat je draad kan snijden in het onderste gat van de huls waar de verstuiver door gaat) daarna uittrekken met een slaggewicht of dergelijke.

of enkel de verstuivers demonteren, alles goed afdekken en het boordje dat ervoor zorgt dat de hulzen niet door het nokkenashuis geraken wegfrezen. Opletten dat de spaantjes niet in de motor geraken, dan dezelfde manier als hierboven ze met de draadstang uittrekken.

nieuwe hulsen voorzichtig met ingesmeerde o-ringen (zuurvrij vet) terug erintikken.

veel succes.

niet vergeten koelwater af te tappen alvorens te beginnen anders loopt het water in de olie en in de cilinders.

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

en opgelost zodat we deze case kunnen sluiten? wel graag even laten weten wat de oplossing was natuurlijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.