close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Olie in water

Bouwjaar: 2001, Motorcode: Y17DT

Als er olie in het water zit is de oorzaak meestal de warmtewisselaar , maar heeft iemand ervaring met het feit dat de er olie in het water komt via de afdichtingen van de hulzen van de injectoren ?
Hoe kunnen we dit testen wat de oorzaak is van de olie in het water ?

Geplaatst door

opc8275 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Komt weinig voor, maar kan je dat niet ruiken dan zou koelwater naar dieselolie moeten ruiken.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

ik bedoel de o- ringen die op de hulzen zitten waar de injector inzit ; als die lekken komt er olie bij het water ,en dus geen mazout

iemand nog ervaring mee ?

opc8275 0
badge

16 jaar

komt regelatig voor, enkel te weten door te vervangen, bijloshalen kan je schade van water zien aan de hulzen waar ze de olie doorlaten, bij warme stilstaande motor, geen oliedruk, lanzaam water in de olie, enkel te zien aan de sporen op de hulzen niet in de olie zelf.

badman 0
badge

16 jaar

badman , kan je ze eigenlijk demonteren zonder de cilinderkop te demonteren ?

opc8275 0
badge

16 jaar

ja maar niet op de manier die opel voorschrijft,

normaal moet je het cilinderkop demonteren maar wij doen dat anders,

2 manieren: nokkenashuis demonteren en dan kan je de hulzen er met draadstang (waaraan je aan het uiteinde een kleine afschuining gemaakt hebt zodat je draad kan snijden in het onderste gat van de huls waar de verstuiver door gaat) daarna uittrekken met een slaggewicht of dergelijke.

of enkel de verstuivers demonteren, alles goed afdekken en het boordje dat ervoor zorgt dat de hulzen niet door het nokkenashuis geraken wegfrezen. Opletten dat de spaantjes niet in de motor geraken, dan dezelfde manier als hierboven ze met de draadstang uittrekken.

nieuwe hulsen voorzichtig met ingesmeerde o-ringen (zuurvrij vet) terug erintikken.

veel succes.

niet vergeten koelwater af te tappen alvorens te beginnen anders loopt het water in de olie en in de cilinders.

badman 0
badge

16 jaar

en opgelost zodat we deze case kunnen sluiten? wel graag even laten weten wat de oplossing was natuurlijk.

Opeltje 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.