Hallo!
kan een "OPEL Astra X2.0DTL(DI)" kopen, heb er alleen een vraag over:
Is het nou een DTL???Of Dti??? Heeft ie een injectie?
Ik weet dat het een 2.0 16 v dieselmotor is, maar hij heeft ook remschijven achter, terwijl een "gewone" dt..(di) dit niet heeft.(Ook ABS, dat heeft een Dti ook niet!)
Wie weet wat voor een type het is? Dtl kom ik nergens tegen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er zijn types motoren, de DTL en DTH. L staat voor low pressure en H voor hi pressure (turbo). L = ongeveer 80 pk en H 100 pk.
Een 2.0 DI heeft als motorcode 2.0DTL
Een 2.0 DTI heeft als motorcode 2.0DTH
Een di heeft een turbo net als de dti, het enige wat de DI niet heeft is een intercooler. De DI heeft 82pk en 185NM, de DTI 100pk en rond de 235NM
correct me if i'm wrong
grtz
20 jaar
Bedankt!
Nog een vraagje: Heeft de mijne (2.0 Dtl) injectie?
Zou ik hem kunnen vergelijken met bv een tdi bij Volkswagen?
20 jaar
vervolg:
dit omdat er dtl (DI) staat
20 jaar
nog een vervolg (totaal dus nog 2 vragen)
1. Heeft ie dus injectie (zoals VW tdi..) dit omdat er DI staat
(wat = DI)
2. Mijne heeft remschijven achter, terwijl op autoweek.nl (carbase) ALLEEN de DTI versies dit hebben, daarom twijfel ik...
THANX!
20 jaar
alle opels met 5 wielbouten hebben schijven achteraan, paar jaar terug is een standaard ingelegd. alle motoren boven de 1.8 (1.8 zelf ook) benzine of diesel hebben schijven achteraan en steek 5x110. alles eronder, trommels achteraan en steek 4x100. Heb vandaag een merive gezien, 1.7cdti (100pk) had wel 5 wielbouten. het wordt steeds moeilijker en moeielijker, maar bij de astra's ben ik er zeker van
20 jaar
Da`s een kenner...BEDANKT! En de DI?
20 jaar
DI betekend Direct Injection
Dus een direct ingespoten diesel net als bij VW
aha...dus het is geen 2.0 16v DTI, maar te vergelijken met een 2.0 16 V tdi...
Irritant al die d`s en t`s
Thanx
20 jaar
[quote=AstraGTC]alle opels met 5 wielbouten hebben schijven achteraan, paar jaar terug is een standaard ingelegd. alle motoren boven de 1.8 (1.8 zelf ook) benzine of diesel hebben schijven achteraan en steek 5x110. alles eronder, trommels achteraan en steek 4x100. Heb vandaag een merive gezien, 1.7cdti (100pk) had wel 5 wielbouten. het wordt steeds moeilijker en moeielijker, maar bij de astra's ben ik er zeker van[/quote]
Dus mijn astra 2.0 16v van 1999 heeft dus steek 5x110?
14 jaar
tot de insignia die hebben afwijkend
dus jij hebt vijf gaats 5x110
14 jaar
[quote=Annev][quote=AstraGTC]alle opels met 5 wielbouten hebben schijven achteraan, paar jaar terug is een standaard ingelegd. alle motoren boven de 1.8 (1.8 zelf ook) benzine of diesel hebben schijven achteraan en steek 5x110. alles eronder, trommels achteraan en steek 4x100. Heb vandaag een merive gezien, 1.7cdti (100pk) had wel 5 wielbouten. het wordt steeds moeilijker en moeielijker, maar bij de astra's ben ik er zeker van[/quote]
Dus mijn astra 2.0 16v van 1999 heeft dus steek 5x110?[/quote]
Dit hoeft niet persé, Ik heb heb een x2.0dtl gehad met 4 x 100 en remschijven achter.
14 jaar
Wou zeggen, de X20DTL is er met 4gaats en schijven achter, evenals de 1.6 16V.
Willem
even het kenyeken itikken bij de www.rdw.nl en je weet het
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar