👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi,
Na mijn aankoop in juli van mijn 1.4 astra uit 92 werd ik snel geconfronteerd met een lekke slang van radiateur naar het blok. Hij was poreus, dus vervangen. 2 weken en 400KM verder scheurt de tweede slang (tijdens warme zomerdag, bult op), van blok naar kachelradiateur. Goed, kan gebeuren, nieuwe slang. Kilometers en weken verder is de vloerbekleding nat, kachelradiateur lek.
Te veel druk in koelsysteem? Naar garage geweest, heeft er naar gekeken, start gelijk, loopt verder mooi, borrelt niet in expansievat. Vloeistoffen netjes. Niets vreemds dus, monteur denkt aan toeval. Is het inderdaad toeval of...?
Ik ben zelf student dus daarom doe ik het zelf, heb het geld niet om het te laten doen momenteel. Heb als vele 1 linker en 1 rechterhand, moet gaan lukken toch?
Heb hier en daar, vooral op problemcar.nl (opel) wat informatie vergaard. Moet ik alleen het middelconsole verwijderen om deze kachelradiateur te vervangen? Wat moet ik allemaal loshalen en waar moet ik op letten (om het weer tot een werkend geheel te krijgen)?
En het bijvullen van koelvloeistof, hoe kan ik ontluchten? En moet ik dat ook? Monteur had het over sensor van temp.meter loshalen?
Groeten en alvast bedankt!
Martijn
Groningen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ontluchten hoeft niet. dit gaat vanzelf.....inderdaad moet je alleen de middenconsole verweideren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar