Opel Combo: opel combo slaat niet aan.... dieselpomp vervangen??

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7

Probleem is als volgt:

- Betreft opel combo 1.7 diesel, km stand +/- 245.000
- Motor start goed, maar slaat niet aan
- Er komt geen diesel bij de verstuivers (reageert wel op met startpilot maar slaat daarna niet "echt" aan)
- ANWB: probleem zit waarschijnlijk bij de brandstofpomp. Schijnt vaker voor te komen bij dit type dieselmotor.
- Hij is even geleden toen het probleem zich al zeer vaak voordeed uitgelezen. Toen geen foutcodes. Inmiddels slaat ie helemaal nooit meer aan.

Vraag
1. Is het zeker de dieselpomp? of kan het ook de aansturing daarvan zijn. (opvoerpomp zit er volgens ANWB niet in) Of iets anders?
2. Dieselpomp zit aan achterkant blok. Volgens ANWB flink sleutelen. Iemand enig idee hoeveel uur een garage hiermee bezig zal zijn?
3. Als dieselpomp vervangen wordt, ontstaan er dan problemen met startonderbreker? Kan iedere garage dit of is een Opel dealer noodzakelijk?
4. Op internet wel 2e hands pompen gezien variërend tussen E100 en E250. Is er enige manier om te controleren hoeveel die gelopen hebben? Of puur vertrouwen op verhaal verkoper/sloper?

Als iemand kan helpen dan heel graag :-) Bedankt vast!

cm

Geplaatst door cm (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Combo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

er zit als het goed is een kastje op de pomp welk deel uitmaakt van de startonderbreking
en laat je niet verleiden door 5100
ga naar een revisie bedrijf en laat maken of een ruil pomp
buchli in harderwijk is een goed adres

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Meestal controleren ze de oude pomp niet eens, als er troep in de pomp zou zitten, zou dat hun apparatuur omzeep helpen.

Als je een pomp op internet koopt, is het puur een vertrouwen van de verkoper, maarja wie zet zijn pomp te koop en zegt dat hij kapot is ?? Beetje mazzel moet je wel hebben.

Controleer eerst het electronisch gedeelte voor je de pomp vervangt,

Hij zit inderdaad aan de achterkant, en je kan ook niet gelijk zeggen dat je er fantastisch bij komt :(

Gr Stefan

cm (0), 14 jaar geleden

bedankt voor de reacties!

@ jerry: startonderbreker hoeft dus niet opnieuw ingelezen te worden (zoiets heb ik wel eens gehoord/gelezen, maar ben echt een leek), maar kan gewoon op de "nieuwe" pomp worden gemonteerd?
en wat bedoel je met laat je niet verleiden door 5100? te cryptisch voor mij ;-)

@ stefan: mocht het probleem niet elektrisch van aard zijn, heb je enig idee hoeveel uur een garage ermee bezig is de pomp te vervangen? kan ik voor mijn vriendin een beetje in een inschatting maken vd kosten nl.

nogmaals bedankt
camiel

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

€ 100

cm (0), 14 jaar geleden

okee, helder ;-)

cm (0), 14 jaar geleden

Auto naar betrouwbare garage gebracht
Helaas onderzoek + reparatie wordt te kostbaar voor deze combo uit 1996.
Met 99% zekerheid is het de dieselpomp, die het schijnbaar allemaal vanaf circa 225.000 km beginnen te begeven. beetje jammer voor een diesel natuurlijk want de motor zou nog wel even mee moeten kunnen
uurloon is ook nog fors want het is redelijk wat werk, dat maakt onderzoeken alleen al duur.
al met al niet lonend genoeg om te doen.
Bedankt voor alle tips!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die pomp moet je voor een paar euro wel op de kop kunnen tikken via internet, als je dan ook nog een beun vind die je dat voor een leuk prijsje maakt, kun je er weer een aantal km tegenaan, voor dat bedrag heb je natuurlijk geen andere auto voor.

Maar die keus moet jezelf maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.