Hallo,
Het gaat om mijn Corsa 1.6 16v met 144.000 op de teller..
A goed, ik merkte vandaag toen ik stil stond de kachel niet warm werd, na de toeren van 0,9 naar 1.5 te doen werd die weer warm, en als ik de motor dan uitzet ook warm, maar als de motor gewoon stationait loopt is de lucht koud..
Heeft iemand meschien enig idee wat er is, kan het zijn dat ik wat koelvloeistof moet bijvullen, er zit nog in, maar ik weet niet tot hoever die vol moet zitte.
hij zit tot onder vol, dus zeg maar ver van het midden..
En ook de temp meter gaat tot de 100, maar zakt dan weer ineens naar het midden, dat komt omdat de ventilator dan aanslaat, is dit ook normaal??
Ik hoop dat er een simpele oplossing is...
Grotjes..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedankt voor alle reacties, maar had nog iets te vragen...
Ok ik zal die dingen wel ff laten doen door de garage, maar mijn airco is dus ook kapot (al een tijdje), eerst werd die niet meer koud (een klein beetje nog), en toen ben ik naar een garage gegaan en die heeft hem gecontroleert, bleek de radiator lek te zijn, ik kwam me auto halen, en toen zat er ineens geen druk (en toerental ging ook niet meer omhoog) meer op me airco (is dit normaal) afspraak gemaakt voor te laten repareren..
Heeft het meschien iets te maken met de airco en die koelvloeistof?? of zijn dat 2 saperate systemen naast elkaar die afzonderlijk gevoed worden??
Vond het nogal vreemd aangezien ik zit te denken dat toen ik bij die garage me auto wer ophaalde en hij de diagnose (radiator) had gestelt de druk totaal verdwenen was maarja dat zal wel professioneel gebeuren.. En er zijn tog als je airco hebt 2 radiatoren?? de voorste was lek zei zie, (wat ik ook vreemd vond dat hij zo'n rijdende airco man liet komen), ik d8 dat hij gewoon gevult moest worden aangezien ze na 7 jaar op kunnen zijn, en hij werd wel een beetje koud nog maar niet veel meer..
Dus vraag ik me nu af is het normaal dat ik na die controle (diagnose voor of die gevult moet worden) ineens geen druk heb en het toerental niet meer hoger gaat als ik me airco aan zet en of dat wat te maken heeft met die koelvloeistof..
Groetjes
Laad je koelsysteem op druk zetten ,weet je toch meteen waar
waar de lekkage zit.
Ik heb inmiddels 5 liter koelvloeistof gehaald, en ongeveer de helft erin gegooit, en inderdaad word die nu wel warm :), en zag ook niet dat die lekte..
Nou kan het dat als je een auto niet bijvult met koelvloeistof deze op kan raken, ik bedoel zonder dat er een lek inzit, hij rookt niet erg ofzo, houd niet in verbruikt wel wat olie (maar dat is nrmaal volgens mij bij opel's, ongeveer in 1 jaar 2 keer bijgevult o op peil te komen)..
Dus mijn echtelijke vraag is dus nu: Kan koelvloeistof opraken als je het zeg maar 2 jaar niet heb bijgevult??
Groetjes...
20 jaar
De lekkage hoeft natuurlijk niet zo heel groot te zijn als na 2 jaar het niveau te laag is. Bv. 'n waterpomp die heel iets lekt of 'n slang die heel iets doorlaat. Door de warmte is het zo verdampt en zie je geen vloeistof op de grond.
lekkage aan het thermo contact in de radiater komt ook veel voor. een nieuwe afdicht ring doet wonderen.
Dus het is denk je een lekkage aan het thermo contact, is dit een erg dure reparatie met zo'n afdicht ring, en ik zie ook niks wat nat is in de motor, ook niet bij de waterpomp???
Groetjes...
20 jaar
Komt inderdaad vaker voor. Werk van hooguit 15 minuten en ringetje van e. 0,75. Zijn (bijna) geen kosten dus. Lekkage aan de pomp is van buiten af nagenoeg niet te zien. Het was ook als voorbeeld bedoeld dat niet alle lekkages zomaar altijd direct te zien zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar