ik heb hier een corsa 1.4 i nz automaat hy pakt soms aan maar na 3 tot 5 sec slaat ie weer af
vonkt wel krygt ook benzine maar blyft niet lopen
heb alles aan de auto al 2 maal met twee lopende 1.4 i corsa`s {schakel} omgewisselt en verandert er nix van
{injector,alle sensoren egr klep enz enz,brandstofpomp,ontsteking,bobine,computer,nieuwe bougies}
extra massa op het blok gezet vanaf de accu
benzine pomp op constant stroom gezet en weer terug op de originele stekker aangesloten
brandstofrelais gewisseld
heb de auto laten uitlezen door de dealer en gaf code imo het zou dus aan de sleutel of contact slot liggen {chip}
heb daarop de kappen om het stuurkolom weggehaalt blykt oude type contactslot zonder chip in te zitten
volgens de dealer heb ik alles geprobeert en de dealer zegt me niet verder te kunnen helpen en dat ze ook niet meer weten hoe/of wat verder en ik al helemaal niet dit gaat myn verstand te boven
nou ben ik er wel achter gekomen dat er nog een computer op zit die waarschynlyk voor de automaat bak is als ik alle kabels volg
deze computer zit by de schakel corsa`s er niet in
ik denk dan ook sterk dat het aan die computer ligt ik zou het anders ook niet meer weten
op het dashbord knippert het bekende tandwieltje met de s wel
ik ben zeer benieuwd wat hier de oplossing voor is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit topic is door moderator verplaatst.
automaat computer laten uitlezen, of andere automaat computer proberen..
Willem
oke willem weet je misschien een adres voor me
want de plaatselyke dealer hier in hoogeveen kan of wil me niet verder helpen
mvg martin
14 jaar
www.onderdelenlijn.nl
Willem
Laat de dealer even achter je, en bezoek een universele garage, wel de automaatbak uit laten lezen en niet alleen het motormanagment, anders zie je namelijk nog niet veel..
Zou niet zomaar alles op de gok vervangen, anders raak je dalijk van de regen in de druk en kom je er helemaal niet meer uit.
Gr Stefan
14 jaar
gisteren de auto weer uit laten lezen dit keer niet by en dealer
kwam weer nix uit eigenlijk het zelfde verhaal
volgens de man kon het niet aan de computer van de automaat bak liggen
hy had nog wel zo,n computer op zyn andere adres liggen
zodat we dit konden testen en uitsluiten
ga dus deze week nog eens by hem langs
gr martin
jullie horen nog wel wat daar uit komt
14 jaar
probleem gevonden
ben vandaag weer met frisse moed voor zo ver ik dat dan nog had verder gegaan
en heb weer alles by langs geweest
brandstofpomp ,injectie huis nu compleet ,computer
veranderde weer nix maar bedacht toen dat hy zonder computer van de bak ook het zelfde deed dus dat even buitengesloten
bedacht toen dat de bedrading naar de moter computer ook wel eens niet goed kon zyn alles kwam immers van een lopende auto af op deze bedrading na had ik alles overgezet
dit omgewisseld en hy loopt weer redelyk kon tenminste weer gas geven zolang die in de P of in de N stond
zo gauw ik hem in de voor of achteruit zette kreeg hy het moeilyk en wil hy byna niet op toeren komen onder het ryden
en heb toen de compressie maar eens gemeten
ja hoor vanaf de ditributie kant op 2 cilinders 13 bar 1 cilinder 12 en op 1 cilinder totaal geen druk
dus in ieder geval moet de kop eraf om te zien wat er aan de hand is
maar omdat ik nog een moter heb gaat de moter eruit en plaats ik een andere misschien niet de snelste maar wel de goedkoopste oplossing voor my
conclusie is dus een zooitje by elkaar
en ben er nog niet helemaal klaar mee want het tandwieltje met de ''s'' knippert ook nog steeds op het dashbord dus zit er ook nog een storing in de automaatbak
oplossing voor my is dan ook andere moter erin en kabelboom naar motermanesment
deze is overigens niet gelyk aan die van een schakel by automaat zit er nog twee stekkers extra aan dus moet daar nog een aanpassing in maken
graag wil ik ieder bedanken die over dit probleem heeft nagedacht ook degene die geen idee had wat het kon zyn en dus niet gereageert heeftmisschien kunnen jullie hier de volgende keer weer wat mee
mvg martin
14 jaar
Martin, bedankt voor je feedback.
Gr. paul
geen probleem paul
wil een ander ook graag helpen op deze manier kan iedereen er wat aan hebben
mvg martin
14 jaar
Martin,
Wel ben ik benieuwt waarom hij op 3 cilinders loopt, is dat spontaan ontstaan of merkte je al langer iets dat hij op 3 cilinders liep ?
Waarschijnlijk zit het probleem in de kop, de kleppen aangezien je totaal geen compressie meer hebt, tenminste, daar ga ik vanuit.
Succes ermee..
Gr Stefan
14 jaar
stefan
ik heb de auto zo gekocht dus hoe het ontstaan is weet ik niet vandaar dat ik in eerste instantie niet wist waar ik moest zoeken maar dacht zelf ook dat het een kleinigheidje was hy liep immers telkens wel even
de vorige eigenaar was door de anwb weer thuis gebracht en die had de man gezegt dat de injector waarscheinlyk niet goed was
ik denk zelf echter dat dit een verkoop praatje was want er mankeert aanzienlyk meer aan de auto
hy moet dus al langer problemen gehad hebben ook met de bak
ik ga in ieder geval eerst een andere moter monteren maar haal zeker de kop van de moter af om te kyken wat nou eigenlyk het probleem is
deze moter had 144 000 gelopen dus dat is ook nog niet zo veel dat je zegt dat de moter op moet zyn helemaal niet als het een automaat betreft
wat er verder met de moter aan de hand is hoor je nog wel even
mvg martin
14 jaar
ik heb de kop van de moter verweidert en het probleem is verbrande kleppen
moter blyft by nader inzien tog maar zitten
andere klepjes inschuren en nieuwe pakings er tussen kop er weer op en hopen dat het dan goed is
en natuurlyk de draadboom niet te vergeten
dan de storing in de bak nog oplossen maar heb gelezen op problem car dat er mogelyk groene aanslag kan zitten by het electrische gedeelte op de bak
dus daar eerst maar eens kyken
kyken kan in ieder geval geen kwaad
gr martin
14 jaar
Verbrande kleppen komen niet vanzelf. Dan moet er ook een storing in de motor zitten of gezeten hebben.
Laat na reparatie een 4-gas test doen om te zien of het mengsel wel goed is, anders verbranden de kleppen zo weer.
oldford
ja is prima zal ik doen
heb namelyk geen zin nog een keer ditzelfde te hebben
bedankt voor de tip
gr martin
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar