De Corsa van mijn vriendin heeft een probleem. Tijdens het rijden storte de toerenteller ineens naar beneden en begon het lampje van de auto met het steeksleuteltje erin te branden. Nadat de auto daarna is uitgezet en weer aangezet was juist het uitlaatgaslampje (ook wel motorstoring genoemd geloof ik) aan het branden.
Bij mijn eigen autodealer de auto uit laten lezen en daaruit kwamen deze 2 meldingen:
Daarna de meldingen laten wissen, en vervolgens ben ik zelf een stukje gaan rijden.
Het probleem deed zich zeer spoedig weer voor (binnen enkele km"s).
De toeren vielen even helemaal weg en toen herpakte de auto zich, wederom onder het genot van het lampje van de auto met het steeksleuteltje erin.
Wonderbaarlijk genoeg blijft het lampje met motorstoring nu wel weg... Ook na herstarten.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Accuspanning gemeten 14,3 V.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn nog meer foutcodes dan je al hebt. Maar die zijn alleen met Opel-specifieke apparatuur te lezen en niet met zo'n flut ding.
Dat kan uiteraard bij een Opel-dealer, maar ook bij vele serieuze universelen.
Wat stelde diegene die uitlas voor?
Met welke serieuze universele uitlezers is er meer te zien?
Ik wil er graag een aanschaffen aangezien ik hier regelmatig iets aan zou hebben.
Degene die uitlas heeft niks voorgesteld. Het was een gunst dat hij uberhaubt even wou helpen met uitlezen.
10 jaar
Tja, je zette me even op het verkeerde been in het begin door te zeggen dat de auto door een dealer was uitgelezen.
Als ik dat apparaatje zie, denk ik eerder aan een hobbyist.
Serieuze uitleesapparatuur kost ook serieus geld. We hebben het dan over bedragen van 4 cijfers.
Daar kun je dan ook meer mee als alleen maar motor en automatische bak (indien aanwezig) uitlezen.
Of je dat bedrag terug gaat verdienen is maar de vraag.
Nee het is voor mij ook maar hobby. Valt er uberhaubt iets te zeggen over wat er aan de hand is naar aanleiding van de storing die ik heb gehad in combinatie met de meldcodes die er zijn uitgelezen?
10 jaar
Wat betreft de code P0203 - kennelijk is er iets mis met ofwel de injector van cylinder 3, danwel de bedrading van die injector.
Het kan ook nog een probleem in de motor-computer zijn, alhoewel dat niet vaak voorkomt.
Ik zou de bedrading en de stekkers van die injector eens goed (laten) controleren.
Wat betreft de code P0335 - gezien het wegvallen van de toerenteller is kennelijk het signaal van de krukas positie sensor op dat moment uitgevallen.
Dat kan de sensor zijn, maar ook hier kan het een bedradingsprobleem zijn of een contactprobleem in een stekker.
Klinkt niet verkeerd. Dat was ongeveer ook wat ik wou gaan doen.
Vooral die P0335 is belangrijk denk ik...
Die andere kwam pas nadat die P0335 al was geweest volgens mij.
Ik heb wel al op dit forum en een ander forum gelezen dat problemen met de krukas positie sensor vaker voorkomen...
10 jaar
Het probleem is verholpen.
Het bleek de krukas positie sensor te zijn. Ik heb zelf een nieuwe gekocht in een automaterialenhandel en deze zelf vervangen.
Dit was goed te doen ondanks dat het vinden van de sensor toch lastig was.
Totale kosten: 27,13.
De krukassensor zit als je voor de motorkap staat rechts onderin aan de achterkant(dus richting de bestuurderskant) van de motor.
Makkelijk te verwijderen en makkelijk opnieuw te installeren.
Bedankt voor alle hulp!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar