Mijn Opel Corsa D ( Z12XEP ) start gewoon maar bij het warm worden van de motor gaat hij druk opbouwen via het waterreservoir en slaat dan vervolgens af. Als ik de motor dan weer start en de dop van het reservoir af draai dan blijft hij doorlopen en gooit het koelvloeistof er uit.
Vervolgens hebben we compressie gemeten op de 4 cilinders en deze hadden 3 x 10 en 1 x 5.
Ik heb het idee dat de koppakking kapot is maar zeker weten doe ik het niet.
De auto sloeg onderweg af en hebben hem daarna naar huis gesleept.
Aangezien dit type geen temperatuurmeter heeft kon ik niet zien of deze warm gelopen is.
Voor de rest hoor je geen aparte geluiden uit het motorblok.
Graag iemand die me meer kan vertellen over dit probleem met een mogelijke oplossing.
groetjes Tom
Alvast bedankt...
Geplaatst door tomvanderelst (0) , lid sinds 9 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
Theo Sparenburg (10), 9 jaar geleden
Lijkt inderdaad op een defecte koppakking. Om zekerheid te krijgen even lektest uit (laten) voeren. (Cilinder via bougiegat onder luchtdruk zetten bij gesloten kleppen).
vr.gr. Theo
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Oke bedankt laat ik dit even doen
ik stuur een bericht als ik meer weet.
groetjes,
tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Motor vervangen zuigers stuk.
Motor vervangen en nu alles goed aangesloten maar nu start hij niet.
Op display brandt het lampje van de startblokkering.
bij de startmotor heeft hij wel spanning via de mulimeter ( maar hij gaat niet rond ( wel met schroevendraaier er tussen gaat de startmotor en motor rond .
hoe los ik dit op?
gr,
tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Hallo,
Motormodule is ook omgezet.
gr,
tom
R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden
Probeer de oude motor ecu eens.
Als het lampje knippert het een immobilisator probleem deze herkent de motor ECU niet.
Probeer accupool er af oude ECU erin en dan oproberen.
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Ik heb alleen de oude ecu van de kapotte motor
En die op de goede motor gezet.
gr,
Tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
zijn beide stekkers hetzelfde van de motor ecu?
Ze passen beide op elke stekker aansluiting
Hoe weet ik dat ze goed zitten?
gr,
Tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Maak het verschil in de ecu tussen een easytronic en een 5 bak? Maakt dat verschil ?
De nieuwe motor was een easytronic en de ecu van een handgeschakelde zit er nu op. ( uitgebouwde motor)
koppelingsplaat met drukgroep omgezet van de handgeschakelde bak
gr,
tom
R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden
Ja dat maakt wel degelijk verschil maar als de oude ECU er op zit knippert het diagnoselamp dan.
Het huis van de ECU moet wel aan massa zitten dus niet los er aan hangen.
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Diagnoselamp knippert niet
hij geeft alleen bij de km teller een F aan !! ( Rechts boven de kmstand)
gr,
tom
R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden
Dan denk hij dat de ECU van de easytronic er nog in zit.
Weet je het zeker dat de goede er in zit??
Kabelboom is toch van de bestaande auto dus alleen de motor overgezet met oude kabelboom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
ja zeker want die andere heeft degene zelf gehouden bij de automaat bak.
gr,
tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Kabelboom is van de automaat bak ( Op de motor wel )
wat aan de motor vast zit wel
injectoren enz
gr,
tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Moet ik dan de complete motorkabelboom omzetten?
gr,
tom
R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden
De kabelboom van de oudemotor moet je overzetten op de nieuwe, de ECU denkt dat er een Easytronic in zit.
De F in het display geeft aan fout in de Easytronic en zal niet starten.
Ik zal eens kijken in het schema wat er anders is.
R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden
De Easytronic heeft een paar extra aansluitingen naar de motorkoeling toe, maar verder kan ik niets vinden.
Miscchien is de boel om te programeren, uitlezen en zoeken wat er anders is of fout zoeken zonder diagnose appartuur zal moeilijk worden.
Venlo is niet in de buurt anders zou ik voor je kunnen kijken.
Het simpelste is de motorkabelboom overzetten.
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
oke wat mij wel opvalt is dat de koelfan blijft lopen ook al staat hij niet op contact
accuklem los dan stopt hij er pas mee.
we gaan straks proberen de boom om te zetten.
egmond is een eind uit de buurt dat klopt.
je hoort nog van mij alvast bedankt voor de goede tips
gr,
tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Hallo,
DE oude kabelboom omgezet en de motor loopt maar hij loopt op 3 cilinders .
Hij sloeg wel gelijk aan.
Nu even alles goed nalopen waarom hij niet goed loopt.
Ik denk zelf hem maar uit te laten lezen.
gr,
Tom
tomvanderelst (0), 9 jaar geleden
Hallo Theo
Het probleem is opgelost de motor loopt nu goed.
Oorzaak na lang zoeken was een stekker van de computer motormanagement module de pennetjes krom gedrukt.
na deze weer recht gezet te hebben en de hoofdstekker goed in elkaar gezet te hebben was het probleem gelukkig opgelost.
bij deze bedankt voor je goede tips.
gr,
tom