Opel Corsa
Bouwjaar: 2000
Brandstof: benzine
Motor: 1.2 Hallo,
Ik heb een Opel corsa staan met een raarprobleem.
De auto start moeilijk en komt niet boven de 1500 toeren.
Als ik de luchtmassameter stekker los trek loopt hij beter (noodloop)
De luchtmassameter is nieuw en het gasklephuis ook (deze is electronisch)
Ik heb hem ook uitgelezen en geeft konstant (gaskleppositie sensor) aan.
Deze is vervangen en ingeleerd.
Heeft iemand hier ervaring mee of de oplossing.
(de dealer weet het ook niet).
Mvrg Eschwin van Dijk (Ruton autoservice)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Corsa-B 97...2000,Astra-G 98...2000 X10XE| X12XE,X12XE geen
Klacht: De motormanagementlamp gaat branden, de motor loopt onregelmatig en slaat af. De TECH2-test toont de opgeslagen defectcode P0505 "momentele regelspanning stationaire lucht hoog".
Oorzaak: De spanning van de luchtregelklep is hoog.
Productie:
Oplossing:
In geval van reclamatie vanwege de klant gasklepverstelmechanisme en
adapterkabel door veranderde onderdelen vervangen.
Tip:
Tijdens het vervangen van het gasklepverstelmechanisme er absoluut
op letten dat de adaptiewaarden voor de gasklep in de EPROM van
het motorstuurapparaat m.b.v. TECH2 worden gewist
Onderdelen: Onderdeelnr.: Catalogusnr.:
Gasklepverstelmechanisme 09199907 90 08 977
Adapterkabel 93170485 90 12 037
Alleen in gevallen waarbij de bovengenoemde werkwijze het probleem niet oplost,
als volgt te werk gaan:
1. Controleer of de ECU voor of na het breakpoint gedateerd is, zie ECU-opschrift
of motornummer.
ECU-breakpoints:
Corsa-B X10XE - FD 966113,
Corsa-B X12XE - FD 966114,
Astra-G X12XE - FD 082119.
Het eerste cijfer staat voor het productiejaar 9=1999.
Het derde cijfer staat voor de productiemaand 6=Juni.
Bijvoorbeeld: 966113 = juni 1999
082119 = feb. 2000
Als de ECU voor het breakpoint gedateerd is, moet de ECU vervangen worden.
Als het deze foutcode is heb je hier misschien iets aan.
Is dit hetzelfde probleem als dit:
Probleem begon maand terug. Toen brandde het motorstoringslampje --> Bij opeldealer laten uitlezen en bleek het de stekker van de dynamo te zijn. Die is losgehaald en opnieuw gemonteerd. 28 euro.
Twee weken later komen dezelfde problemen weer. De auto slaat geregeld af voor het stoplicht en soms tijdens het rijden. Ook schokt/schudt de auto als je gas terugneemt. Vanochtend begon wéér het motorstoringslampje te branden. Maar later op de dag heeftie niet meer gebrandt.
Weer naar dzelfde dealer-uitlezen- uitkomst: 'de storingscode is niet bekend, u kunt het beste terugkomen op het moment dat het lampje brandt'.
Ik heb wel e.e.a. opgeschreven wat ze op het formulier hadden gezet:
* 63 magneetspel evr wuit 2+3 (spanning laag)
* 64 magneetspoel evr wil 1+4 spanning laag
* 92 hallsnesor circuit
Wie weet wat het probleem is? Waar ik terecht kan? Wat het gaat kosten?
Alvast bedankt!!!!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar