Sinds enkele maanden loopt de accu van onze Meriva constant leeg (elke dag), we zijn de wanhoop nabij.
2 dealers + Opel dealer (die overigens 45 euro rekent voor het niet kunnen maken) + ANWB hebben naar de auto gekeken en geen van allen kan lekstroom ontdekken. Tevens is de accu 3 keer vervangen en de dynamo is gecontroleerd. Niemand kan een probleem vaststellen maar toch is de accu elke 1 a 2 dagen plat, wat de conditie van de accu natuurlijk sowieso al niet ten goede komt.
Alle lampjes nagelopen van de kofferbak tot en met het handschoenenkastje, helemaal niks wat overigens ook niet kan omdat de garages geen lekstroom kunnen vinden.
Wellicht heeft iemand nog een suggestie over een mogelijke oorzaak.
Alvast heel erg bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een vorm van lekstroom is in principe altijd te vinden d.m.v een opbouwende diagnose (kost wat tijd)
Vaak komt de klant met een klacht en wil er evt. op wachten en ik denk dat dat nu ook het geval is geweest.
Wat er nu heeft plaatsgevonden is geen echte diagnose maar een snelle controle.
Gr. paul
Bij zowel de universele dealer als de Opel dealer hebben ze de auto voor een langere tijd in de garage gehouden en niks kunnen vinden.
8 jaar
Een dealer is normaal gesproken je laatste aanspreekpunt mocht er een probleem zijn met hun merk.
Je mag er blind op vertrouwen dat een dealer alle kennis in huis heeft dit euvel op te kunnen lossen.
Het kan niet zo zijn dat hun bedoelen, wij kunnen hem niet maken breng de auto maar naar de sloop ??
Dit is de wereld op z'n kop...
Gr. paul
Ja, dat was bij de officiële Opel dealer. Hetzelfde bedrijf als waar we de auto hebben gekocht 9 jaar terug alleen een andere locatie omdat de plaatselijke locatie opgeheven is.
Er is hier in de buurt een andere Opel dealer waar we het eventueel nog kunnen proberen maar we hebben er inmiddels weinig vertrouwen meer in. Ik heb ook geen idee of het gebruikelijk is om onderzoekskosten in rekening te brengen voor iets dat niet gemaakt kan worden? Bij de Vakgarage hoefde dat in ieder geval niet, no cure no pay was daar het geval.
8 jaar
[quote=Lennartb]heb ook geen idee of het gebruikelijk is om onderzoekskosten in rekening te brengen voor iets dat niet gemaakt kan worden?[/quote]
Bovenstaand is heel normaal gezien je gebruikt maakt van hun diensten en testapp.
Tenzij anders is overeengekomen.
no cure no pay is in dit geval niet zo handig om daar mee in zee te gaan. no cure no pay is op basis resultaat verplichting.
Het Autobedrijf zal er alles aan doen het euvel te vinden en u achteraf (hoge) kosten in rekening kunnen brengen.
Haakt het Autobedrijf tijdens de diagnose zelf af, dan zijn de kosten voor het bedrijf, dan niet voor u als klant.
Haakt u in tussentijds af dan zijn alle gemaakte kosten voor u en spreek je niet meer van no cure no pay overeenkomst.
De dealer werkt op basis inspanning, en in dit geval bent u kwa kosten daar het beste af.
Gr. paul
Hallo Paul,
Dat is ook allemaal niet zo'n heel groot probleem, als onze Meriva het maar weer gaat doen ;-) . Ik zal hem binnenkort bij de volgende dealer neerzetten, kijken of hij nog niet total-loss is. Het zou zonde zijn want we zijn er altijd heel blij mee geweest. Het blijft zoeken naar een speld in de hooiberg.
Lennart
8 jaar
Welke waarde heeft de lekstroom? Aftermarket radio? Andere wijzigingen aan de auto? Foutcodes controleren in alle modules?
8 jaar
Een lekstroom opsporen kan tegenwoordig best lastig zijn.
Verder heb ik dezelfde vragen als liviu2004.
Lekstroom diagnose is niet makkelijk. Het vergt doorzettingsvermogen. Ook Is een juiste aanpak nodig. Lukraak onderdelen loskoppelen Is geen goede methode.
We zijn zelf gaan experimenteren door zekeringen los te koppelen met een goedkope multimeter van de bouwmarkt. De zekering van de binnenverlichting er uit en 0.15A lekstroom minder. Auto rijdt nu al 3 dagen zonder problemen. Kofferbaksluiting werkt tevens ook op de zekering van de binnenverlichting.
Wat is normaal? Volgens de bouwmarkt multimeter zijn we van 0.18A naar 0.03A gegaan, ik weet niet hoe accuraat zo'n apparaatje is. Heb er nog wel mijn twijfels over want de dealers konden dit niet vinden.
8 jaar
0.02 is normaal , dus 0.03 lijkt me nog niet zo slecht.
Dan kun je nu dus verder , zekering er in en de kofferbak sluiting afkoppelen , en kijken wat er gebeurt enz.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar