hallo
al enige tijd gaat steeds manement lampje branden nu is laatst nokkenas censor vervangen
en na een antal keer komt het terug tijdens het starten al(start dan ook slecht ) dan heb ik ook geen vermogen houd in
als ik opnieuw start en hij slaat wel goed aan dan en geen lampje dan heb ik ook geen vermogen verlies
maar vaak gaat hij dan branden tijdens rijden
wie kan mij hier meer over vertellen
mvg arnold
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, wat is de gegeven storing op het moment??
Ik weet niet of je uit de buurt van Den Haag komt, ik kan hem evt uitlezen.
Willem
probleem kis dat hij met uitlezen steeds die nokkenas censor aangeeft
maar die is nu al 2 keer vervangen omdat ze de eerste keer niet vertrouwde
maar die problemen blijven terug komen
slecht starten en lampje aan an dan geen vermogen
meerdere keren perdag
14 jaar
Is ook het kabeltje naar de nokkenassensor vervangen?
(Of is dit anders dan bij de 20V16?)
14 jaar
Kan ook de krukassensor zijn. Vervang die eens!
14 jaar
gisteren weer naar garage geweest
hebben ze alle stekkers schoongemaakt en bedrading gecontroleerd
niets gevonden
gasklep schoon gemaakt en bonine rail vervangen hadden ze leggen van een schade auto nog
verder niets kunnen vinden (hoefde ook niets te betalen)
nu vanmorgen mijn vrouw belde hij slaat weer slecht aan en lampje brand weer
nu even geen vermogen verlies
warom nog geen krukas censor had ik aan gegeven hij zij dat de computer nog geen enkele keer die had op gegeven maar wel de censor van de kruk as
nu maar afspraak maken met de dailer ben ik bang mag knip wel open trekken denk
jullie nog ideeen?
14 jaar
Je kunt de stekkers inspuiten, maar als de stekkercontacten met de draadader(s) een overgangsweerstand hebben door oxidatie, blijft het euvel terugkomen. Graag nog even antwoord van iemand of deze nokkenassensor hetzelfde is als in de 2 liter 16 klepper. Als dat zo is, vervang dan ook het bijbehorende kabeltje met stekker.
De temperatuur van het geheel (sensor + stekker)wordt zo hoog omdat ze in het motorgedeelte liggen.
Is dit bij dit type motor anders, dan graag even correctie.
14 jaar
hallo,
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn omega 2.2 16v uit 2000
alleen ik doe de auto uit en start opnieuw (soms 2 a 3 keer) netzolang todat het lampje uitgaat zodat ik niet op het noodprogramma rijd.
echter het is een heel vervelend probleem. ook ik heb de nokkenassensor vervangen, na vervanging kwam deze melding ook weer terug als melding bij het uitlezen, tevens had ik een melding van stroomonderbreking in de lambdasonde (nog niet vervangen) deze doet alleen dienst wanneer de motor loopt dus zou niet het probleem van het slechte starten kunnen zijn.
heb gedacht aan een vacuumlek in bv een retourleiding, maar heb hier helaas niet echt verstand van.
ook werdt door een kennis de brandstof opvoerpomp genoemd maar dan zou de auto vaker een storing moeten geven als de auto niet warm is.
het probleem komt vaak bij starten als de auto die dag al heeft gedraaid (tussen 30 a 60 minuten)
koude start is vaak geen probleem.
ik ben dus ook zeer benieuwd naar een mogelijke oplossing van dit probleem
14 jaar
Zoals ik al zei, vervang de krukassensor eens!
14 jaar
het probleem is wel een stuk minder geworden na vervangen van bobinegalerij
maar hebben nog soms het probleem krukas ook vervangen maar nog steeds
gr.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar