auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: opel valt uit bij stilstaan

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

als ik voor het stoplicht sta of ergens stil sta valt hij uit dit doet hij bij als het kout is maar de motor is dan warm verder loopt hij normaal starten doet hij meteen weer maar als ik geen gas geef valt hij weer uit

Geplaatst door

williamhabets (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus bij koud weer en warme motor valt de motor uit?
Als de motor koud is, loopt deze dan hoger stationair?
Welk toerental draait de motor stationair warm?

oldford 0
badge

14 jaar

blijft niet stationair draaien valt uit maar ik hoef maar 1 mm aan het gas te komen en hij blijft lopen en als hij kout is loopt hij volgens mij niet hoger stationair

williamhabets 0

14 jaar

Klinkt als een vervuilde/defecte stationair regelaar.

oldford 0
badge

14 jaar

als hij een tijdje stilstaat blijft hij lopen en als ik dan weer even gereden heb dan valt hij iedere keer weer uit

williamhabets 0

14 jaar

vervuilde stationair regelaar heb ik afgelopen zomer schoongemaakt en een beetje verder uitgeboord gehad

williamhabets 0

14 jaar

Tja, dan weet ik het ook niet zo. Misschien de dealer de boel eens laten controleren?

oldford 0
badge

14 jaar

Wiliam dit lijkt mij een EGR klep die niet geheel sluit bij stationaire loop . Die EGR hangt aan de cilinderkop bij cilinder 4. Bij een electr. bediende moet het op dashboard te zien zijn. Ook kan een lucht lekkage de oorzaak zijn of een stappenmotor van de stat.loop kan vast gekoold zitten . Alles is te reinigen met carb. reiniger. Je kunt ook de ECU uit laten lezen ,dan weet je de richting waarin je moet zoeken. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

hoe kan ik deze egr klep testen deze zijn nog al prijzig

williamhabets 0

14 jaar

Voor een garage is het makkelijk om hem te vervangen maar echt stuk gaan ze zelden .Er zit een beweegbare stift in die een poort afsluit . Door roet en kooldeeltjes gaat ie wel eens niet meer dicht. Je kunt die bewegende stift indrukken en bewegen .Je leest veel over dichtmaken maar een luchthoeveelheidsmeter ziet zo dat er gesjoemeld wordt en zet de motor in noodloop. De beweging is met een testkast te simuleren. Groetjes

Punt 65
badge

14 jaar

kan ook nog eens de motor temp sensor zijn

kleijn 0

14 jaar

ik heb de vacuumslangetjes los gehad en er weer opgeduwd en nu doet hij het weer maar ik weet niet voor hoelang zal even afwachten zijn

williamhabets 0

14 jaar

dit forum niet sluiten omdat ik nog even wil wachten

williamhabets 0

14 jaar

ik heb hem uit laten lezen door een kennis en geeft de volgende foutcode P0100 luchthoeveelheidmassameter en P0340 nokkeassender wie kan mij verder helpen met inkoop hiervan of eventueel omzijlen hiervan want bij opel schijnt dit nogal prijzig te zijn

williamhabets 0

14 jaar

auto rijden kost soms geld
daar ontkom je niet aan
een fiets heeft ook wel eens een nieuwe ketting nodig

kleijn 0

14 jaar

William ik zou voor origineel gaan . Ervaring. Succes. Die nokk. sensor defect zorgt voor een slecht aan slaan.

Punt 65
badge

14 jaar

kost ongeveer 80 euri,s

kleijn 0

14 jaar

heb de luchtmassasencor eruit gehad en de motorkap was hard dichtgevallen en nu blijft hij lopen dus ik weet het niet of het komt door het dichtslaan van de kap of dat ik de luchtmassacensor eruit gehad heb dit forum nog niet verwijderen ik weet niet of het helemaal is opgelost nu nog even wachten

williamhabets 0

14 jaar

Je kunt deze ook even reinigen met een niet te agressief middel . Door stof gaat de meting achteruit .

Punt 65
badge

14 jaar

gewoon de luchtmassa meting censor in de luchtslang?????

williamhabets 0

14 jaar

ja heb hem schoongemaakt nu is hij kapot en loopt hij niet meer wat kost dit nieuw en moet ik hem opnieuw laten programeren of zo

williamhabets 0

14 jaar

Heb je de stoomcleaner gebruikt? Nieuwe monteren en rijden, als het ECU lampje lastig doet het geheugen wissen. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

kost die ongeveer

williamhabets 0

14 jaar

Kwenie. Ik mocht mij daar nooit mee bezig houden van mijn werkgever.

Punt 65
badge

14 jaar

sloop 75,00€
nieuw ligt eraan waar maar op de goedkope plaats niet vooradig bestellen tussen de 60 en 270 € oppassen dus volgens mij blijft hij nu goed lopen morgen nog eens proberen

williamhabets 0

14 jaar

ik heb tenslotten nieuwe bosch bougies gezet en volgens mij doet hij het goed tenminste nu valt hij niet meer uit of het ligt aan de temp sencor of zo hij viel iedere keer uit als de motor op 93 graden stond het kan ook zijn met koud weer buiten het is niet meer onder de 4 graden buiten geweest volgens mij doet hij het ook als het onder de 4 graden buiten is maar ik moet nu afwachten

williamhabets 0

14 jaar

sluit dit forum maar hij blijft het doen nu bedankt nog allemaal voor de reacties

williamhabets 0

14 jaar

er worden geen topics gesloten. Topic die gesloten worden zijn topics waar ruzie gemaakt wordt of ander dergelijk onheil.
Misschien komt er nog wel iemand met de oplossing? Soms kun je een auto in een vrieshuis duwen maar dan is het geen -4 maar - 20.

Highway 745
badge

14 jaar

ja vanmorgen was het even onder de 4,5 graden buiten en als de motor dan op 92 graden is valt hij weer uit het ligt dus ergens anders aan

williamhabets 0

14 jaar

blijf het toch op de bdp sensor cq motor temp sensor
gooien

kleijn 0

14 jaar

Dan houdt de nokkenas- sensor hem lopende. Groetjes

Punt 65
badge

14 jaar

hoe bedoel je dan houd de nokkenascensor hem lopende

williamhabets 0

14 jaar

Draaiende, Een van de voordelen van de Grotere blokken . Zoek het in de stationair regeling. Je zegt het zelf al ,geef ik een streepje gas dan blijft hij draaien. Egr en st, stappenmotor.

Punt 65
badge

14 jaar

Misschien een stomme vraag. Is het simpel weg niet je Relais voor je benzine pomp.
Deze zit voor bij de accu onder de deksel.
Het is normaal een Paarse vierkante blok.
Deze zijn niet zo duur. voordat je allerlij dure onderdelen gaat kopen.

Je begon al te praten over :
____________________________________________________________________________________________
heb de luchtmassasencor eruit gehad en de motorkap was hard dichtgevallen en nu blijft hij lopen dus ik weet het niet of het komt door het dichtslaan van de kap of dat ik de luchtmassacensor eruit gehad heb dit forum nog niet verwijderen ik weet niet of het helemaal is opgelost nu nog even wachten
____________________________________________________________________________________________


Met een koude of warme motor maakt niet uit.
De motor kan spontaan uitvallen op verschillende momenten.
Meestal kan je al zien of het relais defect is.
Als je het het paarse kapje verwijderd zie je een spoeltje zitten.
Is het spoeltje Donker bruin in het midden dan weet je al bijna zeker dat
het spoeltje te weinig windingen heeft om het contactje vast te houden.
En het gevolg is dat je motor uitvalt.


groet,

marc

mrgalaxy1 0
badge

14 jaar

Door het stevig dicht slaan van het portier kwam het relais omhoog . Even een bindstripje er omheen. Kan zo maar een /de oorzaak zijn. Ik heb het in het begin een paar keer meegemaakt, Succes Bij de eerste omega's.

Punt 65
badge

14 jaar

nee het heeft echt wat met de temp te maken als de motor 92 graden is en buiten onder de 4,5 graad dan valt hij uit als ik het gas loslaat bv bij een stopligt of een kruispunt
maar wat is het ??????????

williamhabets 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.