Hallo
Ik ben nu al een week bezig om een Vectra A 2000 aan t lopen te krijgen.
het probleem is dus dat er geen vonk is en de brandstof pomp wordt ook niet aangestuurd.
ik heb het relais al vervangen en dit had geen resultaat, ik heb al geprobeerd de kabel door te verbinden naar de brandstof pomp, dan doet de brandstofpomp het wel, dus een kabel breuk is in iedergeval uitgesloten
het brandstof relais is 6 polig en bestaat uit de volgende nummers: 30, 85, 85B, 86, 87, 87B
als de auto in contact gezet wordt klikt het relais 1 keer.
Op de bobine heb ik geen stroom als het contact ingeschakeld wordt
op de hallgever meet ik wel stroom
uitraard heb ik gekeken of de zekeringen in orde zijn
de auto is 7 Jaar gelden rijdend weggezet
wie kan mij tips geven waar ik nog meer naar moet kijken, of wat ik moet doen...
ik heb een foto bijgevoegd zodat het duidelijk is om welk motor type het gaat
[url=http://postimg.org/image/j9a6ejn6z/][img]http://s9.postimg.org/j9a6ejn6z/vectrabl...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het brandstofrelais wordt gestuurd vanuit je ECU(motor computer) onsteking word ook uit je ECU gestuurd dus is er iets met je ecu aan de hand of de spanningen of massa daar heen, gaat het storingslamp op het dashbord wel branden.
Gr Ron
ik ga er vrijdag weer mee bezig, ik zou dan gelijk even kijken of dat lampje gaat branden, alvast bedankt
11 jaar
Het bleek inderdaad de ECU te zijn deze vervangen en hij liep weer, (Bedankt R.Bakker) echter liep hij wel op 3 poten en er ontstond een plas olie onder de auto, ook het koelvloeistof bleef niet in het systeem. Het koelvloeistof liep weg via 3 gaten achterin het blok waar normaal de vries stoppen in zaten, nadat we de inlaat verwijderd hadden zagen we de stoppen hier en daar liggen, ook zagen we dat de achterkant van het blok nat was van olie, dit leek tussen de koppakking vandaan te komen, dus ook de kop maar verwijderd, en ja hoor daar was het probleem, De kop was zo krom als een hoepel en het onderblok was vanaf cilinder 4 naar cilinder 3 gescheurd, wat een tegenslag, nu dus maar opzoek naar een ander blok :(
[url=http://postimg.org/image/m3r8vlae5/][img]http://s14.postimg.org/m3r8vlae5/scheur_...[/img][/url]
11 jaar
nog een foto
[url=http://postimg.org/image/sajfl6oan/][img]http://s11.postimg.org/sajfl6oan/Scheur_...[/img][/url]
11 jaar
Het lijkt wel of deze stuk gevroren is??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar