Deze opel had het probleem, slecht of niet starten, verhoogd stationair draaien, vervangen zijn : krukassensor, nokkenassensor, egr klep, stappenmotor, de auto start nu goed loopt prima stationair maar mist vermogen tijdens rijden, in vollast trekt de auto goed door maar deellast laat echt te wensen over het vermogen is dan ook niet constant. Distributie nagekeken, de onderste poelly op de krukas had speling, deze dus ook vervangen, Gasklep is ook nog gereinigd maar zonder resultaat, geen fouten te bespeuren met de tech2.
Iemand een tip ??
Geplaatst door peter66 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
badman (0) PRO, 15 jaar geleden
kanaal van de egr in de cilinderkop verstopt, ook al voorgehad
Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=badman]kanaal van de egr in de cilinderkop verstopt, ook al voorgehad[/quote]
meestal valt er dan een defectcode op de egr......
badman (0) PRO, 15 jaar geleden
neen zal geen dtc plaatsen, omdat de feedback van de egr-klep weg goed herkend wordt door de ecu, wat na de klep komt wordt niet gecontroleerd.
groetjes
Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=badman]neen zal geen dtc plaatsen, omdat de feedback van de egr-klep weg goed herkend wordt door de ecu, wat na de klep komt wordt niet gecontroleerd.
groetjes[/quote]
toch wel....bij deze motor controleerd de motormanagment ook de egr door de inlaatdruk te meten dmv de map sensor. egr klep open...inlaat onderdruk minder....
vandaar dat de mororlampjes vaak ook gaan branden bij de afgesloten egr bij deze motoren. dit wordt gemeten bij een bepaalde motor belasting.