Hallo ben sinds 6 weken in het bezit van een opel zafira 2.2 uit 2001 na aan koop merkte ik dat een de auto bij wat steviger optrekken dat hij inhield cq stotterd.
Ook hoorde ik een ratel bij een continu toerental en daar bij komt nu het ergste ik heb sind dat ik de auto heb nu bijna 2000 km ja nu komt het al 9ltr olie bijgevuld omdat de boordcomputer het aangaf en er niks meer aan de peilstok zat.
Na wat googlen heb ik al spijt van de aankoop en de garage zegt dat de revisie van het blok +/- 3000 gaat kosten.
Zijn er mss wat andere opties om te overwegen en wat zou de optie van een ander blok zijn.....zijn er verschillende types in de 2.2 blokken ik heb volgens mij een Z22se blok
Nog even op het olie verbruik terug te komen als je gewoon rijd verneem je er niks van maar als je bij het verkeerslicht staat en je dan optrekt dan zie je wel eens een rook pluim.
Help....ik zie het niet meer zitten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hou eens goed bij wat het olieverbruik is.
bv s'morgens peilen bij koud blok en steeds op dezelfde plaats km stand bijhouden en kijken hoeveel erbij in moet.
Niet op max gaan staan maar er tussen in.
Ik vrees echter dat je behoorlijke slijtage aan je onderblok hebt dit omdat je bijgeluiden hoort.
Olieverbruik is een Opelblok niet vreemd maar dit klinkt verontrustend.
Afgezien van de kosten kun je natuurlijk ook alleen een ander onderblok monteren , je zet dan gewoon de kop over mits nog in goede staat.
Sterkte :D
Zafira uit 2001 is alleen met de Z22SE geleverd. Pas op, er is ook nog een Z22YH die kun je niet gebruiken.
Motor is in de Zafira geleverd en ook in de Astra-G, Vectra-B, Speedster en de Traviq. Al deze hebben hetzelfde computer systeem.
De motor is met dezelfde motorcode ook geleverd in de Vectra-C/Signum, maar daar wordt een iets andere computer gebruikt.
thanks voor de info ....
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver mijn auto begon heel raar te lopen en heb de anwb erbij gehaald
Alle 4 de bougies waren erg zwart en 1 ( de linkse was nog nat ) de man heeft ze iets schoon proberen te maken en een compressie testje gedaan de linker cillinder had nagenoeg geen compressie.
En nu wil hij helemaal niet tot slecht starten, rij er niet meer mee en er word voor mij gekeken naar een mss een nieuw motorblok en anders een revisie onderdelen.
Zelf wil ik graag het hele cillinder gedeelte laten doen omdat alle 4 de cillinders olie verbruik tonen.
Is natuurlijk allemaal afhankelijk wat de kosten zijn .
to be continued
13 jaar
Dit is een extreem geval van slijtage en je onderblok is gewoon op vrees ik.
Wat de reden is zou na demontage duidelijk moeten worden, maar wat nog belangrijker is dat je de oorzaak moet weten.
Is er gereden met heel weinig olie, is er ooit een vastloper geweest door bv een te hete motor of is het blok gewoon afgeragd...
Dit is zeker geen normale slijtage en meestal begint zoiets heel gelijdelijk en niet zo ineens.
Het eenvoudigste is een ruilmotor regelen maar die kosten wat en dan moet ie er nog in.
ja daar ben ik het mee eens als het goed is word die vrijdag opgehaald en word de kop er af gehaald en gekeken wat er nu allemaal gedaan moet worden.
mss nog goede adressen voor eeen ruilmotor in de omgeving hengelo overijssel
13 jaar
gewoon zoeken op internet naar een blok ooit blok gekocht in drente naar rotterdam laten vervoeren daar gemonteerd oud blok retour daar kreeg ik nog geld voor ook.dit alles via onderdelen zoeken
13 jaar
VEGE motoren , das een van de grootste
Oke
bedankt voor alle info dinsdag word die opgehaald en gaan ze de kop eraf halen en dan kunnen ze ongeveer zien wat de schade is.
en wat de verdere kosten en opties zijn
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar