Ik heb de module op pomp vervangen en nu krijg ik bij het rijden foutcode P1220, krittische systeemstoring.
Het inspuitbegin blijft vast staan op 1.8°, terwijl dit stationair 3° en op toeren 8-9° moet worden.
Kan dit veroorzaakt worden door lekkende ringen op injectoren ?
Zou de schuif in de pomp vastzitten. Ik hoor de sturing tikken als ik het contact opzet of voeding stuur.
Als ik de retournippel aan pomp afdip en het slangetje dat van de injectoren komt in een bekertje hang,
komt hier geen druppel uit... iemand een verklaring ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Opel's Tis-2000 geeft de volgende omschrijving: actual start of injection valve out of range
Meer staat er niet bij helaas.
P1220 (opel diesel) geeft vaak aan: probleem aan de hogedruk kant.
Wat waren de foutcodes voor vervanging?
Wat waren de klachten voor vervanging?
Hoe lang duurt het voor de code terug komt?
Alles goed dicht, aanvoerslangen ed?
Pomphuis versleten?
Juiste moduul gemonteerd?
Oiram
Juiste codes heb ik niet bij de hand. Het waren er verschillende, waaronder ook de kritische systeemstoring.
De wagen startte helemaal niet meer toen hij binnen kwam.
De code komt van zodra ik wegrij. Vanaf wanneer het gevraagde inspuitmoment ongeveer 5° bedraagt gaat
het lampje aan en is de wagen in noodloop. Druk ik mijn koppeling in en het toerental zakt tot stationair, dan
gaat het lampje onmiddellijk terug uit. Je ziet duidelijk dat er geen aanpassing van inspuitmoment gebeurd.
Het is zijn eigen module terug, die hersteld werd.
Wat voor pomp zit hierop, PSG5 (VP44) toch?
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar