Goedemorgen,
Ik heb een Zafira die stationair lopend ploft met een schuddende motor, indien airco aan staat gaat de motor beter lopen ( verhoogd rpm ) en tijdens het rijden geen enkel probleem.
Geen foutcode tijdens uitlezen , 4 gasmeting geeft aan te veel benzine hc +/- 220 veels te hoog ( bevinding garage )
Het volgende gecontroleerd:
*LMM geeft juiste waarde aan met uitlezen / omgewisseld en klacht blijft aanwezig.
*Lambda functie OK.
*Uitlaat gecontroleerd gat gedicht / kat vervangen.
*Timing distributie in orde.
*Compressie test 4x 12,5 bar bij 20 omwentelingen.
*Kleppen zien er schoon uit.
*Bobine rail getest en tevens omgewisseld met een andere en klacht blijft aanwezig.
*Nokkenas niet ingesleten
*Injectoren laten testen en reinigen
*Egr schoongemaakt en pakking vervangen.
Bougies BKR5EK NGK zien er goed uit maar niet nog niet vervangen.
Ik heb geen idee waar nog te zoeken, vandaar hulp gevraagd via problemcar. Wie kan mij verder op weg helpen.
Bij voorbaat dank.
Mvg Ar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lambda functie OK en een hoog co bij de 4-gas test spreken elkaar tegen.
Wat waren alle waardes van de 4-gas test? Dus CO, CO2, O2, HC en lambda getal, zowel bij stationair als verhoogd toerental.
Wat voor een signaal geeft de lambdasonde af? Waar staat de fuel trim op? (Opel noemt die in die tijd Block Learn).
Net even gebeld met de garage of ik het overzicht kan ophalen voor de waarden, ging niet om co maar om de hc waarde die veels te hoog was.
Verdere informatie vermeld ik later even, volgens hem signaal van de lambda in orde.
Kan helaas nu niets meer vertellen, kom hier op terug.
Bvd
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar