Opel Astra: Probleem 4 cylinders lopen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 8v

Heb sinds kort weer een probleem met mijn astra.
Afgelopen donderdag na het werk merkte ik dat de motor niet mooi liep.
Leek wel of hij op 3 cylinders maar liep, en nadat de anwb langs was gekomen bleek dat de bougie van de 4de cylinder er niet echt lekker uit zag.
Na wat gas gegeven te hebben kwam hij weer bij, ze hebben ook de bobine nagekeken want dat schijnt ook een probleem te zijn met dit type.
Heb de volgende dag gelijk alle 4 de bougies vervangen, maar als ik hem start dan loopt die nog niet echt lekker, en geef ik wat gas dan trekt die weer bij.
Wat zou dit kunnen zijn de bougiekables, of toch wat anders.
En heb nog iets, hoor steeds het water lopen achter mijn dashbord lucht in het systeem lijk mij.
Heb er 2 liter koelvloeistof bij gedaan, maar hoor het nog steeds misschien toch de pomp of is er nog ergens anders een ontluchtings punt dan alleen het expantievat.
Hoop dat iemand een oplossing weet voor me.

Stoffie

Geplaatst door Stoffie (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

als jij je kachelwater hoort borrelen is 9 van 10 keer je koppakking kapot daarom denk ik ook dat ie niet mooi loopt

kleijn (0), 13 jaar geleden

al nieuwe bougie,s plus kabels geprobeerd

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Koelwater even laten testen op uitlaatgas. Cilinder 4 is vaak de oorzaak. Er loopt daar vlak langs een waterdoorgang.
Succes. Jan.

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Inderdaad, koppakking lek op de 4e cilinder.

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de info.
Heb wat ik al zei in mijn bericht alle 4 de bougies al vervangen, niet de kabels.
Het rare blijft dat als je rijdt dat je niks merkt.
M'n olie heb ik ook al gecheckt of er geen belletjes in zaten, zal inderdaad de koelvloeistof laten checken op uitlaat gassen.
Hoop het niet dat m'n koppakking er uit ligt, maar goed laat het jullie weten.

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Compressie test ook een optie ?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Bij starten op 3 cil. lopen zegt ons al genoeg. Dat dpoet de motor omdat vocht de verbranding dooft. Als dit is weg gewerkt doet no 4 weer mee, maar door die pakking lekkage komt het koel -systeem wel heel snel op druk......te snel. Je expansie-vat-dop moet die druk kunnen lozen ,maar het komt ook voor dat een koelslang barst. We horen vast een vervolg. Groeten.

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Ben vandag langs de garage geweest, ze hebben de dampen van de koelvloeistof gemeten en uitlaatgassen werden er waar genomen.
De koppakking ligt er uit, hij staat nu in de garage en wordt deze week gemaakt.
Erg fijn daar gaat je vakantiegeld !
Maar goed als die na de reparatie maar weer goed is.
Jan bedankt voor de tip, en de andere natuurlijk ook.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Ja ,je schrikt wel van de prijzen maar ik wilde nog aanraden de thermostaat en de klephoedjes te laten vervangen .De monteur is er nu toch. Beter nu wat meer uitgeven dan straks dubbel werk. Groeten.

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Zal het morgen doorgeven van de klephoedjes, thermosstaat had ik al gezegd.
Maar hij heeft pas 128.000 gelopen, olie verbruikte hij al helemaal haast niet, maar geef het door.
En de waterpomp en de rest vervangen ze ook.
Kijk de onderdelen qua prijzen vallen best wel mee, maar het arbeidsloon dat is de boosdoener.
Wat de monteur wel zei is dat hij de kop laat checken, en dat kost zei hij zo rond de € 150,- is wel incl vlakken.
Maar een collega van mij had ook pech van zijn vectra B 1600 16v is de distributieriem geknapt, kan jij misschien zeggen of de motor althans de kleppen een opdonder dan hebben gehad.
Hij hoorde geen rare geluiden of zo toen het gebeurde, ineens viel die uit en klaar.
En of het een optie is als we de riem alleen doen, is dan alleen om te checken of die het dan nog doet zeg maar, want ik weet als die van mijn astra knapt er geen motor schade ontstaat.
Nogmaals bedankt voor alle info.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Dat is pech voor je collega . De zuigers kunnen er wel tegen maar alle kleppen zijn krom. Als monteur kan je er niet omheen om te zien of het zijn tijd is om te vervangen. Het zal wel gebeuren na de onderhoudsbeurt . !! Ook de looprollen vallen wel eens uit elkaar . Groeten.

S400 (0), 13 jaar geleden

Alleen de riem vervangen en dan weer starten is geen optie.
Zoals Punt al aangeeft heb je zeker schade aan de kleppen.
O ja als de riem van je 1,6 8v breekt heb je zeker wel grote kans op schade dus ik zou het er niet op wagen.
Nu je kop er toch af moet gewoon alles laten vervangen inclusief rollen pomp en thermostaat.

Stoffie (0), 13 jaar geleden

De distributieriem van m'n collega z'n vectra is gebroken, van mijn astra is de kopakking kaduuk !
Zal het aan hem doorgeven bedankt !

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Heb alleen nog niks gehoord van de garage wat het allemaal gaat kosten, we zien het wel.

kleijn (0), 13 jaar geleden

wil je niet weten

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Kostenplaatje te horen gekregen, zo rond de € 500,-

Koppakking
Kop check incl vlakken indien nodig
Hoedjes worden vervangen
Distributieriem, spanrol, waterpomp, thermosstaat
Olie incl filter
Klein matriaal
Arbeidsloon pffffffffff
Maar goed als die daarna maar weer goed is !

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Niet klagen snel doen . Dit zijn nog vooroorlogse prijzen !!!!!!!!

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Hij wordt ook momenteel gemaakt Jan, valt ook best mee.
Woon in een dorp dus zijn de prijzen vind ik zowiezo goedkoper dan elders.
Als het goed is, is die vrijdag klaar.

S400 (0), 13 jaar geleden

Lijkt me een zeer redelijke prijs voor een garage

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Vandaag ff langs de garage geweest, hij is bijna klaar.
Ze zaten te wachten op de spanrol, als die binnen is kan ik hem ophalen.
De kop was goed, hoefde niet gevlakt te worden.
Heb de ouwe koppakking gezien, op bijna alle 4 de cylinders was die al aan het lekken zeg maar, de 4de het ergst.
Voor de rest hebben ze alles vervangen, dus we kunnen straks weer kilometers gaan maken.

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Laten vlakken!!!! Doen ze het niet, kan de kop er over 'n half jaar gegarandeerd er weer af........ Kost 'n paar tientjes. Kun je de ellende later niet voor hebben.

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Heb een complete koprevisie gedaan bij mijn E kadett, kop is toen ook niet gevlakt en heb er nooit problemen mee gehad.
Na de revisie ruim 5 jaar zonder problemen mee gereden.
Maar goed heb garantie ze zeiden dat het niet nodig was dat is dan hun probleem, mocht er toch weer koel problemen gaan ontstaan.

Stoffie (0), 13 jaar geleden

Zo m'n astra rijdt weer super, geen geborrel meer achter het dashbord.
Bedankt allemaal voor de info en tips !

sel (0), 12 jaar geleden

[quote=Stoffie]Kostenplaatje te horen gekregen, zo rond de € 500,-

Koppakking
Kop check incl vlakken indien nodig
Hoedjes worden vervangen
Distributieriem, spanrol, waterpomp, thermosstaat
Olie incl filter
Klein matriaal
Arbeidsloon pffffffffff
Maar goed als die daarna maar weer goed is ![/quote]
Werken die lui voor goede doel of zo :-) Dat is een zeer redelijke prijs lijkt mij !

Stoffie (0), 12 jaar geleden

Is het ook, ben ook zeer tevreden.
De astra rijdt weer perfect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.