hallo,
ik ben in het bezit van een opel astra 1.7 DTI van 2002 met 160000km.
het eerste probleem betreft dat als de motor warm staat en trekt hem tot 3000tr duurt het lang voor hij zakt in toeren als de koppeling ingedrukt is.
en als je in de file staat en een metertje vooruit gaat en terug de koppeling induuwt gaat hij hoog in toeren tot 1500tr en komt hij terug op zij 900tr.
ik zelf denk dat dit de debietmeter is. maar waar bevindt deze zich?
2de probleem in 4de en 5de versnelling als je overschakelt en laat de koppeling los van als je op de gas duuwt trilt hij heel even in beide versnellingen wat kan dit zijn. er komt geen rook bij te pas...
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt me niet logisch de koppeling bij 3000 toeren in te trappen...
Het stationair towerental wordt geregeld door de stationair regelaar. eventueel kan een haperende egr ook het stationair toerental beinvloeden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar