Opel Zafira: Probleem met onluchten druklager

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19cdti

Hallo
Ik heb een probleem met het ontluchten van het druklager.na het vervangen van het druklager had ik eerst helemaal geen druk. geprobeert met een injektiespuit tevullen dit hielp niet toen drukvat er opgezet. nu heb ik wel druk op het pendaal maar hij werkt alleen goed als ik het pendaal rustig in trap doe ik dit te snel dat blokeert ie.als ik er mee ga rijden blijft het pendaal af en toe ook hangen. Naar mijn idee gaat het hier om een luchtbel in het systeem maar ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet goed.weet iemand hier soms een ander truukje voor. Ik zit een beetje met me handen in het haar.

marco-cam

Geplaatst door marco-cam (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je hem al eens van onderaf proberen te ontluchten met oliespuit vol remolie

mark7253 (0) PRO, 10 jaar geleden

probeer een slang op de remklauw/ druklager dan nippels open en pompem

P.Rutser (0), 10 jaar geleden

Heb je hier iets aan?

Hydraulische koppelingsbediening ontluchten

Spezialwerkzeugliste:
MKM-6174-1
MKM-6174-2


K052500

Attentie: Uitsluitend remvloeistof DOT 4 gebruiken.
De hydraulische koppelingsbediening moet alleen nog van onderen, d.w.z. door de ontluchtingsklep worden ontlucht. Hiervoor moet een remontluchtingsapparaat worden gebruikt – zie catalogus "Opel/Vauxhall Werkplaatsuitrusting".
er mag niet manueel worden ontlucht.
Voor inbedrijfstelling van remontluchtingsapparaat moeten de aanwijzingen van de fabrikant in acht worden genomen. Het remontluchtingsapparaat moet op een bedrijfsdruk van ca. 2 bar worden afgesteld.

Inbouwen, monteren


1. Remontluchtingsapparaat monteren
• Adapter (1) van het desbetreffende remontluchtingsapparaat aan het remvloeistofreservoir monteren

• MKM-6174-2 (2) aan adapter monteren
Aanwijzing: Uiteinde van de slang in geschikte opvangbak leiden

• Ventielkap van ontluchtingsklep eraf trekken

• MKM-6174-1 (3) aan ontluchtingsklep (4) monteren

• Remontluchtingsapparaat aan MKM-6174-1 monteren




2. Koppelingsbediening ontluchten
• Remontluchtingsapparaat inschakelen

• Ontluchtingsklep (2...3) omwentelingen openen

• Ontluchten tot remvloeistof zonder luchtbellen bij MKM-6174-2 uitstroomt

• Ontluchtingsklep met de hand sluiten



Uitbouwen, demonteren

3. Remontluchtingsapparaat demonteren
• Adapter van betreffend remontluchtingsapparaat demonteren


Attentie: Om de drukleiding handgeschakeld transmissiehuis te vullen tot de centrale koppelingsbediening moeten volgende stappen uitgevoerd worden.
Bij het ontluchten moet erop gelet worden dat het reservoir met remvloeistof altijd voldoende gevuld is en nooit leeg loopt.

4. Drukleiding handgeschakeld transmissiehuis naar centrale koppelingsbediening ontluchten
• MKM-6174-2 op MKM-6174-1 aan de ontluchtingsklep steken, los uiteinde in geschikte opvangbak leiden

• Koppelingspedaal indrukken en ingedrukt houden

• Ontluchtingsklep openen
– Ontluchtingsklep zo ver openen tot er lucht resp. lucht/remvloeistofmengsel naar buiten komt


• Ontluchtingsklep met de hand sluiten

• Koppelingspedaal in een normale snelheid tot de aanslag terugtrekken
Aanwijzing: Nicht scheuren!

• ca. 5 seconden wachten

• deze procedure vier maal herhalen

• Ontluchtingsklep vastdraaien 5 Nm

• MKM-6174-1 en MKM-6174-2 verwijderen

• Ventielkap van ontluchtingsklep eraf trekken, op ontluchtingsklep plaatsen


5. Remvloeistofreservoir bijvullen
• Remvloeistofreservoir tot merkteken "MAX" bijvullen

• Remvloeistofreservoir afsluiten


6. Isolatie schutbord inbouwen

7. Bedieningsdruk van koppelingspedaal controleren

8. Controleren of schakeling stroef gaat
• Alle versnellingen bij draaiende motor en ontkoppelde koppeling doorschakelen


Let op: Om de correcte werking van het rem- en koppelingssysteem te kunnen garanderen, moet er een testrit gemaakt worden.

9. Testrit maken
• Testrit maken en hierbij gebruik maken van verschillende toerentallen en vaak schakelen, het voertuig hierbij op bedrijfstemperatuur brengen. Controleren of het rem- en koppelingssysteem probleemloos werkt.

marco-cam (0) PRO, 10 jaar geleden

Jongens bedankt voor de reakties ik ben er nu. na nog een dag hoofdpijn achter wat het probleem was. Bij het demonteren van de oude leiding van het drulager is het oude cupje blijven hangen in het onluchtingsventiel hierdoor werd bij montage van de nieuwe. de doorgang van de leiding afgesloten op het moment dat er druk op het systeem gezet werd. Ik hoop dat als anderen dit lezen ze er lering uit trekken dat dat je waneer je een leiding van een druklager uit het ventiel trekt je ook kijkt of het cupje mee komt. Dat bezorgt je een hoop minder kopzorgen......:-)

P.Rutser (0), 10 jaar geleden

Dit is hier vaker langs gekomen van dat cupje.
er zijn er waar het cupje ging werken als klepje, en als resultaat dat de werk cilinder barsten.

marco-cam (0) PRO, 10 jaar geleden

Inmiddels rijd de auto weer als een zonnetje nogmaals bedankt voor de reakties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.