Hallo
Ik heb een probleem met het ontluchten van het druklager.na het vervangen van het druklager had ik eerst helemaal geen druk. geprobeert met een injektiespuit tevullen dit hielp niet toen drukvat er opgezet. nu heb ik wel druk op het pendaal maar hij werkt alleen goed als ik het pendaal rustig in trap doe ik dit te snel dat blokeert ie.als ik er mee ga rijden blijft het pendaal af en toe ook hangen. Naar mijn idee gaat het hier om een luchtbel in het systeem maar ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet goed.weet iemand hier soms een ander truukje voor. Ik zit een beetje met me handen in het haar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je hem al eens van onderaf proberen te ontluchten met oliespuit vol remolie
probeer een slang op de remklauw/ druklager dan nippels open en pompem
Heb je hier iets aan?
Hydraulische koppelingsbediening ontluchten
Spezialwerkzeugliste:
MKM-6174-1
MKM-6174-2
K052500
Attentie: Uitsluitend remvloeistof DOT 4 gebruiken.
De hydraulische koppelingsbediening moet alleen nog van onderen, d.w.z. door de ontluchtingsklep worden ontlucht. Hiervoor moet een remontluchtingsapparaat worden gebruikt zie catalogus "Opel/Vauxhall Werkplaatsuitrusting".
er mag niet manueel worden ontlucht.
Voor inbedrijfstelling van remontluchtingsapparaat moeten de aanwijzingen van de fabrikant in acht worden genomen. Het remontluchtingsapparaat moet op een bedrijfsdruk van ca. 2 bar worden afgesteld.
Inbouwen, monteren
1. Remontluchtingsapparaat monteren
Adapter (1) van het desbetreffende remontluchtingsapparaat aan het remvloeistofreservoir monteren
MKM-6174-2 (2) aan adapter monteren
Aanwijzing: Uiteinde van de slang in geschikte opvangbak leiden
Ventielkap van ontluchtingsklep eraf trekken
MKM-6174-1 (3) aan ontluchtingsklep (4) monteren
Remontluchtingsapparaat aan MKM-6174-1 monteren
2. Koppelingsbediening ontluchten
Remontluchtingsapparaat inschakelen
Ontluchtingsklep (2...3) omwentelingen openen
Ontluchten tot remvloeistof zonder luchtbellen bij MKM-6174-2 uitstroomt
Ontluchtingsklep met de hand sluiten
Uitbouwen, demonteren
3. Remontluchtingsapparaat demonteren
Adapter van betreffend remontluchtingsapparaat demonteren
Attentie: Om de drukleiding handgeschakeld transmissiehuis te vullen tot de centrale koppelingsbediening moeten volgende stappen uitgevoerd worden.
Bij het ontluchten moet erop gelet worden dat het reservoir met remvloeistof altijd voldoende gevuld is en nooit leeg loopt.
4. Drukleiding handgeschakeld transmissiehuis naar centrale koppelingsbediening ontluchten
MKM-6174-2 op MKM-6174-1 aan de ontluchtingsklep steken, los uiteinde in geschikte opvangbak leiden
Koppelingspedaal indrukken en ingedrukt houden
Ontluchtingsklep openen
Ontluchtingsklep zo ver openen tot er lucht resp. lucht/remvloeistofmengsel naar buiten komt
Ontluchtingsklep met de hand sluiten
Koppelingspedaal in een normale snelheid tot de aanslag terugtrekken
Aanwijzing: Nicht scheuren!
ca. 5 seconden wachten
deze procedure vier maal herhalen
Ontluchtingsklep vastdraaien 5 Nm
MKM-6174-1 en MKM-6174-2 verwijderen
Ventielkap van ontluchtingsklep eraf trekken, op ontluchtingsklep plaatsen
5. Remvloeistofreservoir bijvullen
Remvloeistofreservoir tot merkteken "MAX" bijvullen
Remvloeistofreservoir afsluiten
6. Isolatie schutbord inbouwen
7. Bedieningsdruk van koppelingspedaal controleren
8. Controleren of schakeling stroef gaat
Alle versnellingen bij draaiende motor en ontkoppelde koppeling doorschakelen
Let op: Om de correcte werking van het rem- en koppelingssysteem te kunnen garanderen, moet er een testrit gemaakt worden.
9. Testrit maken
Testrit maken en hierbij gebruik maken van verschillende toerentallen en vaak schakelen, het voertuig hierbij op bedrijfstemperatuur brengen. Controleren of het rem- en koppelingssysteem probleemloos werkt.
10 jaar
Jongens bedankt voor de reakties ik ben er nu. na nog een dag hoofdpijn achter wat het probleem was. Bij het demonteren van de oude leiding van het drulager is het oude cupje blijven hangen in het onluchtingsventiel hierdoor werd bij montage van de nieuwe. de doorgang van de leiding afgesloten op het moment dat er druk op het systeem gezet werd. Ik hoop dat als anderen dit lezen ze er lering uit trekken dat dat je waneer je een leiding van een druklager uit het ventiel trekt je ook kijkt of het cupje mee komt. Dat bezorgt je een hoop minder kopzorgen......:-)
Dit is hier vaker langs gekomen van dat cupje.
er zijn er waar het cupje ging werken als klepje, en als resultaat dat de werk cilinder barsten.
10 jaar
Inmiddels rijd de auto weer als een zonnetje nogmaals bedankt voor de reakties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar