close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: problemen opel corsa 1988

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 12n

goedenavond mensen

ik heb het volgende probleem of eerder gezegt problemen

- de auto loopt niet mooi stationair lijkt net een stoom locomotief qua ritme maar trek ik nou de choke
iets uit dan loopt die wel lekker

- het geluid uit de uitlaat klinkt beetje brommerig en af en toe komt er een stoot geluid extra

- en de dynamo laadt niet op dacht eerst dat de oude kapot was ook door laten meten gaf maar 6v door
ik een andere gekocht maar laad niet bij zelfs een uur mee gereden gehad

- en de accu gaat heel snel leeg accu doorgemeten was gewoon goed al gedacht aan een accu lek
maar niks kunnen vinden alleen het geheugen van de auto radio kan het zijn

- heb er ook het volgende aan gedaan vandaag olie ververst olie filter vernieuwt nieuwe bougies nieuwe
bougie kabels v snaar vervangen maar het probleem blijft moest zowieso al een beurt hebben maar toch

weet niet of iemand mij ermee kan helpen maar zou wel fijn zijn en weet er iemand of er in de buurt van gelderland
een sloperij zit die veel van die oude opel onderdelen heeft (bijv plaatwerk) hoor wel eens kranenburg maar kan
daar niks over vinden.

hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes junior

Geplaatst door

opeldriver1981 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Historische opel club nederland, Egbert de Boer Friesland enz.
Ja die willen rotten he :D weet er alles van.

De carburateurs zijn vaak het probleem, hier zal je mee naar een exper moeten of een andere monteren.
Controleer de voetpakking op lekage en alle slangetjes op vacuumlekage..
De 1.2N is nog het oude OHV blokje, onverwoestbaar.
heb je de kleppen gesteld?
Hoe zit het met de kontaktpuntjes?
brandt je dynamolampje ook als je hem op het kontakt zet ( niet starten ) ??

C.Jonker 0
badge

13 jaar

kontakt puntjes je kan wel zien dat er iets langs heeft geschaafd maar niet extreem heb de kleppen niet gesteld en
hoe ziet het dynamo lampje eruit heb wel als ik hem start blijft het acculampje branden en als ik dan weg rij dan gaat die vlak
erna uit en bedoel je de voetpakking van de carb en hoe kan ik dat zien net zoals die vacuum in de slangen

voetpakking en tussenpakking vevangen eerst carburateur eraf.

harnak 0

13 jaar

is dat makkelijk zelf te doen en wie zegt dat het aan de pakkingen ligt hij lekt verder ook neit en dat niet opladen van de accu heeft toch niks met de carb te maken

de kontaktpunten zou ik vervangen of laten doen en goed afstellen.
Zelfde geldt voor de rotor en verdelerkap, condensator en eventueel de bougiekabels, ook de bobine is een zwak punt, haal deze los van het spatbord en haal de electronica er onder vandaan en maak dit alles glimmend schoon en monteer deze weer....( massa! )
Controleer de stekkerverbindingen en kabels op breuk.

Koop een bus remreiniger en start de auto, spuit op alle plekken waar een vacuumlek kan ontstaan, voetpakking, slangetjes enz.
Reageerd de motor dan heb je een lekje.

Als je de auto start dan moet het dynamolampje meteen uitgaan , zoniet dan is ook deze dynamo niet goed of je regelaar is niet in orde.
Het is een oud opeltje dus je moet niet vies zijn van een stukje sleutelen af en toe.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

zit op de bout waar je de vsnaar mee spant nog een goede massakabel? en de pakkingen van de carburateur zijn altijd de eerste verdachte , heb ze 20 jaar op voorraad gehad en als ik ga zoeken vind er nog wel eentje.

harnak 0

13 jaar

membraan vacuum klep (die de voor en na onsteking regelt ) controleren.

popey

popey 0

13 jaar

heb geen idee wat je bedoeld popey.
Op de verdeler zit een vacuumpotje die met een dun slangetje onderdruk krijgt van het inlaatspruitstuk, verder zit er onderin de verdeler een mechanische vervroeger die werkt op centrifugaalkracht.
Van een membraamklepje heb ik nog nooit gehoord.
Na onsteking bestaat niet ..

C.Jonker 0
badge

13 jaar

dit vacuumpotje is voorzien van een membraan en die wil wel eens sneuvelen.
Dan kun je wel rijden maar de ontsteking blijft dan op 10 grd voor top staan.
de auto gaat dan beroerd rijden.
Als je dit slangetje losneemt en er op zuigt moet het stangetje naar de verdeler bewegen.

gr popey

popey 0

13 jaar

ja oke nu snap ik je...als deze idd stuk is vervroegd deze niet meer idd behalve bij hogere toerentallen als de centrifugaalvervroeging mee gaat doen.
Dit verklaart echter niet meneer zijn problemen.
Het is een oud opeltje en zo te horen zonder gezond onderhoudsverleden, dus ja alles maar eens nazien he.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

kwamen er niet uit auto is naar de sloop gegaan

Is ook een oplossing!

Vooral geen diagnose kosten betalen aan garage maar gewoon naar sloop brengen.

Ja nou is een oude bak was ook helemaal weggerot

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.