halo
ik heb hier een 1,6 16v ecotec astra uit 07-1995
en die loopt raar
stationair normaal dan geef ik even 4000rpm dan gas los en valt hij weer uit zodra hij stationair wil gaan lopen
dan start ik hem en loopt dan echt super raar ploffen en stotteren
en als ik hem dan even op toeren hou loopt hij op een gegeven moment weer normaal
tot ik hem weer volgas intrap en stationair wil laten lopen
dingen die ik al gedaan heb zijn:stappenmotor gereinigd gasklephuis(waren alle 2 zeer vies) nw bougies
wie kan me verder helpen
gr.kobus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bougie kabels slecht
lambda sonde defect
het rare is dat voordat de dis kapot is gelopen
(heb deze auto gekocht met een kapote disriem 8kleppen krom)
hij volgens de oude eigenaar normaal liepen reed
en nu alles gemaakt is
loopt hij af en toe raar
net liep hij ook uit zijn zelf even een seconde of 7 op 4000rpm
en dan slaat hij af
mm lampje heeft ook al een x gebrand(denk dat ik hem maandag uitlees
mischien wat meer duidelijkheid dan
ik denk zelf dat of die temp meter stuk is of de egr ERG vuil! is
dat was de lfr en gasklep ook zat gewoon koek op
vorige eigenaar reed heel erg rustig
gr.kobus
EGR kan helaas bij de x16xel niet afgedopt worden, maar reinigen kan wonderen doen verrichten.
Let op je hebt 2 temp. sensoren, je moet dan diue met de blauwe stekker hebben.
Die met die schuifstekker is voor de temp. meter in de auto.
Willem
Snaak
19 jaar
heb hem vandaag weer even gestart
mm lampje brand bij koude motor stationair
na 1minuut stationair draaien gaat hij uit als ik 3000rpm gasgeef en dan gaat hij rot lopen
heb de temp sensor blauwe stekker los gekopeld
verandert niks aan het lopen aleen mm brand dan continue
heb het zelfde met de egr gedaan leek alsof hij nog beroerde liep maar weet niet zeker en mm brand continue dan
massa probleem zou ook kunnen
er zitten van die vergulde accupolen op en de - pool gaat er maar voor de helft over heen
mischien dat dit het dan is want zoals ik al zij
voor de koprep liep hij als nw
gr.kobus
oja vergeten de auto heeft net 100.000 gelopen
en er is zeer rustig meegereden
gr.kobus
op het moment dat motor uitvalt, bougies demonteren en eerst compressie meten ( misschien blijfen door vervuiling de kleppen hangen waardoor geen goede afdichting ontstaat.
ik heb de kop gedemonteerd omdat de dis was gesprongen door een vast slaant spanrol
en daarbij waren 8kleppen krom
ik denk dus dat het zeker niet in de kleppen zit
het is gewoon iets electronische
toen ik hem starten hoorde je de hydroklepstoters tikken en werd steeds minder dus na mij idee geen klep probleem
werken gewoon goed
ik denk dat ik eerst de egr ga reinigen
en dan als het nog niet goed is de bougiekabels vervangen met daarbij de temp sensor
en zoiezo even uitlezen
gr.kobus
hallo paul van Duyvenbode.
Ik heb al bij meerdere x16xe / x16xel motoren gehad dat dit probleem veroorzaakt word door de EGR die ernstig vervuild is en daardoor niet meer sluit.
Willem
ik op mijn werk ook al diversen keren
ga hem maandag reinigen en uitlezen
gr.kobus
Succes.
willem
uitgelezen zie topic uitlgelezen astra 1995
luchtmassameter?
heeft deze motor niet..
dit zijn de codes
codes:
15=temperatuursensor spanning te hoog
29=brandstofpomprelais spanning te laag
33=sensor absolute druk inlaatspruitstuk spanning te hoog
56=solenoide luchtinlaatblaas systeem spanning te laag
66=sensor absolute druk inlaatspruitstuk onjuist signaal
92=nokkenaspositiesensor onjuist signaal
weet iemand wat ik hier aan kan doen
het zijn allemaal spanningen te hoog of te laag
echt rare dingen
gr.kobus
Ik heb een soort gelijk probleem gehad bij een 16v ecotec. Daar waren echter geen foutcodes aanwezig, egr klep op aanraden van dealer vervangen. Later bleek een temperatuursensor maar half te werken, gaf 60 graden aan ipv 90. Meet de weerstand eens?
Bij 20 graden moet je +/- 2950 ohm hebben, bij 40 graden 1450 ohm en bij 70 graden ongeveer 500 ohm. Succes!
[quote=kobus]dit zijn de codes
codes:
15=temperatuursensor spanning te hoog
29=brandstofpomprelais spanning te laag
33=sensor absolute druk inlaatspruitstuk spanning te hoog
56=solenoide luchtinlaatblaas systeem spanning te laag
66=sensor absolute druk inlaatspruitstuk onjuist signaal
92=nokkenaspositiesensor onjuist signaal
weet iemand wat ik hier aan kan doen
het zijn allemaal spanningen te hoog of te laag
echt rare dingen
gr.kobus[/quote]
Grote kans dat er een massaverbinding erg slecht is,
trek eens kabels van de accu - naar de motor (op een versnellingsbak bevestigingsbout of iets dergelijks)
Willem
jongens, kobus heeft het laatst geandwoordt op deze topic in 2005.....dus dit is een oude topic...ik ga er van uit dat de wagen al klaar is....
probleem bij deze auto
was dat de vacuum slangen die van de voorzijde bij de radiateur naar de klep onder het bobine blok
compleet verkleerd waren aangesloten
nadat ik daar na weken achter kwam
en ze om draaide naar paar keer proberen en puzzelen\
was de auto helemaal perfect
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar