close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: raar lopen en schommelen 1,6 16v ecotec

Bouwjaar: 1995

halo
ik heb hier een 1,6 16v ecotec astra uit 07-1995
en die loopt raar
stationair normaal dan geef ik even 4000rpm dan gas los en valt hij weer uit zodra hij stationair wil gaan lopen

dan start ik hem en loopt dan echt super raar ploffen en stotteren
en als ik hem dan even op toeren hou loopt hij op een gegeven moment weer normaal
tot ik hem weer volgas intrap en stationair wil laten lopen

dingen die ik al gedaan heb zijn:stappenmotor gereinigd gasklephuis(waren alle 2 zeer vies) nw bougies

wie kan me verder helpen

gr.kobus

Geplaatst door

kobus6335 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougie kabels slecht
lambda sonde defect

Willem12089 0
badge

19 jaar

het rare is dat voordat de dis kapot is gelopen
(heb deze auto gekocht met een kapote disriem 8kleppen krom)
hij volgens de oude eigenaar normaal liepen reed
en nu alles gemaakt is
loopt hij af en toe raar
net liep hij ook uit zijn zelf even een seconde of 7 op 4000rpm
en dan slaat hij af

mm lampje heeft ook al een x gebrand(denk dat ik hem maandag uitlees
mischien wat meer duidelijkheid dan

ik denk zelf dat of die temp meter stuk is of de egr ERG vuil! is
dat was de lfr en gasklep ook zat gewoon koek op
vorige eigenaar reed heel erg rustig

gr.kobus

kobus6335 0
badge

19 jaar

EGR kan helaas bij de x16xel niet afgedopt worden, maar reinigen kan wonderen doen verrichten.

Let op je hebt 2 temp. sensoren, je moet dan diue met de blauwe stekker hebben.

Die met die schuifstekker is voor de temp. meter in de auto.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Snaak

Paulie 0

19 jaar

heb hem vandaag weer even gestart
mm lampje brand bij koude motor stationair
na 1minuut stationair draaien gaat hij uit als ik 3000rpm gasgeef en dan gaat hij rot lopen
heb de temp sensor blauwe stekker los gekopeld
verandert niks aan het lopen aleen mm brand dan continue
heb het zelfde met de egr gedaan leek alsof hij nog beroerde liep maar weet niet zeker en mm brand continue dan

massa probleem zou ook kunnen
er zitten van die vergulde accupolen op en de - pool gaat er maar voor de helft over heen
mischien dat dit het dan is want zoals ik al zij
voor de koprep liep hij als nw

gr.kobus

kobus6335 0
badge

19 jaar

oja vergeten de auto heeft net 100.000 gelopen
en er is zeer rustig meegereden

gr.kobus

kobus6335 0
badge

19 jaar

op het moment dat motor uitvalt, bougies demonteren en eerst compressie meten ( misschien blijfen door vervuiling de kleppen hangen waardoor geen goede afdichting ontstaat.

huisman 0
badge

19 jaar

ik heb de kop gedemonteerd omdat de dis was gesprongen door een vast slaant spanrol
en daarbij waren 8kleppen krom
ik denk dus dat het zeker niet in de kleppen zit
het is gewoon iets electronische
toen ik hem starten hoorde je de hydroklepstoters tikken en werd steeds minder dus na mij idee geen klep probleem
werken gewoon goed

ik denk dat ik eerst de egr ga reinigen
en dan als het nog niet goed is de bougiekabels vervangen met daarbij de temp sensor
en zoiezo even uitlezen

gr.kobus

kobus6335 0
badge

19 jaar

hallo paul van Duyvenbode.

Ik heb al bij meerdere x16xe / x16xel motoren gehad dat dit probleem veroorzaakt word door de EGR die ernstig vervuild is en daardoor niet meer sluit.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

ik op mijn werk ook al diversen keren
ga hem maandag reinigen en uitlezen

gr.kobus

kobus6335 0
badge

19 jaar

Succes.

willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

uitgelezen zie topic uitlgelezen astra 1995

kobus6335 0
badge

19 jaar

luchtmassameter?

jan4905 0
badge

19 jaar

heeft deze motor niet..

Opeltje 0
badge

19 jaar

dit zijn de codes
codes:
15=temperatuursensor spanning te hoog

29=brandstofpomprelais spanning te laag

33=sensor absolute druk inlaatspruitstuk spanning te hoog

56=solenoide luchtinlaatblaas systeem spanning te laag

66=sensor absolute druk inlaatspruitstuk onjuist signaal

92=nokkenaspositiesensor onjuist signaal

weet iemand wat ik hier aan kan doen
het zijn allemaal spanningen te hoog of te laag
echt rare dingen


gr.kobus

kobus6335 0
badge

19 jaar

Ik heb een soort gelijk probleem gehad bij een 16v ecotec. Daar waren echter geen foutcodes aanwezig, egr klep op aanraden van dealer vervangen. Later bleek een temperatuursensor maar half te werken, gaf 60 graden aan ipv 90. Meet de weerstand eens?
Bij 20 graden moet je +/- 2950 ohm hebben, bij 40 graden 1450 ohm en bij 70 graden ongeveer 500 ohm. Succes!

Freek3401 0
badge

19 jaar

[quote=kobus]dit zijn de codes
codes:
15=temperatuursensor spanning te hoog

29=brandstofpomprelais spanning te laag

33=sensor absolute druk inlaatspruitstuk spanning te hoog

56=solenoide luchtinlaatblaas systeem spanning te laag

66=sensor absolute druk inlaatspruitstuk onjuist signaal

92=nokkenaspositiesensor onjuist signaal

weet iemand wat ik hier aan kan doen
het zijn allemaal spanningen te hoog of te laag
echt rare dingen


gr.kobus[/quote]
Grote kans dat er een massaverbinding erg slecht is,

trek eens kabels van de accu - naar de motor (op een versnellingsbak bevestigingsbout of iets dergelijks)

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

jongens, kobus heeft het laatst geandwoordt op deze topic in 2005.....dus dit is een oude topic...ik ga er van uit dat de wagen al klaar is....

Opeltje 0
badge

16 jaar

probleem bij deze auto
was dat de vacuum slangen die van de voorzijde bij de radiateur naar de klep onder het bobine blok
compleet verkleerd waren aangesloten

nadat ik daar na weken achter kwam
en ze om draaide naar paar keer proberen en puzzelen\
was de auto helemaal perfect

kobus6335 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.