Opel Rekord: Rekord geen vonk

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 S Ohc

Heb geen vonk op de bobine. Reeds vervangen zijn de bobine ( nieuw) Module(nieuw) Verdeelkap rotor bobinekabel en 2 keer onsteking(gebruikt van lopende moter) Ook hebben we de bedrading doorgemeten en hebben we een plus spanning op de module en bobine. Ook is de massa in orde iemand een idee?

mister v

Geplaatst door mister v (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Rekord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Riem niet gebroken tussen nokkenas en verdeler? Wel voldoende spanning op de bobine als de auto op contact staat?

mister v (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb op de bobine accuspanning en het kleine riempje is heel.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=mister v]we een plus spanning op de module[/quote]
Maar is de moduul wel goed? Spanning wil nog niet zeggen dat deze ook werkt ........

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Knippersignaal op de andere aansluiting van de bobine?
Echt 12V op bobine?

mister v (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb de module nieuw uit doos bij opeldealer gehaalt en ja spanning is echt 12v

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Kun je een contacthoek meten?

mister v (0) PRO, 12 jaar geleden

Sorry deze mis ik evne is met hall ontsteking

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Alle ; Hallontsteking heeft een stekker met 3 contacten aan het ontstekinghuis. Als je met de middelste massa maakt met de stekker los en de bobinekabel BIJ massa moet er ,met contact aan,.
-----
een bijna continue vonk van wel 15 mm ontstaan. Je kan ook om de vonk te vinden de ontsteking even los nemen
dan hoef je niet steeds in die auto te klimmen. Wel even de stand van het huis even markeren. Succes.
Geen vonk ..........moduul niet goed of een verkeerde gemonteerd.

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hall ontsteking? Zelfde idee dus als een Golf?. 3 aansluitingen dus, één spanning(9V), één massa en de middelste knippersignaal met starten welke naar de module gaat.
Knipper? dan module defect. Geen knipper? hall gever defect.
Idd, aantippen met proeflampje op massa moet je een vonk zien.
Zo kan je met een defecte hall gever de rest van de ontsteking testen
succes

mister v (0) PRO, 12 jaar geleden

Heren bedankt dit ga ik morgen meteen testen jullie horen van mij!

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Hoeveel van die auto´s zullen er gemaakt zijn ?.Als je de motorkap open doet verwacht je niet een Ascona C blok te zien. In Frankrijk zag ik een B ascona met een 1300 kadett blok er in .Bij mijn vorige werkgever kwam ook zo´n rekord binnen . Wel leuk maar alle slijtage onderdelen zijn anders dan anders. Niemand wil die wagen en ging weg voor afbraakprijs. Groeten.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Punt]Hoeveel van die auto´s zullen er gemaakt zijn ?.[/quote]
Veel. Met name werden die gemaakt voor de Duitse markt omdat daar belasting naar motorinhoud moet worden betaald. Als je op www.mobile.de kijkt, zie je er nu nog verschillende te koop.
Met de Ascona-B en C 1300 is hetzelfde verhaal. Die werden niet op de Nederlandse markt (nieuw) verkocht, wel op de Duitse. Echter door import zijn er ook diverse hier in Nederland op de weg gekomen. Vectra-A 1.4i idem dito. Is hier ook nooit nieuw in Nederland verkocht.
Onderdelen zijn er nog voldoende van te krijgen.

mister v (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo

Het probleem is opgelost, heb nogmaals een nieuw module gemonteerd en hij doet het weer.
Iedereen bedankt voor de hulp

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Wees er zuinig op. Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.