close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Frontera: remkracht probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.2

Beste Forumers,

Heb een probleem met mijn frontera.
Tijdens normaal gebruik, is er niks aan de hand, en voelt de rem normaal.

Maar op het moment dat er harder geremd moet worden, dan mis ik extra remkracht.
Ik druk het pedaal verder in, maar er gebeurd niet veel (weinig extra vertraging)

Het lukt niet om de remmen te laten te blokkeren (of de ABS aan te spreken)

Omdat de remolie al een tijdje oud was, heb ik deze eerst maar eens vervangen.
Maar dit geeft geen verbetering.

Geen slechte remslangen (met ballon vorming) gevonden.

Nu sinds een week ofzo, heb ik soms wel en soms niet een ABS lampje dat een fout signaleert.
Ik denk dat deze zaken los van elkaar staan, aangezien het remkracht probleem er al was voordat er een ABS storing optrad


Vergeet nog te melden, dat het ontluchten LA en RV veel moeilijker ging dan op overige wielen.
Ik ontlucht met een vacuum setje, maar er lijkt bijna geen olie uit LA en RV te komen, daardoor ben je dan geneigd het vacuum wat hoger op te voeren
maar dat heeft alleen als resultaat dat je lucht (langs de schroefdraad van de ontluchtingsnippel) gaat trekken.
Op die manier krijg ik meer lucht dan olie.

In onderstaande link wordt een soort gelijke situatie beschreven, lijkt het ... dhr 'unikreet" schrijft 27/12 20:09
dat indien het probleem kruislinks is (LA en RV) dat de hoofdremcilinder dan erg verdacht is.
http://www.amtgarageforum.nl/peugeot/par...

Moet ik daar mijn geld opzetten, of zijn er nog andere ideeen?

vr gr Rogier

Geplaatst door

Rogier10230 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou zeggen trap je rem eens in en houdt hem op spanning loopt je pedaal weg dan heb je of lucht of inderdaad een hoofd rem cilinder probleem allebei simpel op te lossen door de cups te vernieuwen

kleijn 0

9 jaar

Hallo kleijn,

Het is mij nog nooit opgevallen dat het pedaal weg loopt.
Zal er nog nog eens extra op letten.

Maar goed, zou dat het ontluchtings probleem (weinig rem olie uit LA en RV) verklaren?

Rogier10230 0

9 jaar

echt veel komt er niet uit hoor als je druk opbouwt dan komt er ff de druk uit maar dat is niet dat je zegt lijkt de brandweer wel
als je zonder druk ontlucht komt zal het er heel langzaam uitlopen .is altyd minder als voor gewoon omdat er remdruk begrenzers op de achter remmen zit

kleijn 0

9 jaar

Mocht het een hoofdremcilinder zijn , deze compleet vervangen en niet met cupjes gaan zitten knoeien .
Er zit altijd een slijtrand in de Hr cilinder en beschadigingen , verkeerde zuinigheid.
Rembekrachtiging werkt wel , geen vacuum lek ?

Heb iig geen bij geluiden gehoord van een lek.
Maar dan nog, als ik ontlucht (met de motor uit) en LA en RV lijken veel minder remolie opbrengst te geven, dan zal dit niet komen door een probleem met de
vacuum bekrachtiging of, zie ik iets over het hoofd?

Rogier10230 0

9 jaar

Dat klopt , maar voor de totale remkracht wel , als de rembekrachtiger niet goed zou werken.
Maar kijk eerst maar eens naar de olieopbrengst , waarom dat deze lager is op LA-RV.
Moet deze auto niet ontlucht worden met een machine en aangesloten op diagnoseapparatuur , er zijn merken die je zonder computer niet meer goed/normaal ontlucht krijgt , ik weet niet of dat bij deze ook het geval is , het is maar een idee.

kaleido heeft gelijk
de abs pomp moet aangestuurd worden

houdt dat in dat ontluchten alleen lukt met een draaiende motor,
of moet er speciale apparatuur gebruikt worden?

Rogier10230 0

9 jaar

Speciale apparatuur .

Zou eerst eens naar een garage ryden met een remmenbank is niet duur en je weet gelijk waar je aan toe bent

kleijn 0

9 jaar

Volgens tis kan je normaal ontluchten met overdruk op het potje. Alleen moet de abs zekering er uit om de hydraulische unit correct te kunnen ontluchten.
Tijdens ontluchten motor laten draaien anders kan de bekrachtiging beschadigt raken
gr Ton.

P.Rutser 0

9 jaar

Zijn er leidingen gecontroleerd op inwendige vestoppingen? Dat kan een van de oorzaken zijn van een magere opbrengst.

voyager 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.