close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Remmen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Goedenavond,

Ik kamp met een remprobleem.

Rechtsachter had ik een lekke remcilinder,deze vervangen,remmen ontlucht en voormekaar (dacht ik)
Niets was minder waar,wagen remde wel,maar het pedaal moest wel diep ingetrapt worden om nog enige vertraging te krijgen.
Nog 2X ontlucht,resultaat hetzelfde.
Achterremmen opgespannen,ontlucht voor wat extra zekerheid,resultaat niets.
Vanmorgen hoofdremcilinder gehaald,bleef als enige optie over voor mij,resultaat eerst geen remdruk,later iets en nu weer niets.
Uiteraard hoofdremcilinder ontlucht en vandaag zeker 5 a6 a7 X leidingen ontlucht.
Linksachter met ontluchten gebeurde er weinig tot niets overigens dus ik dacht waarschijnlijk verstopt oid.
Was niet zo,doorgeblazen enz,alles schoon.
Hoofdremcilinder weer ontlucht,die doet wat moet,maar achter niets en totaal geen druk op pedaal.
Linksachter reageert wel iets met ontluchten,nl bij loslaten rempedaal neemt hij wel olie mee naar boven zeg maar,maar uit de nippel komt weinig tot niets op af en toe een druppel na dan.
Wanneer je de hoofdremcilinder dan pakt,die reageert wel gewoon op het rempedaal.

Geplaatst door

mackgambler (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als het een hatschback is heb ik het vermoeden dat de remdrukbegrenzer niet goed is zit net voor de remslang

harnak 0

14 jaar

Dankjewel, voor de tip,ga morgen gelijk kijken.
uiteraard laat ik het nog weten,mocht het iets anders zijn vermeld ik dit ook natuurlijk.
groeten,Albert.

mackgambler 0

14 jaar

Probleem is opgelost,de hoofdremcilinder die ik op de sloop gehaald had,bleek niet goed.
Andere gehaald,alles ontlucht en hij is weer voorelkaar.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

groeten,Albert.

mackgambler 0

14 jaar

Probleem is er nog steeds,hoofdremcilinder was kapot,maar er is nog steeds niet voldoende druk.
Bij de APK kon het pedaal te diep ingedrukt worden en dat mag dus niet.

Wat er al gedaan is:

-Ontlucht (al met al zo'n 15X,voordeel dat er geen oude olie meer in het systeem kan zitten.)
-Hoofdremcilinder vervangen.
-Remmen opgespannen.
-Rembekrachtiger getest (op de volgende wijze,bij stilstaande motor het pedaal "oppompen" zodat hij hard wordt. Daarna motor gestart en pedaal zakt weg. Ook heb ik de wagen gestart,rem ingetrapt,en daarna de motor afgezet. Het pedaal bleef in dezelfde stand,dus lekkage zou het dan ook niet zijn.)

Remolie verliest hij ook niet.
Wie o wie heeft er nog een idee?
Ik sta zelf voor een raadsel,en een kennis van mij die professional is weet het ook even zo snel niet meer.

mackgambler 0

14 jaar

Hoe is het nu met je remdrukbegrenzer ?

En ik zou ook de linker wielremcilinder vervangen.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Doordat ik door de bomen het bos niet meer zag,heb ik hem weggebracht naar het garagebedrijf die de APK doet.
Uiteraard laat ik nog wel de oplossing van dit mysterie weten.

Groeten,Albert.

mackgambler 0

14 jaar

Het heeft een tijdje geduurd,maar hier het antwoord op het probleem.

Ik heb de auto weg gehad naar de garage,deze hebben ontlucht,hoofdremcilinder nagekeken en getest (ook even een andere geprobeerd) en andere onderdelen getest en gesteld enz enz.
Conclusie,alles was in orde,behalve dat er nog steeds een te lange slag op het pedaal zat,de monteur en keurmeester begrepen hier ook niks van,maar omdat hij de juiste waarden gaf en alles gewoon klopte is hij goedgekeurd en afgemeld.

mackgambler 0

14 jaar

Een te lange slag lijkt mij toch gevaarlijk .......

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.