hallo iedereen, ik heb een probleem met mijn opel astra g . ik heb gister de remblokken vervangen van de voorste twee wielen remklauw losgehaald netjes neergelegd zodat slangetje intact bleef, alles erop gezet opgepompt en dacht makkie klaar, nu het volgende probleem bij motor uit , is men pendaal strak goed en bij motor starten kan ik men hele pedaal intrappen ,dus heb ontlucht, heeft iets geholpen maar nog steeds intrappen tot bodem alleen zwaarder als eerst ,
naar kwik fit geweest zeggen schijven zullen wel op zijn , en je remdrukcilinder iets van 650 euro is dit echt waar of is het iets anders, wel erg toevallig dat het allemaal na vervanging van versleten remblokken is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan je hoofd rem cilinder zijn
kun je reviseren
maar heb je goed ontlucht ??
bij kwikfit zeggen ze altijd schyven versleten
ik heb alleen voor schijfremmen en achter trommel nou zal ik waarschijnlijk een wel iets stoms hebben gedaan maar ik heb het gedaan op aanwijzing van kwikfit . ik heb de nippel losgedraaid ,slangetje erop bakkie eronder , 3 keer pompen dan ingetrapt houden en toen kwam er druppelgewijs olie uit en toen nippel dichtgezet maar vond het een rare procedure
13 jaar
het beste is met zijn twee
rem nippel dicht pompen
dan iemand nippel los lucht er uit nippel dicht
pompen pedaal hard nippel los lucht er uit
nippel dicht enz enz dan gaat het lukken
rechts achter beginnen dan links achter rechts voor links voor klaar
13 jaar
Glenn; jouw schijven zullen niet vlak meer zijn. Kan je een rondje rijden in rotterdam met je rem licht slepend om te zien waar de blokken aftekenen op de schijfen andersom. Zo duur zijn schijven niet en ook afdraaien kost je geld. Koop iets goeds en ontroest het draagvlak zorgvuldig en daarna wat antieroest er op. . Groeten.
ok nou ga morgen effe proberen met die nippels en schijven hou jullie op de hoogte bedankt
13 jaar
je kunt ook alleen ontluchten doe in een potje een beetje water doe een slang op de nippel die je opendraait en trap voorzichtig op het pedaal ,net zolang tot er geen luchtbellen zijn te zien in het water potje, wat kleijn zegt gaat ook , maar als ik alleen ben doe ik het zo, trap je rem niet tot de bodem in want dan heb je kans dat je de remcilinder stuk trapt op de corrosie die op het eind van de cilinder kan zitten
succes
Bedrijven gebruiken hulpjes als eezibleed, dat gebruik ik ook als ik remolie moet vervangen, dan kun je alles in je eentje doen en loop je niet te klooien met ontluchten.
http://www.gunson.co.uk/tools.aspx?cat=6...
Als je de remleidingen niet los haalt kan bij blokken wisselen toch geen lucht in de cilinders komen.! Waar zit nu het raakpunt van de blokken t.o.v. de schijven? Als deze aan de binnenkant (kleine diameter )zit heb je wat vering in de bediening van de remmen!!!!! Groeten.
De originele remblokjes zijn iets kleiner dan de remschijf, aan de buitenkant ontstaat dan een rand wat niet afgesleten is, mocht het zo zijn dat de nieuwe(aftermarket) remblokjes iets groter zijn dan raakt deze enkel de (verroeste) rand aan de buitenkant en dan voelt hij ook sponzig aan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar