Opel Astra: Remschijven en vastzittend portierraam

Bouwjaar: 1992

Wat is de minimale dikte van de voorste remschijven van astra F
uit 92.
Raam gaat niet meer open of dicht.watis hieraan te doen?

roelof.oldekamp

Geplaatst door roelof.oldekamp (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

wageral (0), 19 jaar geleden

Tja, als je raam niet meer open of dicht gaat zijn je schijven echt veel te dik hoor :-)
Groet, Ger

roelof.oldekamp (0), 19 jaar geleden

raam heeft niks te maken met remschijven,gaarne een normaal antwoord

sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden

Roelof, is het een handbediend (slinger) raam of electrisch bediend?

roelof.oldekamp (0), 19 jaar geleden

sjaak het is een handbediend (singer)raam.

wageral (0), 19 jaar geleden

Roelof, misschien handig als je even wat meer info geeft: Bijvoorbeeld draait de slinger wel maar het raam niet mee, of zit de slinger zelf ook vast? Beweegt het raam wel als je het met de hand probeert te bewegen?
Groet, Ger

Hans4040 (330) PRO, 19 jaar geleden

Roelof,
de minimale schijfdikte is voor gewone schijven 10,7 mm en voor geventileerde schijven 18 mm.
Bij het bereiken van deze schijfdikte mogen nog 1x nieuwe blokjes gemonteerd worden.
Daarna moeten er nieuwe schijven op.
De dikte van nieuwe schijven is resp. 12,7 mm en 20 mm.

mvg,
Hans.

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Waarschijnlijk mechaniek stuk, de tanden van het tandrad en tandwiel lopen nog wel eens op elkaar vast als er speling op het tandwieltje zit.

Willem

mvdkant (0), 19 jaar geleden

als het mechaniek kapot is dan kan je er voor weinig eentje op de sloop halen. vaak moet je dit zelf demonteren uit een deur.

wat je niet moet vergeten mee te nemen is een snoerloze boormachine want het raambedieningsmechanisme zit in je deur gepopnageld. ( bij kadett, zal bij de astra f niet anders zijn verwacht ik) vergeet ook niet om een platte en een kruis schroevendraaier mee te nemen. plat voor de raamslinger eraf te krijgen ( borgveer erachter ) en de kruis voor de schroeven die het paneel op de deur vasthouden. het geheel zou niet meer moeten kosten dan 10 tot 15 euro + de kosten voor een goedkoop setje popnagels met tang bij de gamma.

suc 6

martin.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.