hallo,
van deze auto is de koppakking vervangen,
en nu rookt hij verschrikkelijk uit de uitlaat.
net of er een slang verkeerd zit van carterontluchting ofzo
het is meer een soort grijs-blauwachtige rook.
en niet ietsje rook, maar ECHT roken als je gas geeft.
is er gemakkelijk iets door elkaar te halen dat per ongeluk verwisseld kan zijn?? o.i.d.?
auto loopt verder goed.
alvast bedankt voor jullie antwoord,
remco.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan goed zijn dat er olie inde uitlaat is gelopen en dat de zuigers en de cilinder niet goed is schoon gemaakt voor het inelkaar zetten dus het kan zijn dat hetvanzelf over gaat als alles schoon is.
is de cilinderkop wel gevlakt en zijn er nieuwe bouten gebruikt?
gr tijne
ja er zijn nieuwe bouten gebruikt maar kop is niet gevlakt.
was niet nodig. heb bougies eruit gehaald en eentje ligt olie op de zuiger. dus lijkt dat de koppakking niet goed is of niet goed gemonteerd.
en komt het ook wel eens voor dat de cilinders krom trekken en dan olie langs zuiger gaat lekken? of is dit wat ver gezocht?
motor heeft niet extreem veel carterdruk. gewoon normaal.
bvd,
remco
19 jaar
dan zou het nog kunnen zijn dat er een olie schraapveer gebroken is of een schuur in je kop of toch de kop vlak want wie en hoe is er bepaalt dat hij niet gevlakt hoevde te worden?
gr tijne
19 jaar
Ik denk het volgende:
Sinds je de koppaking hebt vervangen, heb je nu een betere en hogere compressie als voorheen. Doordat een van de zuigerveren voorheen al versleten was of waren, wordt er nu olie via de zuigerveren de verbrandingskamer in geperst. Dit uit zich in een soort grijs-blauwachtige rook uit de uitlaat, zoals je al eerder beschreef. Voorheen gebeurde dit niet, omdat de compressie te laag was door waarschijnlijk een lekke koppaking.
Hoe dan ook, er komt op de een of andere manier sowieso olie in de verbrangskamer.
Maar ik denk dat het te maken heeft met versleten zuigerveren.
Ik ben natuurlijk geen automonteur, dus correct me if i'm wrong.
Groetjes, Tariq
19 jaar
is het blok nu toevallig gevult me vol synthetise olie?
zo ja zijn het waarschijnlijk de rubbers omdat die weer zacht worden.
maar om echt zekerheid te krijgen zou ik even ene compressie druk test laten doen bij de dealerdan weet je al meer.
mogt het toch zo zijn dat het je zuigerveren zijn vervang ze niet daar krijg je spijt van heb ik ook gedaan en heb nu een nieuwe blok er in ligen of je moet hem laten boren dat alles weer rond is.
gr tijne
19 jaar
ja zit wel synth. olie in maar daar gaat ie toch niet zo verschrikkelijk van roken?? en trouwens ook nieuwe klep rubbers erin gemonteerd. dus. denk niet dat het daar aan ligt.
maar het is zo gek,want voor de tijd deed hij het niet,zo roken bedoel ik.
dus met monteren iets fout gegaan denk ik.
of dat ie niet op tijd staat ofzo. volgens mij wel, krukas staat met pijltje op pijltje, en de nokkenassen tegenover elkaar en dan streepjes gelijk met pasvlak van het kleppendeksel. dus.. kan niet veel aan verkeerd gaan dacht ik...
het gekke is ook dat er in alle 4cilinders olie staat, als er een scheur in de kop zou zitten dan zou er b.v. in 1clinder olie staan ofzo.,,.?
nou ja, ga wel effe compressie meten en dan zien we wel..
bedankt jongens voor jullie ant.
remco,
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar