Hoi,
Mijn schoonvader heeft een Astra uit 1993 waar de interval niet meer van werkt van de ruitenwissers voor.
Alle andere standen werken wel goed, maar komt niet terug in nutraalstand.
In eerste instantie dacht ik aan een zekering of relai.
Zekeringen nagemeten, en die zijn allemaal goed.
Het Relai was kapot, dus daar op de sloop een andere voor gehaald... .en nu hoor ik het relay ook tikken op de juiste interval (dus de hendel aan het stuur schakeld de juiste stand in).
Als ik op de constante spanning meet (zwart/violet) dan staat daar 12v+ op.
Op interval stand komt er (0.5) volt op de groene draad tijdens de interval schakeling van het relai.
Stand 1&2 schakeld 12v+ op de witte en de zwarte draad (neem aan de aansturing voor de 2 andere standen).
Mijn vraag daarom ook, met hoeveel volt wordt de interval meestal ingeschakeld? of werkt dit anders bij deze ruitenwissermotoren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit probleem zit vaak in de wissermotor zelf. ( sleepcontacten)
Als ik de wissermotor eruit zou halen, is het dan mogelijk deze sleepcontacten te fixen als ik de motor openhaal? Of is dit niet te doen en kan ik beter een 2e ritje maken naar de sloop voor een nieuwe/gebruikt examplaar?
15 jaar
Andere halen.........
Ga ik morgen even doen dan, houdt jullie op de hoogte.. maar thx alvast!!
Die lage spanning op de interval klopt wel? Of moet ik dit ook nakijken?
15 jaar
Volgens mij klopt dit.....
Is alleen stuurspanning inderdaad.
en meestal motor kapot bij dit soort situaties.
ander op de sloop kost je niet teveel meestal.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar