Goedemiddag,
Gisteravond recht ik van utrecht tot afslag rotterdam. Voordat ik stopte bij een stoplicht ging mijn astra stotteren en daarna viel het motor uit. Daarna met moeite de motor doorgestart en met stotterende motor naar huis gereden. Tijdens parkeren viel het weer uit en weer moeite de auto geparkeerd. vanochtend probeerde ik de auto te starten. Auto startte, maar niet stationair en viel het weer uit. Daarna kreeg ik niet meer aan. Bij het proberen te starten, leek het wel alsof geen energie heeft om te starten. Accu zal het niet aan liggen. Er brandt geen lampje van de motormanagement en vergrendelen via de ab gaat goed.
Waar zal het aan kunnen liggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de startmotor traag rond gaat kan dat betekenen dat de accu ver leeg is..vanwege het vele starten icm met een slechte accu bv..
Zou hem eens eerst laten uitlezen en kijk welke storingen er eventueel naar voren komen en noteer die hier.
Niet veel meer mee rijden, een te arm of te rijk mengsel is slecht voor motor en kat, en die zijn duur.
hoe kan ik weten of de accu ver leeg is? paar weken ervoor had ik met een multimeter gemeten. 12V als motor uit is en bij stationair 14V.
15 jaar
** 'Een paar weken ervoor heb je gemeten' ** Dat wil niet zeggen dat hij nu ook goed is, en een accu testen met een multimeter werkt ook niet echt, je kunt hem laten testen, ze belasten hem dan..
Wel kun je eens de spanningsval meten tijdens het starten,kijk dan eens hoeveel Volt hij aangeeft, hij zou niet onder de 10 / 10,5 Volt mogen uitkomen, ligt ook aan de conditie van de accu!
14V is de laadspanning, die is oke, maar wilt niks over de staat van de accu zeggen.
15 jaar
uiteindelijk heb ik de anwb gebeld en de auto laten starten. Hij had de auto aan de startkabels verbonden en lang doorstarten kwam de auto weer tot leven. Kreeg de opmerking alsof de motor bezopen was.
Daarna heb ik gevraagd om een accu-test te doen en gelijk de computer uit te lezen. Op de computer gaf geen fout-meldingen aan en brandt ook geen motormagemant lampje. De accu blijkt nog goed te zijn. half zijn capaciteit nog over. Wellicht in korte termijn te vervangen.
Na 2 dagen rijden, kreeg ik weer hetzelfde probleem. Ook weer vanaf snelweg, kreeg ik bij het terugnemen van gas een klein schokje en hopen dat hij uitvalt. En ja, bij de stoplichten viel de motor weer uit. Probeerde te starten en daarna sleutel uitgehaald en weer starten ging de auto weer. Tot aan huis reed de auto volledig weer normaal.
Ik las dat iemand hier in de forum dat de ecu had doorgesoldeerd en reed weer als een zonnetje. zal dit hetzelfde probleem zijn?
km-stand staat op 133.000km. Egr heb ik al een keer vervangen bij opel en later ook nog eens schoon laten maken. boogies heb ik nooit gevangen. Kan dit ook de oorzaak zijn?
15 jaar
Dat doorsolderen van de pomp-ecu geldt voor een diesel. Dat onderdeel zit niet op een benzine-motor.
Begrijp ik het goed? Motor slaat af. Starten lukt niet. Sleutel uit contact gehaald en starten lukt onmiddelijk?
Zou ik het elektrische deel van het contactslot laten controleren.
niet helemaal. Ik had het voor de zekerheid sleutel uitgehaald, aangezien ik aan de kant van de weg stond. Maar hij sloeg niet direct aan. Dus ik denk niet dat het aan contactslot ligt.
In beide gevallen duurt starten in wel een paar minuten.
15 jaar
In dat geval begint het te lijken op een BDP-sensor (krukaspositie-sensor of toerental-sensor) die warm wordt en dan een slecht signaal geeft.
Na afkoelen werkt deze dan weer. Vaak levert dat geen foutcodes op.
Zit er een toerenteller in de auto? Kun je daar iets op zien bij een normale koude start tijdens starten?
En wat zie tijdens de start na het afslaan?
Er zit een toerenteller aan boord. Naar mij weten werkt het zoals het moeten werken. Geen gekke dingen voor zowel koud als warm. Maar wat bedoel jij, kun je daarop zien?
15 jaar
distributie geen tandje versprongen ??
15 jaar
Staat de toerenteller stil of beweegt deze een heel klein beetje bij een normale motor-start?
De motor zal niet bezopen zijn geweest, maar verzopen..
Als hij naar benzine stinkt en op dat moment niet vonkt, kan het zoals Oldford aangeeft de BDP sensor zijn.
Ook kun je controleren als hij niet meer start of de bougie's nog vonken.
15 jaar
[quote=stefan84]Ook kun je controleren als hij niet meer start of de bougie's nog vonken.[/quote]
Ik aarzel altijd een beetje met zo'n advies. 1 persoon in de auto op de vluchtstrook van de afslag.
Dan hebben die moderne auto's vaak ook nog een pen-bobine en moet je eerst gaan sleutelen om wat te zien.
Ondertussen is de BDP-gever al weer afgekoeld en hebben we vonk.
Op zich is de testmethode zeer goed, maar onderweg lijkt het mij niet zo'n goed plan.
[quote=stefan84]De motor zal niet bezopen zijn geweest, maar verzopen..
Als hij naar benzine stinkt en op dat moment niet vonkt, kan het zoals Oldford aangeeft de BDP sensor zijn.
Ook kun je controleren als hij niet meer start of de bougie's nog vonken.[/quote]
Indien er geen toerental signaal is, spuit er ook geen benzine in!! tenminste bij opel niet, en gaat ie niet naar benzine stinken.
Willem
toerentalteller bij normaal motor start is normaal, geen gekke dingen. stationair is vrij rustig.
Hij stinkt niet naar benzine. Maar hoe kan controleren of de bougies nog vonkt?
Overigens ik heb de probleem niet altijd. Eens in de week of 2. Het is altijd onverwachts
15 jaar
iemand idee?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar