👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste forumlezers,
De magneetklep naar de waste gate van de turbo schakelt onophoudelijk.
De magneetklep stopt blijkbaar met werken als je de bovenste slang eraf trekt (deze loopt naar de turbo waste gate), als je dan rijdt heb je weinig trekkracht (want wate gate staat open als er geen vacuum is, toch??).
Voorts trekt de motor normaal als je niets lost trekt, wel blijft het magneetklepje dan schakelen als ik dan uitstap om op vrijloop weer te gaan luisteren.
Als je gas geeft, weet ik niet of ie dan nog constant schakelt want de motor maakt dan teveel herrie om het nog te horen.
We hebben ook eens bij een 1.9 diesel vivaro gekeken en die heeft ook zo een magneetklep maar die maakte niet dat permanent schakelen geluid.
Hoe kan het dat de magneetklep ineens(?) blijft schakelen? Is dit normaal???
Het vervangen van het magneetklepje zou dat helpen? Raar dat als je het slangetje naar de turbo waste-gate lostrekt, het dan stopt met schakelen
O ja dit nog: het magneetklepje is het zwarte potje met 2 slangetjes dat vlak naast de hoofdremcilinder tegen de zijkant is gemonteerd (dus rechts boven als naar de motor kijkt dus)
Iemand met suggesties of gelijke ervaring...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is eigenlijk het probleem met de auto,op het geluid na wat je hoort ?
Normaal gesproken opent de waste-gate zich als er druk op het slangetje gezet word..als je de vacuumslang los trekt,zou het kunnen betekenen dat de wastegate dicht blijft staan,waardoor de druk te hoog word,en in noodloop terecht komt.
De auto rijdt goed, maar dat schakelaartje heb ik nog nooit zo weten werken. Ik vrees dat de magneetklep binnen de kortste keren niet meer gaat werken als hij dit blijft doen, het schakelt zeker 30x per second
Ik heb het slangetje eens losgetrokken, dan trekt de motor totaal niet meer. Ik denk dat de waste gate standaard open staat bij atmosferische luchtdruk en pas sluit bij vacuumdruk, zodat je turbo niet opblaast bij slecht werkend klepje, maar ik kan me vergissen want ben eigenlijke een rookie ;)
15 jaar
Mss zijn er andere redenen dan het klepje constant werkt, bv foute aansturing door de computer door andere fouten. Wel raar dat ik het eerst merk nadat er juist een nieuwe distributieriem opligt. Daarbij wordt heel wat losgemaakt, want rammelen doet hij ook nu, bij het opkomen van de koppeling.
Ik ga de dealer terug vragen ernaar te kijken maar die had geen tijd meer, daarom hier ff komen kijken.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar