wanneer ik tijdens het rijden een constante snelheid rij begint de auto licht te schokken.
Dit voel ik bij alle snelheden maar het meest rond 70-80 km/h.
Tijdens het accelereren is alles normaal en trekt de auto zoals het moet.
Egr is reeds vervangen en heeft al de nieuwste up-date gekregen.
Geen foutcodes aanwezig.
De klant zegt ook dat hij op zijn stationair soms een geluid hoort zoals het rinkelen van een belletje maar de auto staat hier al een week maar ik heb nog niets gehoord.
Turbo was vorig jaar stuk en is dus vernieuwd dus denk ik niet dat het variabele gedeelte ervan vast zit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb dit ook eens met mijn vectra gehad en heb al de rubber darmen van de lucht en de naft moeten vervangen aan de motor kan een klein scheur in zitten da je bijna niet ziet
en daar valselucht trekken of een klein fitje in de darmen voor de diesel
variabele gedeelte zal waarschijnlijk wel vast zitten. trek maar is op en dan bij 2000 toeren gas los. dan hoor je de turbo duidelijk afblazen..
Demonteren en schoonmaken.
dat geluid van de turbo hoor ik inderdaad, ga het boeltje eens reinigen
Turbo moet volledig gedemonteerd worden en uitelkaar gehaald worden. ongv. 5 uurtjes werk bijelkaar
Ik heb met een vacuumpompje de klep aangezogen en het stangetje gaat heel soepel op en neer dus zit het variabel gedeelte toch niet vast.
De turbo is vorig jaar in augustus nog maar vervangen door een nieuwe dus zou dit wel vlug zijn.
Het geluid dat zich voordeed kwam van het 2-massavliegwiel waar behoorlijk veel speling op zat, deze is vorige maand dus ook vernieuwd.
Het schokken bij constante snelheid is ook gedaan maar wanneer je bijvoorbeeld 70-80 km/h rijdt en je wil dan accelereren mist hij vermogen en dan kan hij ook schokken (soms vrij hevig)
vermoed dat het variabele gedeelte toch de oorzaak is. wij hebben het al div. keren meegemaakt dat er weinig aan te zien was maar toch ergens licht klemde. heel soms wil het vacuum magneetventiel wel is weigeren maar dan weigert hij echt te schakelen. dus helaas toch turbo denk
alles blijkt min of meer in orde te zijn.
De auto laten checken bij een opel-dealer en zijn antwoord was dat dit iets is wat veel voorkomt bij een 1.9 diesel, en dat de klant daar maar mee moet leren leven.
Vind ik persoonlijk geen antwoord en de klant ook niet.
Volgens hen ligt het probleem bij de verstuivers, klant overweegt nu om een andere auto te kopen.
is er ondertussen een oplossing gevonden of eerder gezegt is het probleem al gevonden??
gewoon uit nieuwsgierigheid .
11 jaar
Weet niet als het probleem ooit opgelost is, klant heeft die auto weg gedaan.
Mag gesloten worden
Op verzoek gesloten.
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar