Als de auto warm is schommeld het toerental.Na een 15 x heen en weer schommelen blijft hij weer goed staan.
Tijdens het rijden schokt hij af en toe.Al de problemen zijn soms.
Gasklephuis laten reinigen nog steeds het zelfde probleem allen schommeld het toerenlat wat minder erg.
Ligt het misschien aan de egr?Heb hem laten uitlezen en ze kwamen er niet helemaal uit.Probleem is dat hij
de kwaaltjes soms heeft.Meerdere rare fout meldigen.Garagist zegt misschien foet in software!
Please kan iemand me helpen?
Bvd E Smits
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rare foutmeldingen: Welke? indien mogelijk met foutnummer.
Fout in de software: Kan, is er al nagekeken of er een update beschikbaar is?
Turbo druk foutmelding en nog een paar.Uitdraai ligt nog by garagist.Zelf denk ik nu dat ik dat als ik mn gasklephuis en egrklep vernieuw van mn problemen af ben.Schommelend toerental komt door gasklephuis en het schokken/hakken door egr.Kutte is dat ik t niet zeker weet.Heb mn probleem by opelgarage verteld,maar die wat net pas opel specialist.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
15 jaar
gasklephuis heeft niets met je schommelend toerental te maken bij deze motor.....is je oliepeil wel goed? dit ivm vermindere werking vacummpomp en zijn al je turboslangen nog heel?
Opeltje, Zit hier überhaupt dan een gasklephuis op?
sommige 2,2 diesels wel...om nadieselen en overtoeren te voorkomen.....
maar deze klep kent maar 2 standen open of dicht....
Dat dacht ik al, maar ik was er niet zeker van.
Schoonmaken heeft hier volgens mij niet het effect dat het heeft bij benzine modellen. Vraag me af waarom ze dat doen of zeggen dat ze het gedaan hebben.
Turbodruk foutmelding heeft weinig met stationair te maken.
Ik ben benieuwd naar de rest van de fouten (indien mogelijk compleet met nummer).
Hij geeft wel fout melding storing gasklephuis!Dus daarom heb ik die laten reinigen.Andere met t zelfde probleem hebben m laten vervangen en geen problemen meer.Ook via deze site en opel-forum.En het schokken/hakken?Kan dat wel aan de egr liggen?
15 jaar
Vraag de foutcodes (met nummers) op en dan kan ik misschien wat zeggen.
Sorry voor de late reactie.
Ben naar de Opelgarage geweest en opnieuw laten uitlezen.Dezelfde 2 fout codes als de eerste keer.
P0638 en P0380 .gas-regeling en voorgloeisysteem.Ze zeiden gasklephuis vernieuwen en t voorgloeisysteem.
Kosten +/- 1000,- eurotjes en dat heb in niet.Heeftiemand wat advies?Tweedehands ofzo of gewoon sparen?
15 jaar
Helaas valt er niet veel van te zeggen.
P0380 heeft 4 verschillende mogelijkheden en kan een bekabelingsprobleem zijn, of een relais fout, maar meer waarschijnlijk een probleem met een gloeibougie.
Weerstand meten van de afzonderlijke gloeibougies. Als er 1 is die afwijkt dan moet minimaal die vervangen worden.
P0638 heeft 8 verschillende mogelijkheden. Ook hier kan het bedrading zijn, de aanstuurklep of de terugmelding.
Om iets zinnigs te kunnen zeggen moet er meer gemeten gaan worden.
De dealer zei gasklephuis vernieuwen.Onzin of niet?Of moet ik gewoon een andere auto halen?
Gloeisysteem kan wachten de auto start gewoon altijd.Kan hem wel weer naar opel brengen,maar kost me alleen maar geld voor niks.Ben nu al een paar 100,- kwijt aan niks.Ja wat codes.Wat moet ik doen.Nieuw huis monteren?Ben zelf een leek,dus.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar