Hoi. Ik heb het probleem dat mijn auto plotseling uitvalt tijdens het rijden. Heb al verschillende opties gehoord om het te verhelpen. Ben ff op onderzoek uit gegaan. Stukje rijden tot ie weer uitviel. Heb toen onder de verdeelkap gekeken en zag wat oliesporen. Nu zag ik ook een sensor zitten. het was allemaal vrij vet. Schoongemaakt, starten en hij liep weer. 2 weken geleden heeft ie een beurt gehad en waarschijnlijk olie gemorst daar de vulopening er vlak boven zit. Wat is dat voor een sensor? Zou het een meetprobleem zijn als het wat vettig is? Verdeler kap is rood.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onder de verdelerkap zit de rotor die de vonkjes verdeeld over de bougies.
mvg,
Hans.
Ja dat weet ik. Heb ik vorige week al vervangen... Er zit in de rand van het verdeelhuis een sensor met een stekker er aan. Die bedoel ik.
Groetjes.
18 jaar
In de stroomverdeler zit geen sensor.
Afhankelijk van het type stroomverdeler wel een onstekingsmodule of een Hall-element.
Maar ik begrijp dat hij weer loopt nadat je het schoongemaakt hebt.
mvg,
Hans.
Is het een 1400 motor
dan zal je een stekker bedoelen die op de stroomverdeler zit
deze is voor de hallgever die zit in de stroom verdeler
deze willen wel eens defekt raken
Het is er 1 met een rode kap. Er zit een C 14 NZ motor in. Het element zit in een uitsparing in de zijkant. Daar zit de stekker op. Wat is een Hallgever eigenlijk? En zou de combinatie kunnen kloppen tussen oliesporen in de verdeler en plotseling afslaan?
Bedankt trouwens.
18 jaar
Jij hebt een electronische kenveldontsteking met Hall-impulsgever.
Het is met alle electronica zo , dat het niet of slecht werkt als het nat is.
Je hebt het zelf al gezegd : na het droogmaken liep de motor weer goed.
mvg,
Hans.
Update: Klacht zit er nog steeds in. Motor valt uit tijdens het rijden. Koud of warm, maakt niet uit. Verdeler is droog van binnen. Tot nu toe heb ik de verdeelkap, rotor en onstekingsmodule vervangen zonder resultaat. Vanmorgen uit laten lezen en toen zat er wel een fout in: lambdasonde. Heb geen zin om weer voor niets geld uit te geven dus is mijn vraag: is de lambdasonde te rijmen met de de klacht die er in zit? Nu heb ik gelezen dat je de werking kunt controleren door met draaiende motor de stekker van de lambdasonde los te halen. Het toerental zou dan omhoog moeten gaan. Heb het geprobeerd en dit is niet het geval. Misschien dat iemand hier een antwoord op heeft? En iedereen hierboven, nogmaals bedankt voor het meedenken. Groetjes.
18 jaar
als je lambda defect is zou je motor altijd moeten blijven lopen,dan wel in een soort nood-loop,maar dat lijkt me sterk dat dit jou probleem is.
succes
18 jaar
Ik heb een andere bobine er in en het probleem is weg. Gelukkig!
Bedankt allemaal.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar