De Corsa slaat dus af als hij warm is.
Vandaag een nieuwe krukas sensor gemonteerd wat dus niks uitmaakte.
Andere relais voor de pomp geprobeerd.
Hij start wel als hij eenmaal afgeslagen is maar loopt niet.
Pas na weer onder de 90 graden te zijn doet hij het weer.
Wat mij alleen nog opviel.
Als hij rond de 100 graden op het uitlees apparaat blijft het naaldje op 90 waar hij nooit voorbij gaat.
en het afslaan gebeurd ook als je hem op toeren houdt.
Heel abrupt dus ik denk dat hij de ontsteking uitschakeld.
Iemand nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Snapshot maken van je datalijst op het moment dat hij afslaat
Hierin moet toch wel wat te zien zijn ?
Gr. MERIVA
Dat dacht ik ook.
Speciaal 3x blijven kijken als hij afsloeg.
Zie echt niks speciaals.
Alleen dat hij soms ruim 100 graden word.
Ik weet niet wat zo'n Corsa normaal zou moeten worden voor de vin in slaat?
Voor de rest is echt alles normaal en geen foutcode.
Ook geen live code op het moment van uitvallen.
Daarom zit ik ook met de handen in het haar...
Koelvloeistof temperatuursensor ook gemeten?
Misschien verzuipt ie wel...
Bobine die uitvalt bij hoge temperatuur?
DIS blok waarschijnlijk idd, deze word warm en stopt er mee en koelt af en start weer.
Tenminste paar keer tegengekomen.
Morgen de temp sensor vervangen.
Uitlezen gaf vandaag. "Feulpump open loop". En dan iets met te kort motor temperatuur ofzo?
feul of fuel ? fuelpump open circuit?
Zet de auto op kontakt en kijk naar motorlampje, gaat deze uit naar een kleine 3 sec?
Zo ja dan heeft de pomp druk opgebouwd , blijft deze branden tot je start dan zit er bv eens storing in het pomprelais of iets met massa.
Kan geen link leggen met temperatuur.
Na het vervangen van de temperatuur sensor gaat de koelvin continu draaien.
Het motorlampje gaat echt pas uit als hij loopt.
Na resetten blijft de vin weer uit.
Nu weer laten lopen en krijg ik het volgende.
Fuel System Status:
Closed Loop:
Using O2 sensor for fuel
Mixed Closed loop:
Using O2 sensor but there is a fault in the feedback System.
5 minuten later valt hij uit. Gelijk codes opgevraagd.
P0230 - Fuel Pump Primary Circuit
Ik denk nu zelf eraan toch maar nieuwe relais te halen voor de brandstof pomp? ?
Relais maalt geen verschil.
Dus dan is het of de brandstof pomp of de ecu.
Hoe kom erachter of meet ik welk van de 2 het probleem is?
brandstofpomp zelf aansturen en tegelijkertijd de druk meten.
.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar