close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra (g) 2.0 dti: Slaat niet aan

Bouwjaar: 1999

Hoi,

deze astra diesel slaat koud bij het starten aan en na 2 seconden lopen weer af en daarna niet weer aan tekrijgen, met een beetje startpiloot op te laten snuiven slaat hij direct aan .
lucht ?? er lekt geen brandstof . soms wil hij warm ook niet aanslaan dit heb ik nog niet meegemaakt jammer genoeg .
(schijnt een kwaal te zijn ?? )

groeten Emiel

Geplaatst door

ephy (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je al naar de retourslangen gekeken? Je ziet er vaak niets aan, maar toch zijn ze niet luchtdicht, zodat de brandstof terugzakt. Kijk ook goed naar de T-stukken of ze niet ingescheurd zijn.

Averdonk 0
badge

20 jaar

heb er vandaag nieuwe retourslangen en t-stukken opgezet ,en het probleem blijft .

ephy 0
badge

20 jaar

originele retourlang? zo ja waarschijnlijk verstuiverringen lek.

Opeltje 0
badge

20 jaar

ja orginele retourslangen . hoe kun je snel en gemakkelijk constateren dat de verstuiverringen lek zijn ?

groeten Emiel

ephy 0
badge

20 jaar

door met een vacuumpomp vacuum op de retourslang van de verstuiver te trekken. als dit wegvalt is de verstuiverring van de desbetreffende cylinder lek.

Opeltje 0
badge

20 jaar

wij hebben vandaag vacuum op de retour gezet van de verstuiver en deze blijven gewoon op vacuum staan . nu hebik de brandstofpomp direct branstof aanlaten zuigen uit een blikje met doorzichtige leidingen en zuigt hij direct branstof aan en hij liep ook weer vlot erna nu ff kijken hoe het morgenvroeg is en dan zoeken waar hij die lucht weghaald .
ik laat van me horen , in elk geval bedankt voor zover.

groeten Emiel

ephy 0
badge

20 jaar

Hallo Emiel,

Als je met een vacuumpompje wil zien of je verstuiverringen lekken moet je wel een doorzichtig slangetje gebruiken om te zien of je smeerolie meezuigt anders zie je nog niets.

Frank

fvogel1 0
badge

20 jaar

frank , wij hebben een doorzichtig slangetje gebruikt en hij zuigt geen smeerolie mee , je kan smorgens gewoon zien dat er lucht in de leiding zit en lopen ho maar alle leidingen en afdichtingen sluiten goed af. Maar het probleem blijft ??

groeten Emiel

ephy 0
badge

20 jaar

Hallo Emiel,
jij schrijft dat alle leidingen en afdichtingen goed sluiten.
Heb jij het systeem op druk gezet om dit te controleren?
Zoniet, doe dit eens. Het levert dikwijls een verrassend resultaat.
Rein

Rein9365 0

20 jaar

wij hebben alles al geprobeerd en vervangen voorloopig doet hij het , als het weer gebeurd is waarschijnlijk de pomp stuk (zegt de diesel specialist) allemaal bedankt voor jullie hulp !

groeten Emiel

ephy 0
badge

20 jaar

Ik heb hier een astra 2.0 DTH van 2000
slaat ook niet aan na wat langer stilstaan (9 uur)
Pas na zeer lang starten krijg je hem aan
retourslangen zijn slecht maar ik krijg het stukje slang niet van de verstuiver af Deze hoef ik toch niet te demonteren hoop ik
Volgens de klant gebruikt de motor ook veel olie 5liter op
9000 km Kan dat door die verstuiverringetjes komen of zijn er nog andere kuren bij deze motoren?

autobalk 0
badge

20 jaar

wij hebben deze auto alweer trug gehad de pomp was defect op een dag deed hij helemaal niks meer . de pomp is stuk gegaan door lucht in de brandstof !!!!!!!!!!!!!!!!!

ephy 0
badge

20 jaar

autobalk:je moet flink pulliken om de oude retour slangetjes eraf te krijgen b.v. met een haakje,is gewoon te doen.
gebruik uitsluitend orginele slang en T-stukjes. succes

Michael7702 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.