auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Slaat slecht aan, MM-lampje valt in bij 2600tpm...noodloop.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0dtl

Ik heb onlangs een Dtl gekocht welke al 2 jaar stil stond met een defecte brandstof pomp. Niets mis mee, heb gewoon een gereviseerde erop gezet.
Auto wilde niet starten alleen op remmenreiniger sloeg ie pas aan. Daarna en nu nog moet ik op een koude motor flink doorstarten.
Ik heb de auto uit laten lezen en code p1335 kwan daaruit. Nu ben ik er heilig van overtuigd dat alles op tijd staat want hij loopt verder als een zonnetje totdat je een beetje doortrekt...dan slaat ie op noodloop.
Nog een keer uit laten lezen (zelfs in de auto al rijdend) kwam er uit dat de LMM niet werkte. Goed ook vervangen. Geen verandering hierdoor. Heb een nieuwe vacuumpomp erop gezet...ook geen verandering. Heb de magneetkleppen onderling gewisseld...geen verandering. Heb nieuwe vacuum slangen gemonteerd...ja ook weer geen verandering. Ook heb ik alle relais vervangen inclusief die grote bij de accu-bak.
Vervolgens een motorflush gedaan en filter vervangen en de allerduurste olie erin gedaan met de gedachte: misschien zit er iets verstopt ofzo.
Dat van die magneetkleppen testen heb ik als volgt gedaan...gewoon 12 volt erop. Ik hoorde helemaal niets, klopt dat???

Ik ben ten einde raad en het liefst rij ik em de plomp in...help!!!

gr ronald

Geplaatst door

Integrale (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat weet ik nu nog niet. Binnen 2 weken moest ie zowieso naar de garage dus dan weet ik meer.

Integrale 0

18 jaar

Ik heb net de egr-klep schoongemaakt en het inlaat spruitstuk schoongemaakt. Jeeeee wat was die goor!!!
Na enige tijd ging ie weer in de noodloop maar het duurde wel langer en bij echt doortrekken pas gebeurt het.
Ik heb ook de retour slangen van de diesel net vervangen want starten deed ie ook al niet te best.
Nu heb ik wel een fout gemaakt. Op de turbo inlaat zit een rubber ring. Ik had de auto zonder deze gestart en ik denk dat deze door de turbo naar binnen is gezogen. Onder het rijden hoorde ik een stom geluid en hij liep even heel slecht, maar 10 tellen later was dit al weer over. Ik heb de ring vervangen door een electro draadje (nood breekt wet).

Terug naar de noodloop...Ik heb een vacuum op dat membraam welke daadwerkelijk de drie kleppen bij je inlaat aanstuurt, maar hoe hard moet dat slangetje eraan zuigen. Ik heb geen tester ofzo. Nu blijft ie nog niet eens aan me vinger plakken is dit goed???

Wat kan er nu nog stuk zijn???

Integrale 0

18 jaar

Ik ben naar de opel geweest en hebben zeem aan de tech 2 gehad.

codes mbt vacuum...

p0400 dit kan vacuum zijn of egr
p1110 iat sensor (d/c) short open short...luchtinlaatof wervelingsregeling (magneetklep toch?)
p1135 circuit solenoid. (geen idee wat dat is?)

Anders...
p1335 geen ingangssignaal motortoeren van stuurapp. (krukas-sensor???)

weet het nu ook niet meer, maar denk toch sterk aan vacuum. Echter heb 99% al vervangen of nagekeken.
Vervangen heb ik: vacuumpomp, lmm, magneetkleppen onderling gewisseld, nwe retourslangen diesel etc etc, zie vorige verslagen...

HHHEEELLLPPP!!!

Integrale 0

18 jaar

Dit riekt idd naar een vacuumprobleem.
Heb je het vacuum al gemeten op het systeem? Hoe hoog is ie?
Maar ik vermoed dat je elke keer geen nieuwe onderdelen gebruikt, anders was je al veel geld kwijt geweest.
Klopt dit?

patrickt35 0

18 jaar

Ohhh...je wil niet weten hoeveel ik er al ingepompt heb. De vacuumpomp is wel 2de hands maar die doet het wel goed. Voor de rest is alles nieuw en org. opel. Als ik alles optel wat ik erin heb gestouwt had ik wel een 2001 omega gekocht.
Maar daar gaat het niet om.
Hoeveel vacuum...ik weet niet hoe ik dit zelf kan doen want zo'n meter heb ik niet.

Integrale 0

18 jaar

Een beetje tegenstrijdig je bericht. Je zegt dat je vacuumpomp goed werkt, maar je hebt geen meter. Hoe kan jij beoordelen of de pomp 0,7 bar vacuum creeert?

Meet eens rechtstreeks op de pomp, en een keertje tussen het vacuumsysteem. Ook belangrijk is dat de pomp lekker vlot vacuum creert.

Wat betreft de code 1335, is deze aanwezig tijdens het draaien van de motor, of staat ie op niet aanwezig?
Laat proefrijden met de auto, en laat controleren tijdens het rijden of de pompsnelheid de helft is van het motortoerental. Dit moet in alle omstandigheden gelijk blijven. Dus een motortoerental van 2000, is een pompsnelheid van 1000.
Een oorzaak kan je krukassensor zijn.

patrickt35 0

18 jaar

De vorige was helemaal inwendig versleten vandaar.
Inderdaad je heb gelijk wat dat meten betreft maar ik heb geen meter. Ik weet alleen dat ie wat zuigt op mijn vinger.
Bij een andere DTL heb ik (voor mijn gevoel) net zoveel vacuum.

Wat betreft de pomp...deze draait de helft. Heb ik al laten uitlezen en was in orde.
p1335 is altijd aanwezig. Ook op contact.

Integrale 0

18 jaar

Wanneer ze hem niet kunnen wissen met alleen kontact aan, en de bedrading is oke, is het motorstuurapparaat defect.

patrickt35 0

18 jaar

Dat klinkt weer weinig hoopvol.
Wat mag zoiets kosten als ik vragen mag...zo'n stuurapp.?

Integrale 0

18 jaar

Okay...
ben bij opel schagen geweest hebben em uitgelezen. Codes heb ik er al eerder uitgelegd. Dit koste €150 aleen al.
Conclusie was egr-klep stuk en LMM. Dat eerste dacht ik ook want ik had em al grondig gereinigd maar de LMM was onmogelijk want er zat een NIEUWE in. Door een communicatiefout aldaar was de LMM niet stuk.

Vandaag de egr klep laten vervangen en inderdaad hij rijdt weer super. Geen noodloop meer. Geweldig allemaal. Dit koste €450 maar nu is er nog 1 probleem. Hij start nog slecht. Dit hebben ze niet gemaakt want dit is weer een andere storing. Wij zouden alleen de egr doen.
Met andere woorden: er komt weer €150 uitzoek werk bij voor het startprobleem, auto weer 2 dagen kwijt etc. etc. Hier wordt ik wel een beetje moe van.

Weet iemand wat er nu nog overblijft? Ikzelf denk aan de krukassensor. Is deze moeilijk te vervangen?

Integrale 0

18 jaar

Start ie slecht na een langere tijd stil te hebben gestaan(bv een nacht)?
Rookt hij erg na het starten?

Wanneer de retourslangen van de verstuivers nog van een soort canvas zijn, moet je deze direct vervangen.
Deze slangen worden poreus, waardoor er lucht in je systeem komt. Dit is één van de meeste voorkomende problemen van het slecht starten. Wanneer je ze gaat/laat vervangen, gebruik dan alleen de originele retourslangen van Opel. Deze hebben de juiste diameter. Een kleine afwijking in de maat kan al startproblemen geven.

Met stip op de tweede plaats qua slecht starten, zijn de o-ringen van verstuivers die lekken.
Wanneer ze behoorlijk lek zijn, kan je dit al constateren door de diesel die in je olie zit.
Het controleren van de verstuiverringen gebeurd middels een vacuumpomp.

Blijken ze lek te zijn, brengt dit redelijke kosten met zich mee. Qua materiaal niet zoveel, maar het is vrij arbeidsintensief, mits het op de juiste wijze wordt gedaan.(nokkenas de-monteren)

Nog eventjes op je EGR verhaal terug tekomen, ik ben lange tijd werkzaam bij een Opeldealer, maar heb bij een 20DTL nog maar 1 keertje een EGR vervangen.
De foutcode op de EGR wordt zelden veroorzaakt door de EGR zelf, maar door de LMM of een vacuumlek.

Mvg P,

patrickt35 0

18 jaar

Rookt even na het starten.
Canvas slangen al vervangen.
O-ringen nog niet. Maar kan ik zelf wel.
Denk je dat ik erin geluist ben dan. Denk zelf van niet want het onderdeel is vervangen en alles is weer okay. Echter ze hadden me nog een LMM willen aansmeren van €296. Kost overigens maar €140 bij lokale revisie bedrijf. Wat een verschil niet?

Integrale 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.