Ben ik weer.
**PROBLEEM**
Lang starten als de motor koud is of langer dan een half uur stil heeft gestaan.
**AL VERVANGEN**
Koelvloeistof temp sensor
Krukas sensor (na uitlezen dealer)
Bougie kabels (Motor sloeg over hield in) (Opgelost)
**MIJN VRAAG??**
Zou het mogelijk zijn dat de inlaatlucht temp. sensor defect is.
**VOLGENS DEALER**
Tijdens uitlezen geen storingen.
Maar de koude start regelaar zou defect kunnen zijn.
Hoe ziet deze eruit en waar zit deze??
**VERDERE INFORMATIE**
Als ik start en de motor slaat na een tijdje starten +10 sec. aan
Dan loopt de motor 1 a 2 sec. +/- 300tpm daarna weer normaal.
Is er tijdens en net na hetaanslaan een sterke benzine lucht teruiken in het interieur. (warm & koude motor).
Komt er zwarte rook uit de uitlaat (koude motor).
Als ik start met gas volledig ingetrapt slaat de motor sneller aan.
Het betreft een X25XE van de aller eerste generatie. '96
Km. stand 97000 km.echte km's
uitvoering CDX / handgeschakeld
Hopelijk hebben jullie wataan deze gegevens
Willem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer werking van Benzinepomp relais, benzinepomp, Lekkende injector???
Mvg General Motors
Benzine pomp begint gelijk te draaien tijdens starten (Geluid van de pomp gelijk hoorbaar).
Lijkt me geen lekkende injector, Dan zou de motor op een cilindertje minder moeten aanslaan, maar hij loopt gelijk op 6 cilinders.
Motor verzuipt gewoon, ook als deze warm is (heel eventjes)
Auto rijdt verder prima, Verbruik & prestaties zijn normaal,
Wie weet waar de koude start regeling zit???
Zou het de inlaat lucht temp sensor kunnen zijn???
Willem
Brandstofdrukregelaar lek?
Dan zou er konstant een benzine lucht te ruiken moeten zijn.
Willem
Ik bedoel niet uitwendig lek maar inwendig,de brandstof loopt da via het vacuumslangetje je inlaatspruitstuk in,trek het slangetje er is af om te controleren.
Ik weet niet waar de koudstartregeling zit maar ik denk dat de ecu dit regelt door de injectors langer open te laten bij koude start.
na een half uur is de motor nog niet afgekoelt dus ik geloof niet dat het daar in zit.ook niet in de inlaattemp.sensor.
Dus drukregelaar controleren en wat al aangedragen werd:lekkende injectors
Ga van t weekend weer kijken (wegens vreemde werktijden alleen thuis als het donker is). Je hoort t wel.
Maar ik vind dat wel vreemd omdat hij alleen stinkt als de motor net aangeslagen is en voor de rest goed rijdt enverbruik normaal is.
Ik ben even bij de dealer geweest, en die heeft geconstateerd dat hij valse lucht zuigt, waardoor de LMM in de war raakt en een andere afstelling gebruikt waardoor de motor te veel benzine krijgt tijdens starten.
Dus ga ik effe het inlaat demonteren en kijken waar hij valse lucht zuigt.
Gr. Willem
LEKKE injector, Dus opgelost.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar