Opel Corsa: slijpend geluid

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

Hallo jongens heb een probleem
Me wagen maak om de 5 seconden een slijpend geluid
En dat duur een seconde ongeveer
Het is aan de kant van de multieriem
Zou hij versleten zijn of zal er een lager slecht zijn
Hoor het alleen bij stationer toerental

erik lett

Geplaatst door erik lett (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

kleijn (0), 13 jaar geleden

spuit hier en daar eens een klein beetje wd 40
vooral de spanrol is verdacht

erik lett (0), 13 jaar geleden

Hallo willem
Bedoel jij droog de spanrol of kapot
Ik ga hem in iedergeval inspuiten

kleijn (0), 13 jaar geleden

met inspuiten bedoel ik als het dan ophoud weet je waar je moet zoeken

erik lett (0), 13 jaar geleden

Hallo willem
Alles ingespotenmaar zonder resultaat
Zou het nog even afwachten misschien moet het nog even in werken

TheoStek (0) PRO, 13 jaar geleden

heeft de auto airco?

erik lett (0), 13 jaar geleden

Nee auto heeft geen airco

kleijn (0), 13 jaar geleden

probeer eens klein beetje wd 40 in je dynamo
te vernevelen als het dan ophoudt is het je lager wat droog loopt

saltastic (0) PRO, 13 jaar geleden

maakt het alleen geluid als deze warm is of ook koud. De waterpomp kan ook geluid maken.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Nee maakt niet uit warm of koud
Ik heb het gevoel dat het het eertse vliegwiel is die je
tegenkom van boven af
Het grote wiel zeg maar
en okie spuiten heb geen zin gehad ook niet bij dynamo

saltastic (0) PRO, 13 jaar geleden

dat eerste vliegwiel tussen je motorsteun dat is de waterpomp.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Ja het grote wiel is dat de waterpomp
Dus die zit niet achter de distrubietikap
Is dat makkelijk zelf te doen jongens

kleijn (0), 13 jaar geleden

als je handig bent wel
maar veel los maken
zelfs je motor steun moet los

erik lett (0), 13 jaar geleden

Hallo willem
Verdenk toch echt me waterpomp
Maar is dat op een manier te testen
Of kan het ook me vlieg wiel die aan me waterpomp vast zit
En me wagen moet over 10000 voor een beurt
Zou dat nog kunnen of zeg je eerder doen

kleijn (0), 13 jaar geleden

zou gewoon blijven rijden
gaat het fout kun je altyd nog
een pomp laten plaatsen.
maar da,s mijn mening

trouwens als je de polie riem los maakt of even spannings loos laat draaien
moet je het ook horen waterpomp word door deze aangedreven

erik lett (0), 13 jaar geleden

Oke willem
Heb even gekeken maar als ik de motor steun los haal
en ik zet er een krik onder met een plankje
Dan val het toch wel mee
Dan is het boutjes los en slangen los en aftappen natuurlijk
Moet het toch zelf te doen zijn
Als ik de riem ontspan moet ik hem dan een duwtje gegeven
Want starten gaat dan toch niet
Of praat ik nu erg lomp
Heb jij misschien een foto hoe dat ik de riem onspan
Alvast bedankt voor de info

kleijn (0), 13 jaar geleden

de riem ontspan je door er een ring sleutel op te zetten kleinbeetje druk op de sleutel zetten zodat de riem ontspant
zal als het pomp of dynamo is ophouden met piepen

erik lett (0), 13 jaar geleden

Waar moet ik de sleutel op zetten willem ja ja ben lomp
En moet dan de riem eraf of is hij dan alleen ontspannen

kleijn (0), 13 jaar geleden

de sleutel zet je op de spanrol
tegen de veerdruk iets ontspannen
hoeft er niet af

erik lett (0), 13 jaar geleden

Oke willem
ga het proberen ik hou je op de hoogte
bedankt voor de info

erik lett (0), 13 jaar geleden

Jongens vandaag bij de dealer geweest
Ze zeggen dat het de ketting is die je hoort
Kan geen kwaad want stel zijn eigen zeggen ze
Maar het geluid dat blijf
Graag wat advies want vertrouw het toch niet
Want neem aan dat hij kan breken

kleijn (0), 13 jaar geleden

laat je er toch een nieuwe spanner opzetten
er is een betere

erik lett (0), 13 jaar geleden

Oke denk dat ik dat maar doet
De dealer wil ook de ketting en dergelijke vervangen
Ik hou het maar op jouw advies willem

kleijn (0), 13 jaar geleden

ja oke maar als de dealer zegt alles doe dat dan ben je e rzeker van af
zeker als je al veel km achter zij,n kiezen heeft

erik lett (0), 13 jaar geleden

Ja dat begrijp ik willem
Maar ze moeten mij niet gaan vertellen dat ketting versleten is
Na 56000 km
Normaal moet dat ding 200000 km mee gaan
Doe alleen de spanner hoor
Bedankt willem weet genoeg

saltastic (0) PRO, 13 jaar geleden

weet je zeker dat je alleen de spanner wilt doen????? Alles meevervangen dus ook de ketting en tandwielen van de nokkenassen, dat is als een set te verkrijgen bij de dealer. Het distributiedeksel moet er toch vanaf om bij de spanner te komen, en de kans is zeer groot dat de ketting wat uitgerekt is door het geklapper.
Maarja het is jouw geld, mocht het niet alleen de spanner zijn betaal je daarna weer die arbeidsuren van de monteur.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Ja jongens de ene zeg dit de andere dat
Ik zal er nog eens over na denken wat ik er aan laat repareren
Maar is zo ketting al versleten dan

erik lett (0), 13 jaar geleden

Ketting en spanner laten vervangen
alles oke bedankt jongens

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.