bij de autokeuring is gebleken dat de schroefveer links achter gebroken is . Kan ik deze apart kopen ? of ben ik verplicht om beide kanten te vervangen .
Volgens de gegevens op masterbase lijkt me dit een prijzig onderdeel ! 111euro per stuk .
Zijn er dingen waar ik moet op letten bij het vervangen ? En is dit een typisch probleem bij een astra g 1.2 16v of een alleenstaand geval ?
iemand een idee ? alvast bedankt
Geplaatst door opelfan (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
26 Reacties
popey (0), 17 jaar geleden
Als ik kijk naar het jaartal van de auto is het beter beide te vervangen dit i.v.m. het rijgedrag van de auto.
Bijv. schokdempers vernieuw je ook per stel.
Ik denk dat er een boven en onderkant is,de winding is iets anders dacht ik.
Dit is typisch iets van de nederlandse wegen(drempels)
popey
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
komt bij de astra g wel vaker voor , en origineel is dit een set van 2 veren ; eventueel ook de rubbers bovenaan vervangen
opelfan (0), 17 jaar geleden
dacht ik al , ik zal ze komende week beide vervangen !
popey , niet alleen de nederlandse wegen , bij ons in belgie kennen ze er ook wat van met hun drempels .
bedankt voor de tips , ik kan nu aan de slag !
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
[i]Weet niet bij wie je de veren haalt, maar in nederland kosten jou veren 5 tientjes ex btw per stuk!
Sytze[/i]
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
Hoeveel is 5 tientjes ? IN euro dan hé
ik zou moeten kijken maar dacht iets meer dan 200 euro voor en set zonder werk
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Niks hoor, in Nederland hebben we alleen nog maar euro's, dus als ik zeg 5 tientjes bedoel ik 50 euro. Dat is om precies te zijn 53,20 ex btw!!! per stuk.
Sytze
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
exact 273 euro kosten ze in belgie voor een set
opelfan (0), 17 jaar geleden
meen jij dat nu opc ? is daar het werk inbegrepen ? Voor zo 2 stomme veren , waar gaan we naartoe ! Ik zal ze maar bij de automateriaalzaak kopen , zal mij toch wel een pak goedkoper uitkomen , denk je niet .
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Zal ik ze maar menemen? Volgende week ben ik in Belgie.
Sytze
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
Tja , ik geef je de originele opel prijs , waar je 2jaar garantie op hebt ;
monteer je ' goedkope ' veren dan heb je de kans dat ze nie zo lang meegaan
het werk is niet inbegrepen en ook de rubbers niet , maar vervangen duurt maar een half uurke
opelfan (0), 17 jaar geleden
ik waag het erop , ik laat nog iets weten wat ze hebben gekost .
groetjes
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
Oké , anders ik heb ze in stock , en woon in je buurt
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
Tja , ik geef je de originele opel prijs , waar je 2jaar garantie op hebt
wat is orgineel? OPC.. slechts de doos is orgineel, opel maakt zelf geen veren en worden toegeleverd door div toeleveranciers...
opelfan (0), 17 jaar geleden
zo denk ik er ook over paul , het enige voordeel dat ik erbij zou hebben is de twee jaar garantie , maar die heb ik dan wel dik betaald . En ik denk niet dat die veren het maar twee jaar volhouden .
je woont in de buurt opc , waar is dit dan ?
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Opc, geef jij maar 2 jaar garantie? Wat voor wakkie-wakkie spul is dat dan? Ik geef [color=#FF0000]5 jaar garantie[/color] op mijn veren! Lijkt me ook niet meer dan normaal, zolang kan een veer het makkelijk uithouden.
Sytze
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
Het is opel die 2 jar garantie geeft ;
ik breek de namaakprodukten nie af , maar vaak zit er wel verschil in de kwaliteit ; en neen opel makt die veren nie zelf , maar sommige fabrikanten maken die na , soms met minderwaardige kwaliteit ; maar ja daar kunnen we eindeloos over discucieren ;
en euh de achterste veren van een astra g kunnen soms de 5 jaar nie halen hoor sytze
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
OPC snap je het zelf nog wel??
om iets van ORGINEEL na te kunnen maken.. moet het wel ORGINEEL bestaan? enhe.. waarom de gedachte dat het van mindere kwaliteit zou zijn? ik neem aan dat je spreekt uit ervaring.. dan zul je er waarschijnlijk een helder verslag van kunnen doen?
paul,
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
elk zijn gedacht erover hé .... maar daar dient deze site niet voor dacht ik .....
Laat toch gewoon iedereen zijnen boterham verdienen ....
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=opc8275]elk zijn gedacht erover hé .... maar daar dient deze site niet voor dacht ik .....
Laat toch gewoon iedereen zijnen boterham verdienen ....[/quote]
dit is geen antwoordt op de vraag OPC... je draait er ''weer'' omheen.. jou antwoordt op (zie mijn vorige vraag) doet mij denken dat jij de eigelijke verschillen helemaal niet weet? en jij je daar maar wat onderuit probeert te kletsen... of zit ik nu mis?
paul,
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
De meeste fabrikanten nemen off the shelve producten van een ander merk, laten hun naam erop zetten, eigen doosje erom, prijs x 2 = origineel.
Het zou een auto 2 x zo duur maken als elke fabrikant standaard onderdelen apart ging laten maken, je ziet dan ook niet voor niks diverse autofabrikanten een stap verder gaan, compleet zelfde auto maken centraal, maar alleen het logo verschilt, en een ander koplampje of achterverlichting erin.
Ieder zijn meug, maar dan wel goed voorgelicht kunnen gaan kopen.
Cor
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
sommige mensen kunnen niet begrijpen dat er zowieso iets kapot gaat aan een auto . En dat het tegenwoordig duur is , oké , da's waar . Maar daar zijn onderhoudskontrakten voor ..... Dan heb je nooit onverwachte kosten .....
en persoonlijk vind ik 273 euro voor 2 veren een aanvaardbaar bedrag . Je kan natuurlijk ook okkasieveren monteren , en dan na 1 jaar weer andere moeten monteren . Tis de klant die beslist hé ....
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=opc8275]sommige mensen kunnen niet begrijpen dat er zowieso iets kapot gaat aan een auto . En dat het tegenwoordig duur is , oké , da's waar . Maar daar zijn onderhoudskontrakten voor ..... Dan heb je nooit onverwachte kosten .....
en persoonlijk vind ik 273 euro voor 2 veren een aanvaardbaar bedrag . Je kan natuurlijk ook okkasieveren monteren , en dan na 1 jaar weer andere moeten monteren . Tis de klant die beslist hé ....[/quote]
kosten buiten het normale onderhoud om ''komen altijd onverwacht'' je doet net alsof die zgn onderhoudskontakten gratis worden verstrekt?? hoe je het ook draait... het komt ''of'' uit de lengte ''of'' uit de breedte... maar betalen moet je... en die 273,- euro is een absurd hoog bedrag en verre weg van het normale..
paul,
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Ach Paul, misschien willen ze in Belgie eerder stoppen met werken?
Maar 273,- voor 2 veren is natuurlijk idioot. Snap best dat een dealer wat meer wil verdienen, maar zo is het wel
Treb (0), 17 jaar geleden
De namaakveren zijn nu al gedegradeerd tot occasieveren?
opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden
jah , ik maak de prijzen niet hé van de opel onderdelen .... Het is duidelijk dat hollanders meer op hun geld zitten dan de modale belg , maar ja da is algemeen geweten ....
En ja , aan 273 euro kan je iets verdienen , aan 110 euro ook , maar zeker maar de helft :))
en absurd hoog ? Wat doe je dan als je dieselpomp of stuurhuis kapot is ?
Laten we er gewoon over ophouden .
Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden
Dit loopt weer lekker uit de hand om niets , jammer maar het lijkt wel weer steeds meer te gebeuren de laatste tijd. Dit soort discussie's waar de vraagsteller niets aan heeft worden daarom door ons afgekapt,of de niet ter zake doende antwoorden verwijderd.
Groet,
Problemcar-team.