hallo,
ik moet een nieuwe uitlaatspruitstuk hebben ik heb er nu een "spaghetti" uitlaatspruitstuk opzitten eentje die van 4 naar 2 naar 1 gaat.
maar je heb ze ook die van 4 naar 1 gaan.
welke is nu sneller
alvast bedankt
Geplaatst door vauxhallnova (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik dacht dat een 4-2-1 spruitstuk je power iets lager in het toeren legt
en een 4-1 juist weer in een hoger toerental.
ik weet wel dat mijn Kadett Combo C20XE een 4-2-1 erop, deze trekt zeker voor een 16v laag in toeren.
Willem
pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden
Bij een goed spagetti uitlaat spruitstuk zijn alle 4 de pijpen exact even lang(als je ze uit zou kunnen trekken) voordat ze bij elkaar komen zodat de druk helemaal gelijk wordt verdeelt in de rest van het uitlaat systeem.
Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden
Klopt ook mark.
Dat is bij mijn C20XE spagetti ook zo het geval
Willem
Hans4040 (340) PRO, 18 jaar geleden
Vanavond nog spagetti gegeten , lekker hoor!
mvg,
Hans.
vauxhallnova (0), 18 jaar geleden
ja dat weet ik maar ik heb gehoord dat de 4 naar 1 een snelle straatversie is en dat de 4-2-1 gebruikt wordt voor race /rally.
maar is de 4-2-1 dan ook sneller of heeft het een andere reden dat deze daar voor wordt gebruikt
in ieder geval bedankt voor de reacties
vauxhallnova (0), 18 jaar geleden
Nu heb ik er een 4-2-1 op maar daar zit een dun scheurtje in vlak bij het begin van de pijp. je hoort nu een soort tikkend geluid als ik rijd. net alsof de kleppen tikken, maar deze zijn gewoon goed hoor.
dit komt doordat ik een stoeprandje heb geraakt aan de onderkant van de uitlaat.
pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden
In theorie zou de 4-2-1 net zo snel moeten zijn als de 4-1 mits ze hem goed gemaakt hebben, dwz ook de juiste diameter pijp gebruikt hebben en de juiste cilinders met elkaar verbonden hebben e.d.
Hans4040 (340) PRO, 18 jaar geleden
Alex , als het maar een scheurtje is , waarom laat je dat niet lassen?
mvg,
Hans.
vauxhallnova (0), 18 jaar geleden
houd dat dan? en hoeveel zal dat gaan kosten?
pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden
Bij het lassen van het spruitstuik zal het spruitstuk eraf moeten, het is wel te lassen MAAR niet met het gewone electrode las app want dat gaat binnen de kortste keren weer fout.
Hans4040 (340) PRO, 18 jaar geleden
Ja, bij het lassen aan het spruitstuk zal het eraf moeten , maar dat moet ook als je er een nieuwe op wilt zetten.
De electrode die gebruikt moet worden is afhankelijk van het te lassen materiaal.
Ik heb zelf een gietijzer spruitstuk laten lassen voor ¤30,=
prima goed !
mvg,
Hans.
Hans4040 (340) PRO, 18 jaar geleden
remschoenen vervangen kan je zelf.
Let goed op hoe het stelmechanisme en de handrem eraan zit.
Doe 1 kant eerst , dan heb je nog een voorbeeld aan de andere kant hoe het zat.
Maak desnoods eerst een foto.
mvg,
Hans.
vauxhallnova (0), 18 jaar geleden
ok ik denk dat ik zo genoeg info heb.
bedankt allemaal.
en dat van die foto vind ik wel een goede tip
groeten
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Probeer, voordat je de remmen demonteerd te begrijpen hoe of tie werkt. Haal zeker alleen een kant los, zoals hans zegt. Als je de werking niet snapt, laat het dan lekker zitten! De kans dat je er dan later geen hout van snapt is groot. Verzekeren kan je zelf, remschoenen weet ik niet.......iid suc6
vauxhallnova (0), 18 jaar geleden
ik neem aan dat het de remschoene zijn.
als ik rem hoor ik van achter een geluid dat moeilijk uit te leggen is maar ongeveer zo gggggggggg
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
oooooh. Lijkt me een gevalletje gggggggijzer op ijzer. Trommel ff loshalen, zie het meteen. suc6