Sinds een week ongeveer start mijn wagen slecht.
Als ik hem start gaat is het als of ie hem net pakt.
Als of de start motor zwaar draait,ook de dashbord verlichting zakt dan wat in,maar start dan wel.
Vandaag ff naar de winkel en weer terug,toen wou ik naar mijn werk en toen starte hij dus helemaal niet.
Klein beetje aanduwen en hij start.
Volgens mij zit er ook genoeg stroom in mijn accu,want als ik mijn lampen aan doe branden ze vol op.
Nu heb ik een tijdje terug mijn startmotor vervangen,maar daar was een dingetje anders aan. De plek waar je dat kabeltje aan vast maakt kon je niet goed vast zetten om dat dat op een andere manier moest. Ik heb het toen zelf maar een beetje aan gerommelt en het vast gekregen.een maand of wat geleden had ik ook dit start probleem en toen ik aan dat kabeltje zat zag je meteen een vonk,toen heb ik dat kabeltje een beetje anders aangesloten en hij deed het weer.Kan het zijn als dat kabeltje niet goed zit dat ie dan zwaar gaat starten als of ie je stroom weg trekt.
Ook merkte ik de laatste 2 dagen dat als ik mijn groot licht aan zette terwijl ik reed,dat het af en toe flauwer werd.
De accu moet opladen tijdens het rijden,anders moet er een lampje gaan branden staat in mijn boekje.
Is er iemand die iets weet wat ik moet doen.
PS: sorry voor het lange verhaal,maar weet anders niet hoe ik het uit moet leggen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij is gewoon je accu overleden.
Een accu kun je niet afmeten aan het feit dat je lampen wel goed branden.
Je kunt de accu even door laten meten bij een garage of een bandenboer.
Zou dat het kunnen zijn dan.
Net wou ik hem starten en je hoort de startmotor moeizaam gaan
beetje slepend en dan niks.
Duw ik hem een klein stukje en spring in m'n auto dan start ie meteen. Even een stuk mee gereden en na 20 minuten rijden weer thuis,wagen uitgezet en meteen weer proberen te starten en weer het zelfde geval.
19 jaar
Als je accu werkelijk overleden is,laad ie dan ook niet meer bij
tijdens het rijden ???.
Want tijdens het rijden werkt de accu wel
Ik ben ook maar een leek,en heb even niemand om hem te laten door meten,want anders ga ik nu even een accu kopen,maar als dat maar niet voor niks is dan,want waar ik hem koop meten ze niet door.Ik haal hem daar om dat ie dan het goedkoopste is.
19 jaar
Gerrie
Laat eerst maar eens meten of de dynamo wel bijlaad ik heb sterk het vermoeden dat die niet goed werkt.
Hans
tijdens het rijden werkt de accu wel,dus dan doet de dynamo dan toch zijn werk.
19 jaar
Waarom gaat het licht flauwer branden dat lijkt op een niet goed werkende dynamo.
Zonde als je een nieuwe accu koopt terwijl het in het laad systeem zit,vandaar mijn tip om eerst even de dynamo te laten meten.
Hans
maar als de motor draait,zie ik de dynamo volop draaien.
Dus dan zou dat toch goed zijn (dacht ik).
V snaar zit ook goed naar mijn idee
19 jaar
Klopt Gerrie maar omdat hij draaid wil nog niet zeggen dat hij ook stroom opwekt.
Ja maar wat mij ook opvalt is dat als ik hem dan aanduw en dan gas geef, ik dan mijn digitale klok langzaam zie knipperen
en na een minuutje ongeveer blijft ie gewoon vol branden.
Daarom dacht ik dan laad de dynamo toch mijn accu op.
Alleen als ik mijn auto weer uitzet,dan begint het weer van voor af aan.
Als ik rijd dan zorgt mijn dynamo er toch voor dat mijn accu stroom krijgt,maar het lijkt er dan op als of die accu het niet vast houd dan.
19 jaar
Dat kan ook dat de accu het niet vast houd ,maar het kan ook dat de dynamo het er niet in stopt.
En om nu onnodig een nieuwe accu te kopen zeg ik steeds laat eerst de dynamo even testen dat is zo klaar even een volt meter op de accu polen.
ja maar heb even geen volt meter.
Had hier ook iets gelezen dat je het met een lampje kan meten.
Iets met de min pool en de massa.
19 jaar
Dan ga je toch langs een garage of fastfitter en vraagt ze om het te meten.
Met een lampje kan je meten of er ergens spanning op staat.
Hans
oke als ik wat meer weet zal ik het even laten weten
op hoop van zegen dan maar
19 jaar
sorry hans ik ben ook eigenwijs maar ik ga voor een dooie accu.
gr tijne
19 jaar
Ik moest vanmiddag werken(ploegendiesnt)en ik had dus nog geen tijd voor het laten door meten.
Dus voor dat ik mijn auto wou aanduwen,dacht ff proberen en hij starte nu wel.Ging wel weer moeizaam maar toch.
Net bij mijn werk starte ik hem dus maar weer en weer ging het moeizaam maar pakte hem toch net.
Wat mij opviel onder weg is dat als ik gas geef dat dan mijn display en licht wat harder en zachter gaat branden,alleen als ik gas geef.Als ik stil sta en hij draait stationair blijft alles netjes verlicht zonder dat het harder of zachter gaat branden.
Ik vind het maar een raadsel.
19 jaar
Spannings regfelaar in de dynamo slecht, dit kan ook de zwakke accu veroorzaken.
Willem
Tjonge, ga gewoon voor een paar euro een klein universeel metertje kopen, kijk of na het starten de spanning op de accu oploopt tot boven de 13,8 Volt, doet hij dat niet dan is de dynamo verrot, doet hij het wel dan is de accu verrot.
Staat je V-snaar niet veel te slap.
Hans
Jongens maak het nou niet te moeilijk, gewoon effe naar de fastfitter.
Accu door laten meten en check gelijk de dynamo door de spanning draaiend te meten.
Moet ongeveer 13.8 volt afgeven.
Maar ik denk dat gewoon de accu verrot is.
19 jaar
Ik ga er vandaag mee aan de slag,dus dan zal ik laten weten
wat er aan de hand is.
Misschien gek,maar wat is de fastfitter
Alvast bedankt
19 jaar
De uitlaat en banden bedrijfen zoals kw.. f..
Hans
als ik met een metertje ha meten,moet ik dat dan op de accu polen meten als de auto stilstaat en met draaiende motor.
19 jaar
Met een volt meter op de plus en min van de accu.
Stationair en kijk ook eens hoeveel hij laad als je een beetje gas geeft.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar