hallo,
het begon eerst met de baterij ik had een batterij in mijn kadett maar hij ging heelsnel leeg had ik een nieuwe gekocht was ie de volgende dag ook leeg,eerst startte de auto gewoon met een starkabel via een een andere auto maar nus pakt ie ook met een starkabel niet meer wegenwacht heeft hem ook niet aan de praat gekregen hij zei hei weet het ook niet misschien de computer heeft iemand een idee wat het kan zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou de massakabel die van je motor naar je auto loopt (zit aan de linkerkant van de auto bij het linkervoorwiel) ff controleren of deze heel is, zo niet of bijna stuk krijgt de motor geen stroom en start deze niet!
Je kan het wel ff testen als je gaat starten met startkabel doe je de + kabel op je + pool van de accu en de - kabel op je motorblok.
Dan ff starten
heb net een nieuwe baterij erin gezet krijgt genoeg stroom maar pakt niet misschien krijgt ie geen benzine ?? De brandstof pomp gaat ook niet automatisch aan
19 jaar
Motortype?
ALs je massakabel van je motorblok naar je auto zelf (dus ook je accu) stuk is kan je wel een nieuwe accu plaatsen maar doettie het niet.
Draait de motor wel met een "normale" snelheid rond tijdens het starten dan??
motor type 2.0 GSI 1988
Ja hij draait wel met een normale snelheid maar slaat niet aan.
En wat ook vreemd is dat ik de pool van de batterij af moet halen anders is ie volgende ochtend helemaal leeg
19 jaar
Het leeglopen kan vermoedelijk komen doordat er een diode kapot is in de dynamo waardoor de accu leeg loopt... ff laten doormeten of loskoppen, dan weet je het.
Wel ontsteking en benzine?
Ook 'n kwaal van oudere opels i.v.m. het leeglopen van de accu: het relais van de achterruitverwarming die blijft hangen. Het relais wordt nl. pas bekrachtigd als de dynamo gaat laden, maar als deze defect is, loopt alsnog de accu leeg. Het controlelampje gaat echter wel uit, zodat niet opvalt dat de verwarming aan blijft. Wat betreft het niet aanslaan: kijk met een losse bougie of er tijdens het starten 'n vonk is ( buitenkant bougie wel tegen massa leggen ) en zo ja, of er benzine komt door te luisteren of tijdens het op contact zetten, de benzinepomp even hoorbaar is.
de benzine pomp is wel hoorbaar. Maar een nieuwe dynamo aanschaffen????. Ik zag dat de benzine slang lekt. Achteruit verwarming werkt inderdaad niet waar zit de relais van de achteruit verwarming eigenlijk. maar de dynamo heeft er niks mee te maken dat ie niet aan slaat toch ?.?
19 jaar
Ik zou voor een ruildynamo gaan als deze stuk is, het kunnen zijn dat de dynamo inwendig stuk is en dat daardoor je accu ontlaad.
Het kan ook zijn, zoals H. A., het geval is.
Zijn het na het starten de bougies ook nat van benzine? Dan krijg je iig wel benzine...
Wel zou ik de slang maken, ook met brandgevaar!
De achterruitverwarming werkt alleen met een draaiende motor, ik zeg het maar ff...
De dynamo heeft idd niks met starten te maken.
kan het ook zijn dat de motronic stuk is dat ie niet start
19 jaar
Andere proberen misschien, Let wel op de nummers.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar