auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Kadett: Op LPG perfect, inhouden op benzine

Bouwjaar: 1989

Hallo,

Ik heb een Kadett GSI staan met een 2liter 8v motor op LPG. Onlangs is daarvan de koppakking al vervangen. Op LPG loopt deze echt perfect. Op benzine daarentegen houd hij heel erg in en lijkt op 3 cylinders te lopen. Dit is met name bij het accelereren en wanneer het toerental boven de 4000 uitkomt.

Het motorstoringslampje brand niet. Voor de zekerheid toch de computer even uitgelezen, niets aan het handje...

Als eerste had ik mijn bougies gechecked. De derde bougie was volledig zwart, de overige bougies netjes koffie-met-melk-bruin. Deze bougie heb ik verwisseld om te kijken of het aan deze bougie ligt. Geen resultaat. Zodra ik overschakel op gas wordt ook deze bougie netjes bruin.

Toen heb ik de injector maar eens vervangen. Dit was echter geen oplossing. De motor liep wel een stuk mooier, maar zodra ik weer 1x boven de 4000 toeren kwam was het weer foute boel.

Andere LMM geprobeert, geen resultaat. Andere motronic geprobeert, geen resultaat. De kabelboom "even" doorgemeten, deze is gewoon in orde.

Aangezien het probleem zich alleen voordoet op benzine ben ik automatisch in het injectiegedeelte gaan zoeken. Het lijkt ook gewoon alsof de derde cylinder teveel benzine krijgt en daardoor verzuipt.

Heeft iemand (Opeltje misschien?) enig idee waar ik nog verder kan zoeken? Zelf begrijp ik er niets meer van.

Alvast bedankt!!

Geplaatst door

Stefan256 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

motortemp sensor niet defect?

Opeltje 0
badge

20 jaar

Dat zou zo maar kunnen. Kan het dan kloppen dat er maar bij 1 cylinder een bougie zwart slaat?

Is het mogelijk om dit beest door te meten met mijn multimeter? Ik vermoed dat bij warm en koud een andere weerstand te meten zal moeten zijn. Maar op welke waarden moet ik letten...

En anders zal ik gewoon even hard moeten zoeken naar een andere. Moet ook niet zo'n probleem zijn denk ik.

Thanx!

Stefan256 0

20 jaar

Toch eens een andere bougie kabel proberen, temp sensor gewoon bij de dealer halen weet je zeker dat je een goede hebt

Willem

Willem12089 0
badge

20 jaar

Ik heb net na lang zoeken hier gevonden dat de temp-sensor bij koude motor 3000ohm moet geven en bij warme motor 300ohm ongeveer. Dit heb ik morgen dus al gecontroleerd voordat ik op mijn werk ben. Is zo'n sensor duur? Voor 100 euro koop je tegenwoordig een complete motor dus zo'n bedrag wil ik niet uitgeven voor een enkel sensortje. Als het om 10 euro gaat ga ik niet moeilijk doen natuurlijk.

De bougiekabel is het zeker niet!!! Er zit net een hele nieuwe set op. Ze zijn doorgemeten en zelfs alsnog een andere geprobeert, maar dit is het niet!!! Als dat het wel zou zijn dan zou het probleem ook op LPG moeten voorkomen lijkt me

Stefan256 0

20 jaar

de temp sensor kost een paar euro...

Opeltje 0
badge

20 jaar

okee niks gezegd.

Willem12089 0
badge

20 jaar

Ik heb vandaag een nieuwe temperatuursensor geplaatst en het probleem blijft!!! Ik weet nu absoluut niet meer waar ik het moet zoeken, wellicht iemand een idee waar ik verder moet gaan zoeken???

Stefan256 0

20 jaar

Benzine-injectoren demonteren en ultrasoon laten reinigen. Nieuw benzinefilter monteren en de oude benzine aftappen. Zeef voor de benzinepomp schoonmaken en nieuwe benzine in de tank doen. Mij lijkt dat het dan weer goed moet zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.